אחרי הטביעה: "נפצה את הנוסעים שהזמינו שיט"
מנכ"ל חברת הספנות קוסטה: "אף אחד עוד לא תבע אותנו". הבעלים מיקי אריסון: "בטיחות הנוסעים בראש סדר העדיפויות שלנו". פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
"נמשיך לתמוך בכל נציגינו בעולם כפי שעשינו כל השנים. נציע לנוסעי קונקורדיה העתידיים, בישראל ובמקומות אחרים, הפלגות באוניות אחרות והטבות כפיצוי על מה שאירע." כך אמר פייר לואיג'י פוסקי, מנכ"ל ויו"ר חברת הספנות קוסטה, בעקבות טביעת אוניית הפאר "קוסטה קונקורדיה."
קוסטה קונקורדיה - כותרות נוספות:
- האזינו: רב-החובל מנסה לברוח מהאונייה הטובעת
ל"ממון" נודע כי עשרות ישראלים הזמינו הפלגות באונייה באותו נתיב במערב הים התיכון בחודשיים הקרובים,
וכעת הם יועברו לאוניות אחרות. בתשובה לשאלת "ממון" בעניין האפשרות להגשת תביעות ענק מצד 4,000 הנוסעים ובני משפחות הצוות, אמר פוסקי כי "אף אחד לא הגיש עדיין תביעה. מוקדם לדבר על זה. אנו מקווים שנצליח למצוא איזה סוג של פשרה והידברות ולהימנע ככל האפשר מתביעות."
לצד המחיר הכבד בחיי אדם - 11 הרוגים ועוד 28 נעדרים - ההערכות הן שנזקי התביעות נגד החברה עלולים להסתכם ב500- מיליון דולר ואף להגיע לכמיליארד דולר, דבר שיהפוך את האירוע לטרגדיה הימית היקרה בהיסטוריה.
לגבי הסיבה לאסון, אמר פוסקי כי מדובר כנראה בטעות אנוש, מאחר שאוניות החברה עברו 100 פעמים בשנה האחרונה בנתיב זה. "הצוות פעל לפי מדיניות החברה ובגבורה. הקפטן עובד אצלנו מ2002- כקצין שני ומשנת 2006 כקפטן, ומעולם לא היה מעורב בתאונה בשום צורה".
כשנשאל האם הוא חושש לתדמית החברה, אמר פוסקי: "תדמית החברה, איכות אוניותיה והצוותים המיומנים ביחד עם מיליון לקוחות נאמנים יסייעו לנו לעבור את הימים הקשים. האונייה שטבעה עברה את כל מבחני הבטיחות והמבחנים הטכניים הנדרשים לפני שהוכנסה לשימוש."
להם זה עולה יותר?
החברה האם של קוסטה נמצאת בבעלות קרניבל השייכת למיקי אריסון, אחיה של אשת העסקים הישראלית שרי אריסון. "בשלב זה, בראש סדר העדיפויות שלנו עומדת בטיחות הנוסעים והצוות," אמר מיקי אריסון, מנכ"ל ויו"ר קרניבל, "אנחנו עצובים מאוד בגלל האירוע הטרגי הזה ולבנו יוצא אל כל מי שנפגע מטביעתה של האונייה ובמיוחד למשפחות שאיבדו את יקיריהם. הם יישארו במחשבותינו ובתפילותינו," אמר אריסון.
המניה של קרניבל ספגה לאחר התאונה מכה קשה בבורסה בלונדון,
כשצנחה בתחילת המסחר ב,29%- והגיעה לשפל של שנתיים וחצי. בהמשך המניה התאוששה מעט, וסיימה את המסחר במינוס .18%
קוסטה בנתה את הקונקורדיה בשנים 2004 ו2005- והיא יצאה להפלגתה הראשונה ב.2006- מדובר באחת האוניות הגדולות, המודרניות והמפוארות של צי האוניות של קוסטה, המונה כ15- אוניות. עלות בנייתה נאמדת ב450- מיליון דולר. בקוסטה, אגב, לא ויתרו על ה"קונקורדיה" והם מקווים שיצליחו למשות אותה, לחלץ אותה ולהחזיר אותה לפעולה. ההערכה היא כי פעולות חילוץ האונייה, בתנאי שלא תטבע לגמרי במצולות, יהיו ממושכות ביותר ויקרות מאוד.