שתף קטע נבחר
 

אלפא רומיאו ספיידר תתבסס על מאזדה MX-5

בשורה טובה לאלפיסטים: אלפא רומיאו ומאזדה ישתפו פעולה בפיתוח רודסטר הנעה אחורית חדשה, שתיוצר על-ידי מאזדה כ-MX-5, ותשווק גם כאלפא רומיאו ספיידר

חדשות טובות לחובבי הספיידר של אלפא רומיאו. הדור הבא יחזור להנעה אחורית, תודות לשימוש בידע ובפלטפורמה של מאזדה. הספיידר הבאה, שתושק בשנת 2015, תיוצר על-ידי מאזדה במפעלה בהירושימה, ותתבסס על פלטפורמת הדור הרביעי של ה-MX-5, שצפוי כשנה קודם לכן.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

שלושת הדורות של מאזדה MX-5. הבא בשיתוף אלפא רומיאו (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
שלושת הדורות של מאזדה MX-5. הבא בשיתוף אלפא רומיאו(צילום: רועי צוקרמן)

 

מאזדה ופיאט, חברת האם של אלפא רומיאו, הודיעו היום (ד') כי חתמו על הסכם הצהרת כוונות לשיתוף פעולה. הוא יניב שתי מכוניות רודסטר קטנות וקלות משקל, הראשונה מחליפה ל-MX-5 (מיאטה לשעבר), והשנייה יורשת לאלפא רומיאו ספיידר, שיוצרה בין 1966 ל-1993 עם הנעה אחורית, ומ-1995 עד 2010 עם הנעה קדמית.

 

בהודעה שפורסמה, נמסר כי שתי היצרניות יציעו מנועים שונים, כאשר ה-MX-5 תצויד במנועי מאזדה והספיידר במנועי פיאט-אלפא רומיאו. ההסכם יאפשר לשני הצדדים לחסוך בעלויות הפיתוח של הדגמים החדשים. על-פי דיווחים בתקשורת האירופית, מאזדה מעוניינת לבצע מיני-מהפיכה במשפחת ה-MX-5, עם דור רביעי קל משמעותית מקודמו ובעל מנוע טורבו, לראשונה בתולדות הדגם. עם זאת לשמועות אלו אין אישוש בהודעה שפורסמה כעת.

 

חתימה על הסכם סופי צפויה להתבצע במחצית השנייה של השנה. ממאזדה ופיאט נמסר כי בכוונתן להמשיך ולדון בשיתופי פעולה נוספים, מלבד צמד מכוניות הרודסטר החדשות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא רומיאו ספיידר היוצאת. סוף להנעה הקדמית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים