כסף לא חסר: הסינים קונים (עוד) יותר יוקרתיות
בזמן ששוק הרכב האירופי במשבר והאמריקאי עדיין לא התאושש לגמרי, בסין נרשמת עלייה חדה בביקוש למכוניות יוקרה
אירופה out, סין in. בזמן ששוק הרכב באירופה מתכווץ לאיטו והשוק האמריקאי מנסה להתאושש מהמשבר של סוף העשור הקודם, יצרניות היוקרה הגרמניות מגבירות את מאמציהן לכבוש את השוק הסיני. נתוני המכירות של חודש מאי, מלמדים עד כמה חשובה סין לצמיחתן: על-פי האוטומוטיב ניוז, אודי מכרה מתחילת השנה כ-160 אלף מכוניות בסין - זינוק מרשים מאוד של 42% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ב.מ.וו, יצרנית היוקרה הגדולה בעולם, צמחה מתחילת השנה ב-34% ומכרה כ-125 אלף מכוניות. מרצדס, שמחזיקה במקום השלישי בשוק הסיני וגם בשוק היוקרה העולמי, צמחה ב-9% צנועים יחסית, ומכרה כ-82 אלף מכוניות.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
מאחורי הצמיחה הדו-ספרתית ניצבת עלייה דרמטית במספר הסינים האמידים, שנהנים מהכנסה פנויה גבוהה ותיאבון עצום למוצרי יוקרה. לצמיחה הזו יש חשיבות יתרה עבור שלוש יצרניות הרכב הגרמניות - מלבד היכולת לפצות על חולשת השוק באירופה, צמיחת "מעמד המיליונרים" בסין גם מספקת להן תחמושת בקרב על הבכורה בשוק היוקרה העולמי.
במטרה להדביק את הביקוש הגובר, היצרניות מתכננות להרחיב משמעותית את פעילות הייצור שלהן בסין. ב.מ.וו מתעתדת להכפיל פי שלושה את היקף הייצור שלה, ולהגיע לקצב שנתי של כ-300 אלף כלי רכב. אודי, שרוצה להפוך ליצרנית היוקרה הגדולה בעולם, מתכוונת להגיע להיקף ייצור של 700 אלף כלי רכב ב-2015.
יש לציין כי בכירי יצרניות היוקרה העריכו בסוף 2011 כי השוק בסין ימשיך לצמוח ב-2012, בזמן שתעשיית הרכב העולמית תחווה קשיים. מנכ"ל אודי, רופרט שטאדלר, העריך כי השוק הסיני יצמח בשיעור של 8-9%, וקטגוריות היוקרה יזנקו בשיעור של כ-30%.