עלייה של 21% בהיקף הקניות לקראת הפסח
היקפי הקניות זהים לאלו של ערב פסח שנה שעברה. עם זאת גובה הקנייה הממוצע לא השתנה ונותר על 434 שקל. סקר: 40% מתכוונים לבצע רכישות לקראת החג באינטרנט
היקף הקנייה בחנויות ובבתי המסחר הקמעונאיים עלה ב-21% בשבוע האחרון, בהשוואה לחודש הקודם, עלייה זו משקפת את הגידול בקניות לקראת חג הפסח, כך עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה.
- חברות כרטיסי האשראי: האיפוק הצרכני נשבר
העלייה השנה זהה לזו של ערב פסח תשע"א והיא מבוססת על מיליון קניות, שתמורתן שולמה בכרטיס אשראי, ואשר נערכו בכ-6,000 חנויות ובתי-עסק בכל רחבי הארץ.
על-פי הנתונים הרב-שנתיים של גמא, העלייה בהיקפי הקניות בפסח היא בשיעור של כ-15% ביחס לחודש שקדם לחג, אולם בשנתיים האחרונות היא עלתה על הממוצע הרב-שנתי.
גובה קנייה ממוצע, שתמורתה שולמה בכרטיס אשראי בחודש שקדם לחג הפסח תשע"ב זהה לזה של השבוע האחרון והוא עמד על 434 שקל.
בהתפלגות לפי סוג הקנייה עולה כי גובה קניה ממוצע בכרטיס אשראי בענף האופנה עלה מ-231 שקל ל-248 שקל והיקפי הקניות עלו ב-16%. גובה קניה ממוצע בחנויות חשמל והאלקטרוניקה עלה מ-1,102 שקל ל-1,205 שקל בשבוע האחרון ומספר הקניות עלה ב-25%. בחנויות המזון עלה גובה קנייה ממוצע בכרטיס אשראי מ-187 שקל ל-192 שקל ומספר הקניות עלה ב-12%.
בתוך כך, סקר שערכה ויזה אירופה באמצעות חברת המחקר נילסן לבחינת הרגלי הקניות ברשת לקראת פסח, מעלה כי 40% מכלל הקונים באינטרנט מתכננים לקנות בכרטיסי אשראי באינטרנט לקראת החג. עוד עולה מן הסקר כי 29% מהישראלים אמרו שקנו באינטרנט בשלושת החודשים שחלפו, ומעל 50% אמרו שהם חשים בטוחים בעת השימוש בכרטיס אשראי בקניות ברשת.
מנתוני ויזה עולה כי 22% מסך התשלומים שהתבצעו באמצעות ויזה באירופה בשנת 2011, היו באינטרנט, והם משקפים גידול של 35% לעומת שנה קודמת.
"מגמת הקניות לקראת חג הפסח תשע"ב שומרת על המסורת רבת השנים ומחזקת אותה", אומר אריאל גנוט, מנכ"ל חברת גמא. לדבריו הנתון המראה כי גובה קניה ממוצע ערב פסח נותר זהה לזה של ימות החול, מלמד על כך שהסוחרים לא העלו את המחירים והציבור היה לזהיר יותר בקניות.