טויוטה GT 86 חלשה? קבלו גרסה עם 320 כ"ס
מכונית הספורט החדשה של טויוטה חלשה מדי לטעמכם, עם 200 כ"ס בגלגלים האחוריים בלבד? קבלו גרסת ביצועים שרומזת על דגם חזק יותר עם 320 כ"ס
מכינה עצמה לביקורת? טויוטה כבר רומזת על כוונה להשיק גרסה שרירית ל-GT 86, מכונית הספורט החדשה שפיתחה עם סובארו. היא עושה זאת באמצעות מכונית תצוגה שחשפה לאחרונה, גרסת ביצועים בשם GRMN Sports FR. מכונית זו מציעה את אותו מנוע בוקסר בנפח 2.0 ליטר, אך עם מגדש טורבו ומגדש-על, שמעלים את ההספק ל-320 כ"ס ואת המומנט ל-43 קג"מ. טויוטה לא מפרסמת נתוני ביצועים של מכונית התצוגה.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- פיז'ו מציגה 301 - משפחתית חדשה שתגיע גם לישראל רנו רוצה מותג יוקרה ומכונית ספורט, תקנו? דוקאטי מציעה אופנוע ב-295 אלף שקל
ה-GRMN תוכננה על-ידי סדנת המירוצים הרשמית של טויוטה, Gazoo. היא מציעה עיצוב אגרסיבי יותר מהדגם הרגיל, בין היתר תודות לשימוש בפגוש שונה, מכסה מנוע עם פתחי קירור, מרכב רחב וכנף רחבת-מידות מאחור. יש לה גם חישוקי "18, לעומת "17 בדגם הסדרתי. היא מצוידת בתיבת שישה הילוכים ידנית, המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים - כמו ב-GT 86 רגילה.
ה-GT 86 צפויה לקבל גרסה מוגדשת בעתיד, עם מגדש-על והספק של 250 כ"ס לפחות. אחותה התאומה, סובארו BRZ, תעשה שימוש במגדש טורבו לאותה מטרה. ההבדל בשיטת הגדישה נובע מגישות שונות בקרב היצרניות, כמו גם מאופי המנוע המיוחל. מנועים מוגדשי טורבו מאופיינים בהספק גבוה יותר בדרך כלל, על חשבון אספקת כוח בסל"ד נמוך, בעוד שמנועים עם מגדש-על מאופיינים בהספק פחות מרשים אך במומנט המתקבל בסל"ד נמוך יחסית.
ה-BRZ וה-GT 86 הסדרתיות מוצעות כיום רק בגרסה אחת. יש לה 200 כ"ס ו-20.9 קג"מ בלבד, נתונים לא מרשימים ביחס למכוניות ספורט. בהתאם, הביצועים אינם מרשימים במיוחד ביחס לרכב ספורטיבי, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. שתי מכוניות הספורט צפויות להגיע לישראל בחודשים הקרובים, ולהימכר כאן במחיר משוער של 250 אלף שקל.