מחלקת "תיירים פלוס" באל על: בין תיירים לביזנס
מחלקת "תיירים פלוס" תציע שיפור בהטיית המושבים ובמרווח ביניהם. בנוסף פרסמה החברה מכרז אינטרנטי לשדרוג למחלקת עסקי. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"
אל-על משדרגת: החברה תשיק בעוד כשבועיים מחלקת תיירים פרימיום, שנחשפה כבר לפני כשנה. המחלקה, שתיקרא "תיירים פלוס" ותשולב בהדרגה ברוב מטוסי החברה, קיימת כבר בחברות תעופה רבות. היא תמוקם בחזית מחלקת התיירים, ותציע מרווח מושבים גדול יותר ומושבים עם הטיה גדולה יותר.
עוד בערוץ התיירות:
- פרח נתתי לנורית: טיול פריחה בגליל העליון
- מיליון דולר בייבי? איך לחסוך כשטסים עם תינוק
לא ממריאים: הפלופ של שדה התעופה בברלין
במקביל השיקה החברה בסוף השבוע, לאחר ניסוי של כשלושה חודשים, את שירות "אל-על ,"Upgrade המאפשר לנוסעי מחלקת התיירים להשתדרג למחלקת עסקים, באמצעות מכרז אינטרנטי.
השירות החדש, שנחשף בדצמבר, זמין לנוסעים אשר רוכשים כרטיסי טיסה באתר האינטרנט של החברה, אצל סוכני הנסיעות, או במוקד הטלפוני.
במסגרת השירות יכולים הנוסעים להיכנס לאתר החברה, ולהציע מחיר המתאים להם לשדרוג ממחלקת תיירים למחלקת עסקים. ההצעות הטובות ביותר יזכו את הנוסעים המציעים בשדרוג למחלקת העסקים - בתנאי שיש בה מקום. הודעת הזכייה תימסר לנוסע 30 שעות לפני מועד הטיסה.
נוסע שיזכה במכרז יקבל את כל ההטבות של נוסעי מחלקת העסקים, כולל בידוק בדלפקי מחלקת עסקים, כבודה בהתאם למה שמותר במחלקה זו, והזמנה לטרקליני עסקים בנמלי התעופה. עם זאת, נקודות הנוסע המתמיד יינתנו על פי כרטיס הטיסה המקורי שרכש - כלומר לפי כרטיס מחלקת התיירים.
ההשתתפות במכרז לשדרוג אינה כרוכה בתשלום, ולקוח שהצעתו לא התקבלה לא יחויב כלל. גם שירות כזה קיים כבר בחברות תעופה לא מעטות ברחבי העולם.
לקבל את ההטבות של נוסעי מחלקת העסקים. ה"ביזנס" באל על
ניסיון למשוך נוסעים
התחרות הקשה בין חברות התעופה גורמת לרבות מהן לחפש דרכים יצירתיות לשפר את מחלקות הנוסעים השונות, כדי למשוך נוסעים. בריטיש איירווייז למשל הייתה החברה הראשונה שהציעה מחלקת תיירים משודרגת כזו בקו שלה ללונדון.
חברות אחרות החלו להציג במחלקות העסקים שלהן מושבים שנפרסים למיטה שטוחה לחלוטין. יו.אס.איירווייז הציגה מושב כזה לפני מספר חודשים בקו בין תל-אביב לפילדלפיה, והביאה לכך שמחלקת העסקים בטיסות אלה נמצאת רוב הזמן בתפוסת-יתר.
גם חברת התעופה דלתא שידרגה את המטוס שהיא מפעילה בקו בין תל-אביב לניו-יורק. במחלקת העסקים-עילית במטוס יש מושבים חדשים, שהופכים למיטה שטוחה לגמרי. בשלב זה, המטוס המשודרג לא יופעל בכל טיסות החברה לישראל.
יצוין כי במסגרת הניסיונות להתייעל, לצד השיפור שמציעות החברות לנוסעים בכל הקשור למושבי המטוס ולמערכות הבידור, הן מצמצמות שירותים אחרים עבורם, ובעיקר בכל הקשור לכבודה המותרת לטסים. כך, למשל, מרבית החברות איפשרו עד לפני כחצי שנה לטסים במחלקת התיירים להביא לטיסות ארוכות (טרנס-אטלנטיות) שתי מזוודות במשקל 23 קילו כל אחת. עכשיו הן מאפשרות להם מזוודה אחת בלבד במשקל זה, ועבור כל מזוודה נוספת הן גובות סכומים גבוהים. באל-על, למשל, עלות התוספת עבור כל מזוודה היא 70 דולר לכיוון.