מטוס החלומות של בואינג בדרך לאל על?
חמש שנים לאחר שביטלה את רכישת הבואינג 787 "דרימליינר", אל על חוזרת למו"מ. היא תצטרך להמתין, שכן למטוס יש מעל 1,000 הזמנות. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
חמש שנים לאחר שחברת אל על ביטלה את הזמנתה לרכישת ה"דרימליינר" - הבואינג ,787 שנחשב כמטוס הנוסעים המתקדם ביותר בעולם - היא שוקלת שוב לרכוש את המטוס. זאת מאחר שלחברה חסר כיום מטוס בגודל בינוני שיכול לבצע טיסות גם לטווחים ארוכים, והיא נאלצת לבצע טיסות לטווחים רחוקים עם המטוסים הגדולים מסוג בואינג ,777 גם כאשר מבחינה כלכלית זה לא מוצדק.
עוד בערוץ התיירות:
- תעודת זהות: מי הם "7 פלאי העולם החדשים"?
בחודש הבא יגיע לישראל ג'ים אלבו, נשיא הזרוע האזרחית של בואינג, וייפגש עם צמרת אל על לשיחות בנושא ההצטיידות העתידית של החברה.
ככל הידוע ייפגש אלבו גם עם נציגי חברת ארקיע, שכבר רכשה שני מטוסים מדגם ,787 שיגיעו לידיה בשנים .2016-2015 לארקיע יש אופציה לרכישת שני מטוסים נוספים, שיסופקו לה, אם תממש את האופציה, לקראת סוף העשור.
אל על הייתה בין חברות התעופה הראשונות בעולם שביקשו לרכוש את מטוס הנוסעים המתקדם של בואינג. היא נתנה מקדמה בסך של כ10- מיליון דולר והתוכנית הייתה לרכוש כ8- מטוסים בעסקה בהיקף של כמיליארד דולר. אולם בשנת ,2006 בשל הפסדים כבדים וקשיי נזילות, החליט מנכ"ל החברה דאז, חיים רומנו, לוותר על האופציה לרכישת המטוסים. אלמלא הייתה אל על מבטלת את הרכישה, היא הייתה מקבלת כבר בסוף 2012 את המטוס הראשון.
"הצי מיושן, צריך מטוס חדיש"
"לאל על אין ברירה, והיא חייבת לבצע הזמנה למטוס החדיש הזה, משום שיש לה צי מטוסים רחבי גוף די מיושן והיא נמצאת בתהליך הצטיידות של מטוסי ,737 שהם מטוסים קטנים ומתאימים לטווחים קצרים. למעשה לא יהיה לה מטוס ביניים, אם לא תצטייד בבואינג ,"787 אמר ל'ממון' גורם בכיר בחברה.
יתרונו של הדרימליינר הוא שמצד אחד הוא מטוס יעיל לטווחים בינוניים, אבל הוא מסוגל לבצע גם טיסות ארוכות.
כלומר, בתקופות שבהן יש ירידה במספר הנוסעים, כמו בחורף, לחברה כדאי להשתמש בטיסות הארוכות במטוס זה, שבו בין 180 ל230- מושבים במקום להפעיל מטוס בואינג 777 עם חצי מהמושבים ריקים.
הדרימליינר הוא באמת מטוס החלומות של בואינג, שכבר קיבלה יותר מ1,000- הזמנות למטוס. מדובר במטוס שמיוצר מסגסוגת קלה, צורך כשני-שלישים מהדלק של המטוסים הקיימים בשוק, עם כל פלאי הטכנולוגיה המתקדמים בעולם. המטוס הראשון נמסר לפני כמה שבועות לחברת התעופה היפנית אול-ניפון, שביצעה הזמנות לכ50- מטוסים כאלה.