שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 208 מגיעה למסלול בגרסת R2 חדשה

במקביל להשקת הדגם הסדרתי באירופה, ה-208 נחשפת גם בגרסת מירוץ ראשונה - אחת מתוך שלוש שיוצעו עד סוף השנה. תכירו את ה-R2

פיז'ו משיקה גרסת מירוצים ראשונה ל-208, שתותאם לתקינת ה-R2 של הפדרציה הבינלאומית למכוניות (ה-FIA). זו גרסה ראשונה מתוך שלוש שיוצגו השנה, כאשר את הגרסה החזקה ביותר, ה-R5, שומרת פיז'ו לחודש ספטמבר. ה-R5 היא תקינת הסופר 2000 של ה-FIA, רמת ביצועים קרובה יותר לזו של ה-WRC. מכונית שלישית שתוצג השנה תהיה גרסת מסלול פשוטה וזולה יותר של ה-R2.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

ל-208 R2 מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, המבוסס על מנוע בעל נפח דומה שמוצע גם בדגם הסדרתי ופותח על-ידי ב.מ.וו. למנוע הספק של 185 כ"ס ב-7,800 סל"ד ומומנט של 19.4 קג"מ ב-6,300 סל"ד. הוא מעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת חמישה הילוכים סיקוונסיאלית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. ה-R2 מוותרת על מנגנון ההיגוי החשמלי של ה-208 הרגילה, שנועד לחסוך בדלק, ומציעה במקומו היגוי עם משאבת תגבור הידראולית.

 

זהו כמובן לא השינוי היחיד בהשוואה לדגם הסדרתי. ה-R2 הופשטה כדי לחסוך במשקל, וכוללת תא נוסעים בסיסי-תכליתי, בלי אבזור מותרות ובלי מרבית מערכות הבטיחות. כלוב התהפכות בתקינת ה-FIA יספק את ההגנה הנדרשת לנהג ולנווט, שייהנו ממושבי מירוץ ייעודיים של ספארקו.

 

 

עוד נמסר כי הדגם החדש קל ב-40 ק"ג מגרסת המירוצים המקבילה של ה-207, חסכון גדול וחשוב במשקל שישפר את הביצועים ויחסוך דלק - נתון חשוב במיוחד על מסלול המירוצים. ה-208 R2 מותאמת למירוצי אספלט (עם חישוקי "16) או חצץ ("15), ומציגה עיצוב ומידות דומות לאלו של הדגם הסדרתי - אורך של 396 ס"מ, רוחב של 174 ס"מ ובסיס גלגלים של 254 ס"מ.

 

פיז'ו לא מפרסמת נתוני ביצועים או תג-מחיר למכונית המירוץ, שתתחרה במסגרת קבוצות פרטיות ובקבוצה הרשמית של פיז'ו. נכון לעתה ליצרנית אין תוכניות לחזור לסבב ה-WRC הבכיר, אותו היא משאירה בינתיים בידי אחותה סיטרואן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 208 R2
מוכנה למסלול
185 כ"ס מנפח 1.6 ליטר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים