ב.מ.וו זוכה בסטייל איטלקי: זגאטו קופה
סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו עיצבה מכונית קופה על בסיס ב.מ.וו Z4 המוכרת. מה אתם חושבים על השילוב בין מכניקה גרמנית לעיצוב איטלקי?
סדנת העיצוב האיטלקי זגאטו (Zagato) עושה זאת שוב. באירוע המכוניות הקלאסיות "קונקורסו ד'אלגנצה וילה ד'אסטה", שנערך בסוף השבוע באיטליה, חשפה את הפרשנות שלה לב.מ.וו Z4 הוותיקה. קוראים לה ב.מ.וו זגאטו קופה, והיא משלבת את המכלולים הגרמניים המוכרים עם עיצוב איטלקי חדש. כל זאת בשפת העיצוב המוכרת של זגאטו, שמתאפיינת בגג הבועה הכפולה שמופיע במרבית דגמי הסדנה (אותו גג שהעניק את ההשראה לפיז'ו RCZ). גם הזנב הקטום הוא מאפיין ותיק של הסדנה.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- עיריית תל-אביב תקים עוד עמדות תל-אופן
ב.מ.וו לא מפרסמת נתונים טכניים כלשהם לגבי המכונית, שעשויה להגיע לייצור במספר מצומצם והזמנה מיוחדת, וכמובן ללקוחות עשירים במיוחד. מה שברור הוא שהזגאטו קופה יכולה להשתמש בכל יחידת כוח של ה-Z4. המנוע החזק ביותר של הרודסטר-קופה הגרמנית מפיק 340 כ"ס (3.0 ליטר, שישה צילינדרים וצמד מגדשי טורבו). הוא מאיץ את ה-Z4 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. ב.מ.וו לא מציעה בינתיים גרסת M של ה-Z4 הנוכחית.
למרות שלא נמסר מידע לגבי מפרט טכני, ב.מ.וו וזגאטו מציינות כי מכונית התצוגה עומדת בתקינה האירופית ומסוגלת לנוע על כביש ציבורי. זהו בעיקר רמז לכך שניתן להזמין אותה תמורת לא מעט כסף, ולאו דווקא רמז לכוונה כלשהי לייצרה באופן סדרתי.
זו פעם ראשונה בה הדור השני של הרודסטר, המוצע רק עם גג קשיח מתקפל, מוצג בגרסת קופה עם גג קבוע. בדור הראשון הציעה ב.מ.וו Z4 רודסטר עם גג בד מתקפל, ו-Z4 קופה עם גג שלא נפתח כלל. בדור הנוכחי שתי הגרסאות אוחדו לגג קשיח מתקפל. לא ידוע על תוכניות של ב.מ.וו לשנות את המצב ולהציע קופה סדרתית, מה שהופך את הזגאטו קופה לקצת יותר אקסקלוסיבית מכפי שהיא ממילא.