כמה זמן לוקח לספק כנף חדשה לאיווקו?
אם תבדקו את תקנות הרכב בישראל, עד שבעה ימים. אם תשאלו את יבואנית משאיות איווקו - כמעט חודש
אם צריך הוכחה נוספת מדוע צריך לפתוח את שוק החלפים לתחרות, הנה היא: מיניבוס איווקו של מ,' שמשמש אותו כרכב עבודה להסעות, נפגע בתאונה. חברת הביטוח הורתה להכניסו לאחד ממוסכי ההסדר שלה, שאינו מוסך רשת של יבואנית איווקו, חברת פלדטראק. כעבור שלושה ימים, ב25- במארס, הורה השמאי להחליף את דופן הכנף הימנית בחלק חדש, שכן המיניבוס בן פחות משנתיים.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- מותגי קונצרן PSA - פיז'ו-סיטרואן - נאלצים להתאחד
מחברת פלדטראק נמסר למוסך כי החלק חסר במלאי, וכי יוזמן מחו"ל ויגיע בתוך שמונה ימים. אז נמסר. בפועל החלק הגיע לארץ רק ב17- באפריל, והועבר למוסך למחרת, אחרי כמעט חודש של המתנה.
ולא מדובר בעוול רק מכיוון שמדובר ברכב המפרנס את בעליו. כדאי לזכור כי צו הפיקוח על המחירים קובע: "כל מוצר תעבורה של כל דגם מדגמי הרכב שייבאה היבואנית, יסופק בתוך פרק זמן שלא יעלה על שבעה ימים מיום קבלת ההזמנה." יבואנית יכולה לאחר במקצת אם תוכיח שלא הייתה לה שליטה על העיכוב, אבל גם אז עליה לספק את החלף בתוך לא יותר מ14- ימים ממועד ההזמנה.
מפלדטראק נמסר כי "המוסך אינו מוסך מורשה שלנו, והפנייה אלינו נעשתה באיחור (ללא כל סיבה) מרגע הגעת הרכב. הזמנה לאיטליה יצאה מיד, והחלק הגיע במשלוח אווירי שעבורו לא נגבה תשלום נוסף. במהלך התקופה חל חג הפסחא, שבו האיטלקים היו בחופשה."
אנחנו לא התרשמנו. הפנייה ליבואנית נעשתה מיד ביום שבו השמאי קבע את הנזק ולא באיחור, וחג הפסחא חל כמעט שבועיים אחר כך, ב8- באפריל, וקצר
מחג הפסח שלנו. משלוח אווירי? זו כבר בעיה של היבואנית שלא החזיקה את החלף במלאי. בתגובה נוספת, היבואנית תיקנה את תגובתה והבהירה כי אכן לא מדובר במחווה מיוחדת. ומה הקשר לכך שלא מדובר במוסך מורשה-יבואנית? "מוסכי היבואנית יכולים להזמין את החלק ישירות מאיטליה," כך נמסר.
בפלדטראק הודו כי קיבלו את הפנייה ב25- במארס, וכי חופשת הפסחא נמשכה רק בין ה8- ל10- באפריל. ומה קרה בשבועיים שבין הפנייה לחופשה? "היבואנית עשתה את כל המאמצים כדי שהחלק יסופק ללקוח במהירות האפשרית מרגע קבלת ההזמנה,"!!! נמסר, כולל סימני הקריאה. אז תחרות הייתה יכולה לסייע כאן, וגם תקנות הגנה על הצרכן שהיו עושות רושם על היבואניות. או סתם מינימום של תודעת שירות.