דיסקונט משיק מערכת מסחר מתקדמת בשוק ההון
הבנק יוצא במהלך חדש להשקעות בשוק ההון וינסה לחזק את חולשתו בתחום, בעיקר בקרב בעלי תיקי ההשקעות הגדולים. מנכ"ל דיסקונט: בכוונת הבנק להגיע תוך 4 שנים להכנסות של כ-120 מיליון שקל לשנה מפעילות הלקוחות בשוק ההון
בנק דיסקונט יצא אתמול (ב') במהלך חדש בתחום הבנקאות הפרטית וההשקעות בשוק ההון. הבנק יציע מעטפת רחבה ומגוונת של מערכי שירות וטכנולוגיה מתקדמת לביצוע הפעילות בשוק ההון בדגש על לקוחות הבנקאות הפרטית בעלי היקף השקעות של מעל 700 אלף שקל.
בין היתר השיק הבנק את "דיסקונט טרייד" - מערכת מסחר מתקדמת, המאפשרת ללקוחות הפעילים בשוק ההון עצמאות מוחלטת וקישור ישיר לבורסה תוך שימוש בכלים תומכי החלטה לביצוע הפעולות. המערכת תהיה פתוחה ללא עלות לכלל הלקוחות המבצעים מעל 20 פעולות בחודש.
הבנק יציע ללקוחות אלו מסלול בחיוב בשיעור של 0.2% לרבעון מסך תיק ההשקעות, שיאפשר להם ביצוע פעולות ללא הגבלה וייעוץ תומך. יש לציין כי עמלות התעריפון של הבנק, כמו גם הבנקים האחרים, גבוהות בהרבה, עם זאת בבתי ההשקעות עמלות הקניה ומכירה של ני"ע זולות יותר ועשויות לנוע סביב 0.1%.
31% מהלקוחות מנהלים תיק השקעות באופן עצמאי
על פי סקר שערך הבנק, כ-30% ממשקי הבית משקיעים בשוק ההון כאשר למעלה מ-90% מבצעים זאת באמצעות הבנק. 35% מלקוחות דיסקונט הפעילים בשוק ההון מנהלים את הפעילות ביותר מבנק אחד.
על פי פילוח שערך הבנק בקרב לקוחותיו, 73% מהלקוחות מנהלים תיק השקעות בגובה של עד 200 אלף שקל, 15% מנהלים תיק בסכומים של 500-200 אלף שקל , 4% מנהלים תיק של 750-500 אלף שקל ו-8% מנהלים תיק של למעלה מ-750 אלף שקל.
עוד בחן הבנק כיצד מנהלים הלקוחות את השקעותיהם בפועל. מהבדיקה עולה כי 31% עושים זאת באופן עצמאי, 45% מסתייעים ביועץ מהבנק. 5% עושים זאת עצמאית ומתייעצים גם עם מרכז ההשקעות ו- 15% נעזרים בבתי השקעות חיצוניים .
ראובן שפיגל, מנכ"ל דיסקונט, אמר אתמול במסיבת עיתונאים שקיים הבנק: "דיסקונט חוזר לזירת התחרות בכל הקשור בפעילות שוק ההון, כשחקן מרכזי. כדי לספק מענה מקצועי וכולל לצרכי הלקוח, בהתאם להיקף פעילותו והעדפותיו האישיות".
לדברי שפיגל, בכוונת הבנק להגיע תוך 4 שנים להכנסות של כ-120 מיליון שקל לשנה מפעילות הלקוחות בשוק ההון. שפיגל הוסיף, כי המערכת המוצגת נועדה לחזק את החולשה של הבנק בתחום הזה. "איבדנו נישה בקרב הבנקאות הפרטית ולכן שם אנחנו מחפשים את הגידול", אמר.
יש לציין כי במסגרת המהלך שידרג הבנק גם את האפליקציה של דיסקונט לסלולר המותאמת לגרסת ה-,Blackberry Iphone, ו- Android."דיסקונט Invest", ילווה בקמפיין שיווקי פרסומי רחב עם הפרזנטורים של הבנק, מודי בר און וישראל קטורזה.