שדרוג אוסטרי: הצצה ראשונה לטרמינל בוינה
העבודות הקדחתניות בטרמינל "סקיילינק" בוינה הולכות ונשלמות, והמתחם החדש עתיד להיפתח ביוני הקרוב. מנהלי הפרויקט מבטיחים זמן מעבר של 25 דקות בלבד מטיסה לטיסה
עוד על וינה בערוץ התיירות:
- קרה, נוצצת, ומתוקה: וינה מתכוננת לחג המולד
סיור שערכנו במקום לפני מספר שבועות איפשר להציץ לקרביים שלו,
העבודות הקדחתניות במבנה הגדול נועדו להביא את הפרויקט לקו הסיום במועד העדכני שנקבע – חודש יוני - לאחר מספר דחיות מהמועד המקורי ב-2008. בוינה לא מסתירים את השאיפה להספיק ולסיים אותו עוד לפני הטרמינל החדש שנבנה כעת בברלין, בירת גרמניה.
מנהל הפרויקט, פיטר מאיירהופר, הסביר כי לאחר גמר העבודות הקדחתניות במקום – יובאו לכאן בשבועות הקרובים 3,200 עובדי נמל התעופה לתקופת הרצה וניסיון, בטרם הטרמינל ייפתח לנוסעים.
בזריזות: 25 דקות בין מטוסים
הטרמינל תוכנן כך שיאפשר מעבר בין טיסה לטיסה תוך כ-25 דקות. לשם כך למשל נבנו דלפקי הבידוק לטיסות ההמשך במרחק של כמה פסיעות משערי הכניסה לבניין למי שנוחת בשדה. "חשוב לנו מאוד להציע מעברים קצרים לנוסעים ומרחקי הליכה קצרים בטרמינל", אמרה כריסטינה דבה, סמנכ"ל המכירות באוסטריאן, שהבטיחה כי השירות לנוסעים בטרמינל החדש יהיה משופר. לדבריה, כ-90 אחוז מסך הפעילות במקום תהיה של החברה האוסטרית.
הטרמינל תוכנן לשרת כ-14 מיליון נוסעים בשנה והוא בנוי משלושה מפלסים עיקריים. גם אלה מאפשרים את קיצור זמן המעבר בין טיסות. עוד נבנו בו טרקלינים חדישים לנוסעים, אזור קניות ומסעדות מוגדל ביחס לזה הקיים היום בשדה בוינה. פאה אחת של הבניין בנויה מחלונות ענק המשקיפים לעבר חניות המטוסים והמסלולים. לרווחת הנוסעים שמעוניינים לנצל את זמן ההמתנה הוצבו כורסאות מיוחדות שנבנו כעמדות עבודה ומאפשרות חיבור מחשבים ניידים.
הישראלים לא יידחקו לפינה מרוחקת
דבה ציינה כי מחצית מהנוסעים הישראלים שנוחתים בוינה מגיעים אליה לצורך טיסות המשך. כאשר נשאלה האם ייתכן המצב המוכר מנמלי תעופה רבים בעולם שבו, בשל סוגיות ביטחוניות, מטופלים הנוסעים מישראל במבנים הישנים והמרוחקים יותר – הבטיחה דבה כי הישראלים יקבלו שירות בטרמינל החדש.
במהלך השנתיים האחרונות כבר פועלת כאן מערכת המסועים, שנועדו להפגיש במהירות
את הנוסעים עם המזוודות שזה עתה נפרקו. מנהלי הפרויקט מסבירים כי חשיבותה של המערכת הזו קריטית, כדי לאפשר לנוסעים להמשיך לטיסותיהם הבאות ללא תקלות ועיכובים.ומה הלאה? מאיירהופר הסביר כי יש כבר תוכנית עתידית לבניית טרמינל "תאום" בעתיד הרחוק. עם זאת, כדי להצדיק את המהלך יש להגדיל את נפח התנועה כאן ולבנות מסלול המראות נוסף, שלישי במספר.
הטרמינל החדש במספרים:
- תכנון הפרויקט התחיל ב-2000. היסודות הראשונים למבנה הונחו ב-2006.
- ההשקעה במבנה עומדת על 770 מיליון אירו. עוד 50 מיליון הושקעו במערכת שינוע המזוודות, שנועדה להעביר ביעילות את המטען של הנוסעים לטיסות ההמשך.
- בטרמינל יהיו 64 עמדות צ'ק-אין, 10 מסועי מזוודות, 35 חנויות וכ-20 מסעדות.
- בטרמינל נבנו 17 עמדות גישה למטוסים דרך שרוולים, ועוד 15 עמדות גישה באמצעות אוטובוסים.
- אורכו של המתחם המרכזי בבניין הוא 270 מטרים, ורוחבו כ-55 מטרים.
- שטחם הכולל של מבני הטרמינל – כ-150 אלף מ"ר.
הכותב היה אורח של חברת "אוסטריאן".