שתף קטע נבחר
 

הונדה מודה: מפסידה כסף על כל מכונית בארה"ב

יצרנית הרכב היפנית היא הראשונה להודות כי כל מכונית שהיא מייצאת מיפן לארה"ב, משווקת לבסוף בהפסד. צפויה להמשיך ולצמצם ייצוא גם במחיר של בעיות אספקה

תעשיית הרכב ביפן - עליה מתמשכת בשער הין מובילה להפסדים בייצוא כלי רכב. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי הונדה מאשרת לראשונה רשמית את מה שסברו רבים: יצרניות יפניות מפסידות כסף עבור כל מכונית שהן מייצאות מיפן לארה"ב. מנהל הכספים של היצרנית, פומיהיקו איקה, אישר את הדברים.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

הונדה CR-Z ()
הונדה CR-Z

 

בהונדה מודים כי בתקופה האחרונה צמצמו את המשלוחים לאמריקה, והסתמכו יותר על ייצור מקומי. החברה מייצרת 85% מכלי הרכב שהיא משווקת בארה"ב בצפון אמריקה, ותנסה להגדיל שיעור זה כבר בקרוב. בינתיים, זה אומר כי שיווק של דגמים כמו הפיט (שמה של הג'אז באמריקה), האינסייט וה-CR-Z צומצם משמעותית, על חשבון המלאים הקיימים אצל הדילרים המקומיים.

 

"בשער החליפין הנוכחי של 80 ין לדולר, עסקי הייצוא שלנו לא עושים כל רווח", כך לדברי איקה. "ללא ספק, מספר המכוניות שנייצא לארה"ב יירד". מדובר באישוש רשמי ראשון למצבן הקשה יצרניות הרכב היפניות - והוא ממחיש גם את הסיבה העיקרית להחלשותן המורגשת בשוק הישראלי.

 

עם שער ין כה גבוה, היצרניות אינן יכולות למכור את המכוניות ליבואניות הישראליות במחירים אליהם הורגלו, וכתוצאה מכך אלו אינן יכולות להציע עסקאות אטרקטיביות לשוק ציי הרכב. זו הסיבה לירידת מאזדה מהמקום הראשון אשתקד לשישי השנה, וגם לפגיעה במכירות טויוטה, הונדה וסובארו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הונדה מפסידה כסף עבור כל ג'אז שנמכרת באמריקה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים