מאזדה פליירוואגון - מיקרו חדשה מיפן, ליפן
הטבות במיסוי וקדימות בהענקת מקומות חניה בערים הגדולות ביפן, דוחפים את היצרניות לפתח אינספור דגמים זעירים עם מנועים עד 660 סמ"ק. גם מאזדה במשחק, הפעם עם מיקרו מוגבהת גג לארבעה נוסעים
מאזדה השיקה מכונית מיקרו חדשה, שתשווק בקטגוריית ה"קיי" (Kei) היפנית. הקטגוריה זוכה לתמרוץ נכבד מצד הממשל היפני, במטרה לקדם תחבורה חסכונית בדלק ובמקום. בעלי מכוניות קיי ביפן זוכים להטבה במס ולזכות חנייה מועדפת בערים הגדולות, בין היתר. לקטגוריה חוקים נוקשים בנוגע לתצרוכת דלק, נפח מנוע ומידות המכונית.
עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:
בהתאם, המכונית החדשה של מאזדה, שמכונה פליירוואגון (Flairwagon), היא קטנטנה בכל ממד כמעט. היצרנית לא מפרסמת מידות, אך כדי לעמוד בתקינת הקיי היא אמורה להיות מוגבלת לממד אורך של 339.5 ס"מ בלבד - חצי מטר פחות ממאזדה 2 הנמכרת בישראל. הפליירוואגון מיועדת לדברי מאזדה לארבעה נוסעים מבוגרים, והיא ממוצבת בתת הקטגוריה של מיקרו עם גג מוגבה.
מתחת למכסה המנוע יוצעו שתי גרסאות של מנוע 660 סמ"ק עם שלושה צילינדרים. החלשה תציע 54 כ"ס, החזקה מסתייעת במגדש טורבו כדי להפיק 64 כ"ס. את שתי הגרסאות ניתן להזמין עם הנעה קדמית או כפולה, ובכל מקרה תצרוכת הדלק תהיה טובה - בין 17.2 קמ"ל בממוצע ל-22.2 בגרסה החסכונית ביותר. לפליירוואגון מערכת עצור-סע ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה.
מחיר המכונית החדשה יעמוד ביפן על בין 1.21 מיליון ין לדגם הבסיס, ל-1.49 מיליון ין לדגם המאובזר ביותר (בין 60 ל-74 אלף שקל). היא תוצע עם אבזור עשיר למדי, שיכלול בין היתר כניסה והתנעה ללא מפתח, תא כפפות מקורר ומערכת לסיוע בזינוק בעלייה. קטגוריית הקיי לא עומדת בתקינה הישראלית (שמבוססת על התקינה האירופית), ועל כן אין סיכוי לראותה בישראל.