ג'ולייטה עסוקה בלהיות מפורסמת
בודדים האנשים שלא יודעים מיהי ג'ולייטה, אבל מעטים האנשים שמכירים שיר אחד שלה. האם היא בכל זאת תצליח לחזור כזמרת? הנה, ליאור פרחי מצליח לעשות זאת גם בגיל 40
עוד על מוזיקה מזרחית ב-ynet
נתחיל בזה שג'ולייטה היא לא זמרת ענקית עם מנעד קולי נדיר ואין בארסנל השירים שלה להיטי ענק שהותירו חותם. בניגוד לזהבה בן שהסתבכה גם היא בניהול כושל, האחרונה חתומה על עשרות להיטי ענק שגם אם לא תצליח לייצר עוד לעולם להיט נוסף, היא עדיין תהיה אחת הזמרות המצליחות וגדולות ביותר בתרבות הישראלית בכל הזמנים.
ג'ולייטה? ממש לא שם. מה היא כן? דוגמא קלאסית לאישה מפורסמת. בודדים האנשים שלא יודעים מיהי אבל מעטים האנשים שמכירים שיר אחד שלה. וזוהי הבעיה הכי גדולה שלה.
ג'ולייטה שרה "No No No" מתוך התוכנית "חי בלה לה לנד"
אין חולקים על כך שסיפור החיים הקשה של ג'ולייטה נוגע ללב, אבל לצערה או אולי לשמחתה, היא לא משדרת את זה. הבלונד הזוהר, הבגדים הנוצצים, מסכת האושר שהיא עוטה על עצמה כשרואים אותה, לא מתחברים לכאב שהיא בוודאי עוברת בימים אלה. היא לא נראית כמו בת השכן, אלא כמו המאהבת מהדירה ממול. עבור זמרת מצליחה זוהי מעטפת מצויינת, אך עבור מי שמפלסת דרכה בזכות הנגיעות שלה בבלוטות הרגש של הקהל, זה פשוט לא עובד.
אבל אסור להספיד את ג'ולייטה. היא מהשורדות שגם אם יכו אותן עשר פעמים, הן עדיין יקומו מהמתים עם פן בשיער ואיפור מוקפד. יש לה אישיות צבעונית שגורמת
לכל מי שנתקל בה להתאהב בה, ולכן היא חייבת להפסיק לתחזק את הפרסום שלה באמצעות בילויים עם עידן יניב ולהתחיל לחזור ולעשות מוזיקה טובה. מוזיקה שהקהל יאהב, מוזיקה שהרדיו יחבק, מוזיקה שאנשים ירצו לשמוע עוד. מ-ו-ז-י-ק-ה.
בחודשים האחרונים נמצאת ג'ולייטה בקיפאון מוזיקלי עמוק, ללא ניהול אישי או שירים חדשים. הזמן עבורה פחות משמעותי כי רבים האמנים שקמו מהשממה וחזרו להיות זמרי ענק - ולמזלה שידור העונה הבאה של התוכנית צפוי לעלות רק אחרי החגים כך שיש לה עוד מספיק זמן כדי לבסס את עצמה מוזיקלית.
אם כן, ג'ולייטה, מה עלייך לעשות? לעבוד קשה בהקלטת שירים חדשים וטובים שהקהל יאהב. אבא שלך התנער ממך, המנהל הקודם רימה אותך לטענתך - תפסיקי להיות האישה התלותית הקלאסית ולחפש דמות גברית נוספת כדי לחסות בצילה כמו שאת עושה עכשיו עם יניב. תהיי חזקה, תהיי עצמך, תהיי כבר מה שאת חולמת מאז שאת זוכרת את עצמך - זמרת.
ליאור פרחי
ליאור פרחי נמצא שנים ברדאר של חיינו. יש לו להיטים שעשו כאן שמות, קולו יפהפה וסיפור החיים שלו מעניין. ועדיין, אף פעם הוא לא הפך לכוכב. מזל ביש שגורם לו להיות בתמונה אבל אף פעם לא במרכזה. תמיד משקיף מהצד, מתוסכל וחולם על ההצלחה הגדולה.
ליאור פרחי בסינגל החדש "אני עוזב"
כעת, לאחר שנים של דשדוש הוא עובר לניהול חדש אצל ינאי רטפן, המנהל האישי והמוערך של עידן יניב, מרגול, שיר לוי, אביהו שבת ועוד. כשהוא חתם שם, שאלתי את רטפן אם לטענתו פרחי לא פספס כבר את הרכבת ואולי הוא מסתכן כלכלית בהשקעה בו? הוא ענה לי שבשבילו זה אתגר ויש לו אמונה עזה באיש.
השבוע כשיצא הסינגל הראשון "אני עוזב", הבנתי עד כמה זה נכון שאסור להפסיק ושגם בגיל ארבעים, ניתן עדיין להמציא את עצמך מחדש. ב"אני עוזב" פרחי נשמע שונה לגמרי מהזמר שהכרנו עד היום. לא עוד "ילד רע" אלא זמר שמבצע טקסט יפהפה ונשמע בו טוב מאי פעם, אנטיתזה מוחלטת למה שהייתם מצפים לשמוע ולקבל ממנו, עד שלרגעים הסתכלתי שוב על מסך המחשב כדי לוודא שאני לא טועה וזה באמת פרחי שמבצע את השיר.
את הקיבעון שלי, פרחי הצליח לשנות, עכשיו זה תלוי רק בכם, הקהל, שתפתחו את האוזניים ואת הראש ותכירו ליאור פרחי חדש. מומלץ.
אבא
לפני כחודשיים וחצי סיקרתי את הופעת ההשקה של שלומי שבת. כשהצלילים הראשונים מהשיר "אבא" החלו להתנגן, עזבתי את הכסא והלכתי לפינה חשוכה, עם כוס אלכוהול ביד אחת, סיגריה ביד השנייה ולב דואב ככל ששבת התקדם בביצוע השיר. למחרת כשביקרתי את אבא שלי בבית החולים בו שכב, קיבלתי טלפון משבת שהתקשר להודות על הביקורת המפרגנת.
שלומי שבת מבצע את "אבא" בהופעה בקיסריה
סיפרתי לו היכן הוא תופס אותי והתוודיתי בפניו, איך השיר הקטן שהקדיש לאביו, הצליח לגעת בי בצורה שהפתיעה גם אותי. "אבא זה הדבר הכי קדוש שיש. הצלחת לרגש אותי עכשיו עוד יותר מהכתבה עצמה" הוא אמר בעוד גוון קולו משתנה וניכר שהוא מתכוון לכל מילה. שבוע לאחר מכן, אבא שלי נפטר ומאז אני חוזר כל הזמן לשיר של שבת, נותן לצלילים להתנגן ולמחשבות לנדוד, מתרגש, דומע, נזכר וגם מחייך.
אתמול (ש') אבא של שלומי ולאה שבת הלך לעולמו. הוא זכה בחייו למחווה פרטית מבנו שהפכה לא רק ללהיט ענק שכבר הפך לקלאסיקה ישראלית אלא לסיפור קטן על מערכת יחסים בין אב לבנו שכל ילד, לא משנה באיזה גיל, מוצא בה את עצמו. המדור השבוע מוקדש לזכר האבות שלנו שכבר אינם איתנו. יהי זכרם ברוך.