יונדאי תייצר את ה-i10 בטורקיה במקום הודו
הדור הבא של יונדאי i10, שיוצג לקראת סוף שנת 2013, ייוצר בטורקיה במטרה לשפר את מעמדו באירופה - כך על-פי דיווחים. הדור הנוכחי מגיע לישראל מהודו
יונדאי צפויה להעתיק את ייצור ה-i10, המכונית הקטנה והזולה ביותר שלה, מהודו לטורקיה. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי ביצרנית הקוריאנית החליטו על המהלך, כחלק מהמאמץ שלהם לכבוש נתח שוק גדול יותר באירופה. הדור הנוכחי של ה-i10 מגיע לאירופה (ולישראל) מהודו, והעברת פס הייצור צפויה להוביל לשינוי בארץ המוצא גם למכוניות שישווקו אצלנו.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
- פרויקט תל אופן: זה לא אתם, זה אני
הדור הבא (שני במספר) של ה-i10, צפוי להגיח לאוויר העולם בסוף שנה הבאה. אז גם יועבר ייצור הדגם מהודו לטורקיה. ה-i10 תיוצר באותו מפעל שמייצר כיום בין היתר את ה-i20, וממוקם באיזמיט במסגרת מיזם משותף עם חברת אחזקות טורקית. במסגרת העברת פס הייצור לטורקיה, יונדאי תרחיב את המפעל ותעלה את כושר הייצור השנתי שלו ל-200 אלף יחידות, כפליים מנפח הייצור הנוכחי. ההחלטה תוביל להעסקתם של כ-2,500 עובדים טורקיים נוספים על-ידי יונדאי וספקיה.
ה-i10 היא אחת מרבות המכר הגדולות ביותר של יונדאי באירופה, אך ביצרנית סבורים כי יוכלו להצליח איתה יותר אם תיוצר באירופה. על-פי נתונים של ג'ייטו דיינמיקס, המכוניות הנמכרות ביותר של יונדאי הם ה-i30 (שמיוצרת בצ'כיה), ה-i20 (שמיוצרת בטורקיה) וה-ix35 (צ'כיה). ה-i10 ממוקמת רביעית.
על-פי תוכניות יונדאי שפורסמו בעבר, היצרנית מעוניינת לכבוש נתח שוק של 3.5% במדינות האיחוד האירופי ואזור הסחר החופשי האירופי (EFTA). מדובר בצמיחה משמעותית מבשנה שעברה, אז עמד נתח השוק של היצרנית על 2.9% בלבד. במסגרת תוכנית הצמיחה, יונדאי הציבה יעד מכירות של חצי מיליון יחידות בשנה הבאה.
מכירות היצרנית עלו באירופה ב-18% בחודש מאי בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ועמדו על כ-38.5 אלף יחידות. מראשית השנה עד סוף מאי הקוריאנים מציגים צמיחה של 16% לכ-187.5 אלף יחידות, זאת למרות המשבר הכלכלי שפוקד את היבשת, ושהביא איתו ירידה במכירות של יצרניות רכב רבות.