לובינסקי: חשמלית ב-100 אלף שקל, בלי מצבר
יבואנית צמד מותגי PSA ו-MG הסינית, הכריזה על תוכניותיה לחודשים הקרובים: בהן תחילת שיווק חשמלית קטנה, פיז'ו 208 חדשה ו-MG סינית בגרסה משפחתית-קומפקטית
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- ברטונה חוגגת 100 שנה עם מכונית תצוגה
בחודש מרס הקרוב תושק בארץ ה-DS4, רכב הפרימיום השני אחרי ה-DS3. הפעם מדובר במשפחתית קומפקטית (על בסיס ה-C4), שתוצע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו (156 כ"ס) או 2.0 ליטר (163 כ"ס). למנוע הקטן תהיה תיבה רובוטית עם מצמד בודד, והיא תעלה החל מ-180-175 אלף שקל. הדגם האוטומטי יהיה מעט יקר יותר. בהמשך השנה תצטרף למבחר גם ה-DS5 הגדולה יותר, שמחירה המשוער יחל ב-230-220 אלף שקל.
באפריל יושקו מתיחות הפנים של ה-107 ו-C1 התאומות לבית פיז'ו-סיטרואן. מדובר בעיקר בעדכונים קוסמטיים, כאשר המחיר יעמוד על 70 אלף שקל לדגם הידני של ה-107. לסיטרואן אין עדיין מחיר, אך כאשר שווקה כאן בעבר הייתה זולה משמעותית מאחותה התאומה. יש על כן להעריך כי גם הפעם תהיה זולה יותר.
עוד באפריל יחל שיווק גרסאות חדשות וחשובות לסיטרואן ברלינגו (ותאומתה, פיז'ו פרטנר). המסחריות הקומפקטיות עברו עדכון קוסמטי קל, ויוצעו בגרסת 75 כ"ס חדשה (בנוסף ל-92 כ"ס הקיימת), שתחליף את הברלינגו דור ראשון שייצורו הופסק. כן תוצע גרסת שישה מושבים (שתי שורות של שלושה) עם מרכב מוארך. גרסה זו תוצע רק עם 92 כ"ס, כאשר בהמשך בלובינסקי מקווים להציע גם שני מושבים אחוריים נוספים (שורה שלישית). דגמי הברלינגו/פרטנר יוצעו תחילה רק עם תיבה ידנית.
מי שתקבל תיבה אוטומטית, מתוצרת איסין היפנית ועם שישה יחסי העברה, היא דווקא הג'אמפי הגדולה יותר. גם היא עברה עדכון קוסמטי קל,ויהיה לה מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר ו-163 כ"ס. לובינסקי לא מפרסמת בינתיים מחירים של גרסאות הג'אמפי והברלינגו החדשות.
מחצית שנייה: סינית זולה ופיז'ו 208
בהמשך שנת 2012, לובינסקי תפנה את תשומת הלב שלה למותג הבריטי-סיני מבית שנגחאי אוטומוטיב, MG. מותג זה יציע לראשונה בישראל משפחתית קומפקטית במרכב סדאן, שתתחרה בפורד פוקוס וקיה פורטה ותוצע במחיר נמוך יחסית.
למכונית החדשה, שמכונה 350, מנוע 1.5 ליטר עם 105 כ"ס ומידות נדיבות (אורך של 452 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ), והיא תעלה 115 אלף שקל. תמורת מחיר זה תקבלו מושבי עור (עם מושב נהג חשמלי), חלון גג, מערכת מולטימדיה וחישוקים קלים, אך את המזגן (המקורי) תתקין לובינסקי בישראל.
ביבואנית מאמינים שהתמחור שאינו נמוך ביחס לקטגוריה אך כן ביחס לאבזור, יאפשר ל-MG לחדור לשוק באופן משכנע יותר מכפי שהצליחה עד עתה.
בלובינסקי צופים מכירות של 1,000 יחידות בשנה הראשונה, כאשר מסירות ראשונות יחלו בחודש יולי.
בערך באותו הזמן, מותג פיז'ו ישיק בישראל את ה-208, מחליפת ה-207. המכונית החדשה, שתערוך הופעת בכורה בז'נבה בחודש הבא, תוצע עם מנוע 1.6 ליטר (120 כ"ס) ותיבה אוטומטית, או 1.2 ליטר (82 כ"ס) עם שלושה צילינדרים ותיבה רובוטית בעלת מצמד בודד. מחיריה עדיין לא פורסמו. לובינסקי תשווק בישראל גם את ה-208GTi (טורבו-בנזין, 200 כ"ס) החל מסביבות חודש אוקטובר, כלומר מיד לאחר שתושק רשמית בתערוכת פאריז.
חשמלית ב-100 אלף שקל, בערך
אחרי שכשלו במאמצים לשכנע את האוצר להעניק לדגמי הדיזל-כלאיים הנחה דומה לזו שמקבלים דגמי בנזין-כלאיים (מס קנייה מופחת של 30%), בלובינסקי יתמקדו השנה בהשקת רכב חשמלי. מדובר בגרסאות פיז'ו (איון) וסיטרואן (C-זירו) למיצובישי i-MiEV, מכונית מיני בעלת עיצוב עגלגל.
הצמד הצרפתי לא יהיה זול, ובעוד שמחיר הרכב יעמוד על כ-100 אלף שקל, לקוחות יידרשו להוסיף 1,100 שקל לחודש בעבור חכירת המצברים. תוכנית זו לא תכלול את עלות הטעינה, ותביא את המחיר שיידרש לבעלות של שלוש שנים לסכום של כ-140 אלף שקל (לא כולל עלות החשמל).