שתף קטע נבחר
 

אודי Q5 עבר מתיחת פנים ראשונה

רכב הפנאי של אודי עובר רענון של אמצע החיים, עם מנועים חזקים וחסכוניים יותר, עיצוב מעודכן והנדסת אנש משופרת - כך מבטיחה היצרנית

אודי פרסמה תמונות ופרטים על מתיחת פנים שעבר ה-Q5, רכב הפנאי הממוצב בין ה-Q3 הקטן ל-Q7 הגדול. ארבע שנים אחרי שהוצג לראשונה, זוכה ה-Q5 למנועים חזקים וחסכניים יותר, כולל עדכון קליל לעיצוב החוץ והפנים ושיפור הנדסת האנוש. מחירו באירופה לא השתנה משמעותית, אך עדיין לא ידוע אם גם אצלנו ישארו המחירים כבעבר (החל מ-321 אלף שקל). 

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

ה-Q5 המחודש יוצע עם מנועי טורבו-דיזל, טורבו-בנזין, בנזין עם מגדש-על - וגרסת כלאיים. אודי מבטיחה כי מנועים אלה יהיו חסכוניים בדלק בעד 15%, כך שופרה למשל תצרוכת הדלק של גרסת הבנזין הבסיסית (2.0 ליטר, טורבו, 225 כ"ס) מ-12 ל-13.1 קמ"ל, למרות שהמנוע החדש חזק ב-14 כ"ס מבעבר. אגב, הנתון מתייחס לגרסה הידנית, שכן אודי לא פרסמה את נתוני הגרסה האוטומטית.

 

במקום מנוע ה-V6 האטמוספרי שהוצע עד עתה (3.2 ליטר, 270 כ"ס ו-33.6 קג"מ), ה-Q5 קיבל את מנוע ה-V6 של ה-A6. מדובר במנוע עם מגדש על ונפח של 3.0 ליטר, הספק של 272 כ"ס ו-40.8 קג"מ. לתוספת הכוח לא נלווה קנס בתחנת הדלק, שכן אודי מבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת של 11.8 קמ"ל, לעומת 10.7 עם יחידת הכוח הישנה. במקביל, הביצועים שופרו, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות לעומת 6.9 עד עתה. 

 

 

מלבד שני מנועים אלו, תמשיך אודי להציע גם את גרסת הכלאיים שהושקה רק בסוף שנה שעברה. בגרסה זו מוצע עדיין מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין הישן, לו 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ. הוא משודך למנוע חשמלי עם 54 כ"ס ו-21.4 קג"מ, ויחד הם מספקים 245 כ"ס ו-48.9 קג"מ. גרסה זו משודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (כמו ביתר מנועי הבנזין), מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.1 שניות ומציעה תצרוכת דלק ממוצעת של 14.5 קמ"ל.

 

מלבד מנועי הבנזין, אודי תציע גם שלושה מנועי דיזל. הבסיסי יוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית, ויפיק 143 כ"ס ו-32.6 קג"מ (ללא שינוי מבעבר). למרות זאת, תצרוכת הדלק שופרה ל-18.9 קמ"ל (17.5 בעבר). מנוע רלוונטי יותר לשוק הישראלי הוא גרסת ה-177 כ"ס של אותו מנוע 2.0 ליטר. למנוע זה שבעה כ"ס יותר מבעבר ו-38.7 קג"מ לעומת 35.7. תצרוכת הדלק שופרה קלות, ותעמוד על 16.7 קמ"ל בגרסה הידנית. לא פורסם נתון למנוע זה עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד. 

 

 

בפסגת גרסאות הדיזל, אודי תציע מנוע V6 חדש בנפח 3.0 ליטר. למרות הנפח הזהה, יחידת הכוח החדשה תציע 245 כ"ס (5+) ו-59.1 קג"מ - לעומת 51 קג"מ בעבר. תצרוכת הדלק תעמוד על 15.6 קמ"ל (13.3 עד עתה), כאשר מנוע זה יוצע רק עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. כל גרסאות ה-Q5 מצוידות בהנעה כפולה, למעט מנוע הדיזל הבסיסי לו הנעה קדמית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי Q5. היצרנית מבטיחה כי הנדסת האנוש שופרה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים