שתף קטע נבחר
 

אודי SQ5 - כשרכב הפנאי הופך (יותר) ספורטיבי

מחלקת הספורט של יצרנית היוקרה מצטיידת לראשונה במנוע דיזל דווקא - ללא ספק תגובה ישירה למתחרים ממחלקת M של ב.מ.וו

ב.מ.וו הוסיפה גרסאות דיזל למשפחת דגמי ה-M הספורטיביים? תגובת אודי לא מאחרת להגיע. היריבה מאינגולשטאד משיקה SQ5, גרסת S ספורטיבית של רכב הפנאי המוכר. וקובעת בכך שני חידושים, מלבד המכונית כמובן. הראשון מתייחס לגרסת S ראשונה למשפחת דגמי הפנאי של היצרנית (Q5 ,Q3 ו-Q7), השני הוא מנוע טורבו-דיזל ראשון בחרטום מכונית השייכת לחטיבת הספורט.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

 

ה-SQ5 מציע מנוע בנפח של 3.0 ליטר, עם שישה צילינדרים וצמד מגדשי טורבו. כל אלו מפיקים הספק ומומנט מרביים מרשימים: 313 כ"ס ו-66.2 קג"מ. בכך הופכת הגרסה לחזקה ביותר במבחר ה-Q5, ולמהירה ביותר כמובן: מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 5.1 שניות בלבד (לעומת 6.5 בגרסה המהירה ביותר עד עתה, גם היא דיזל אך עם 240 כ"ס). המהירות המרבית תהיה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, לעומת 234 בגרסת ה-V6 בנזין. לצד הביצועים המרשימים, אודי מבטיחה גם תצרוכת דלק טובה: 13.8 קמ"ל בממוצע.

 

 

גרסת ה-SQ5 עוצבה באופן דומה לדגמי S אחרים, כלומר עם תוספת חצאיות וספויילרים לטובת מראה ספורטיבי יותר. יש גם צמיגים רחבים (255) עם חתך נמוך (45) וחישוקי ענק ("20). למי שגם זה לא יספיק ניתן יהיה להזמין חישוקי "21, שבמפתיע לא מופיעים בתמונות שפורסמו. לגרסה הספורטיבית יהיו גם שיפורי מתלים, ובכלל זה הנמכה של 30 מ"מ.

 

הגרסה הספורטיבית של ה-Q5 תשווק באירופה החל ברבעון הראשון של 2013. מחירה בגרמניה יתחיל מ-58.5 אלף יורו (כ-285 אלף שקל). מחיר ה-Q5 הבסיסי ביותר בישראל עומד על החל מ-321 אלף שקל עבור דגם ה-2.0 ליטר דיזל, 170 כ"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי SQ5
עם מנוע דיזל
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים