מיני קופה JCW - מחפשת גבר אמיתי
ב.מ.וו הבינה שהמותג האופנתי מיני פונה בבירור לקהל נשי, תוך ויתור על קרוב למחצית מקהל הרוכשים הפוטנציאלי. גרסת ג'ון קופר וורקס לקופה החדשה, אמורה לחסל אחת ולתמיד את הבעיה. אתה מספיק גבר בשבילה?
יש משהו מוזר במכוניות רטרו קטנות כמו מיני, או נניח פיאט 500, ואפילו פולקסווגן חיפושית הגדולה מהן. שכן כמעט בלי שהתכוונו לכך, יצרו מעצביהן מכוניות שפונות באופן ברור לקהל נשי. בדרך הם גם יצרו גם את הסיוט הגדול ביותר של מחלקת השיווק: אובדן מיידי של קרוב למחצית מרוכשי הרכב הפוטנציאליים. אין הרי דרכים טובות ועדינות יותר לומר את זה: מעט מאד גברים עמוסי טסטוסטרון ירשו לעצמם להיראות במכונית שזכתה בתואר "הנחשקת ביותר בקהילה הגאה". אלא כמובן אם הם ממש משוכנעים בגבריותם, עניין שהופך נדיר יותר ויותר בעידן הנוכחי.
עוד מבחני דרכים בערוץ הרכב של ynet:
- שברולט אורלנדו - קוריאה היפה
למרבה המזל, הדרך לשנות תדמית של מכונית הנתפסת כנשית, קלה מכפי שנדמה. המתכון הרי די מוכר בתעשיית הרכב: יותר כוח, פחות נוחות נסיעה, פגיעה בשימושיות ותוספת אלמנטים אגרסיביים - אם מתחום השטח, ואם מתחום הספורט המוטורי. זה כבר יעשה את העבודה, וגברים יעמדו בתור.
קבלו את מיני קופה החדשה, דגם עדכני לצעירים - הפנייה מיועדת לגברים, ולגברים כאחד - במיוחד, כאלה שבראש סדר העדיפויות שלהם ממוקמים מונחים כמו "זוויות גלגול", "תקשורת מההגה" ו"מומנט". ומכיוון שגם זו לא מספיק גברית כנראה, עומדת לרשותנו הגרסה החזקה והקיצונית ביותר: ג'ון קופר וורקס (John Cooper Works), שם שנשמר לדגמים החזקים וממוקדי הנהיגה ביותר של מיני, ומוצע לאחרונה בישראל בדגם ההאצ'בק עם אותו מתכון: מתלים (מאד) ספורטיביים, מנוע טורבו (מאד) חזק עם 211 כ"ס, וערכת עיצוב מושכת (המון) מבטים.
תסתכלו עלי
הקופה JCW, באופן שמתאים בדיוק לקהל היעד ולרעיון העומד מאחוריה, אינה אמינה ברמזים מעודנים. מכונית המבחן שעמדה לרשותנו הגיעה באפור אגרסיבי משולב באדום צעקני, ולא התקשתה למשוך כמות מבטים השמורה בדרך כלל ליצירות אזוטריות. וזה ביבשת שמוצפת במכוניות מיני, ומורגלת עקרונית לכל דגם של המותג. אגב, במקרה של הקופה החדשה יחסית, זו לא רק הצביעה. מבנה הגג הייחודי, שנראה כמו כובע מצחיה אדיר מידות משוך לאחור, כל-כך מוגזם עד שקשה שלא להביט בו שוב ושוב. לא זכורה לי מכונית שניסתה עד כדי כך להיראות "מגניבה", והצליחה.
תא הנוסעים אגב, הוא סיפור קצת שונה, בעיקר מכיוון שהוא לא ממש מחדש. העיצוב זועק עדיין רטרו, ולא תמיד באלגנטיות או אנינות יתרה. וכמו בעבר ובדגמים אחרים, איכות ההרכבה אינה עומדת בקריטריונים של החברה האם, ב.מ.וו. אבל בדבר אחד אין כל ספק - תודות להשקעה אדירה בפרטים הקטנים, לעיצוב ולסכימת הצביעה, מושב הנהג הוא מקום ייחודי להתמקם בו, אחד שירגש כנראה גם אחרי תקופה לא קצרה של בעלות.
למי יש כוח
הקלישאה טוענת שגברים אמיתיים נוהגים במכוניות חזקות, ולאור תג המחיר המוצמד לגרסאות JCW, היו סמוכים ובטוחים שלא רק בגלל העיצוב ירכשו את הקופה הזו. אז נכון, 211 כ"ס ו-28.5 קג"מ הם נתונים רחוקים מאקזוטיקה מוטורית מודרנית, אבל במכונית כה קטנה השוקלת פחות מ-1,200 ק"ג, התחושה חזקה מהמספרים. הוורקס מהירה מאד לצאת מהמקום, מהירה מאד להגיע למהירויות גבוהות, ובאופן פשוט - מרגישה כמו טיל קטן. 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש מעולם לא הרגישו מהירים כל-כך. הוסיפו לחוויה סוללת בק-פיירים ממערכת פליטה בעלת עיצוב-סאונד, ותקבלו הרבה, הרבה רושם.
לתחושת המהירות תורמת כמובן גם העצבנות הכללית של הוורקס, זו שתבריח כנראה יותר לא מעט "רוכשים אופנתיים". כיול המתלים מאד נוקשה, ברמה ההופכת נהיגה עירונית נינוחה ללא ממש קיימת. אבל הוא מתגמל ביכולת דינמית לא פחות מפנטסטית. בכבישים הרריים בדרום צרפת פגשנו בזוויות גלגול זעירות, וכאשר האספלט נסלל היטב, גילינו אחיזת כביש יוצאת דופן. הוסיפו לכך היגוי מהיר וכבד משקל ובלמים מצוינים, ותקבלו חווית נהיגה שמעט מאוד מכוניות יכולות היום להציע, גם יומרניות, יקרות וחזקות בהרבה, שלא להזכיר בעלות הנעה אחורית. הוורקס למעשה מוכיחה, כמעט בלי להתכוון, שההנעה הקדמית לא מתה ולבטח לא צריכה להתנצל בפני אף אחד.
אז נכון. לא בטוח שתגיעו עם אותו סדר חוליות-גב ליעד הנסיעה הסופי. שיבושי כביש פוגעים מיידית ביציבות הכיוונית, ונהיגה מהירה תדרוש מכם טונות של ריכוז והרבה מאד עבודת רגליים, ידיים. אתם צריכים לאהוב את זה, אחרת תצטערו על הרגע.
בול פגיעה
אחרי מאות קילומטרים של כבישים נהדרים בהרי צרפת, קשה שלא ליפול בקסמה של הקופה ג'ון קופר וורקס. למרות העיצוב שגובל באידיוטיזם, כיול המתלים הנוקשה עד כאב ותא הנוסעים שמיועד מעשית רק לשניים, זו מכונית שכל חובב רכב אמיתי יתאהב בה מיידית. היכולת הדינמית מעוררת השתאות, הביצועים מצוינים ומעט מאוד מכוניות ירגשו אתכם כל-כך עוד לפני שתלחצו על מתג ההתנעה.
בעולם של מכוניות משובטות, פוליטיקלי-קורקטיות ובעיקר שמנסות לפנות לכל הקהלים כל הזמן (וחס וחלילה בלי להעליב אף לקוח פוטנציאלי), מרענן למצוא רכב שתוכנן תוך מחשבה כל-כך ממוקדת לכיוון אוהבי נהיגה ספורטיבית, ולא מתבייש להישמע ולהיראות כך. גברים: תתכוננו לעמוד בתור.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1.6 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 211 כ"ס ב-6,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 28.5 קג"מ ב-1,850 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / ידנית, שישה הילוכים |
מרכב | שתי דלתות, קופה |
אורך | 373 ס"מ |
רוחב | 168.5 ס"מ |
גובה | 138 ס"מ |
בסיס גלגלים | 246.5 ס"מ |
משקל | 1,165 ק"ג |
נפח תא מטען | 280 ליטר |
100-0 קמ"ש | 6.4 שניות |
מהירות מרבית | 240 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 14 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 165 גרם לק"מ |
מחיר לגרסה שנבחנה | 230,000 שקל (הערכה) |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |
הכתב היה אורח חברת ב.מ.וו