מלונות 5 כוכבים: מעכשיו גם בישראל
כבר 20 שנה שלמלונות בישראל אין דירוג של כוכבים. בקרוב תדון ועדת הכלכלה בנושא, כדי שבקרוב נוכל לדעת בדיוק מה נקבל בחופשה שלנו במלון, למשל, פרחים טריים בחדר
ועדת הכלכלה תדון בימים הקרובים בתקנות לדירוג בתי המלון בישראל, שגיבש משרד התיירות. אם יאושרו, יפורסם מכרז לבחירת חברה מדרגת. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות".
דירוג הכוכבים בוטל ב'92- ומאז לא חודש, וכיום אין למעשה דירוג שלפיו ניתן לדעת מהי רמת המלון. בחודשים האחרונים פעלה ועדה מקצועית אשר כללה מלונאים, סוכני נסיעות, מארגני תיירות ומורי דרך, ובדקה את הקריטריונים שקבע ארגון הוטל-סטאר האירופי, שמדרג מלונות ב11- מדינות ביבשת, ומדינות נוספות בדרך.
עוד על מלונות בערוץ התיירות:
- הישראלי מתחמן במלונות כי לא קיבל תמורה" יש גם תיירים טובים: הצד השני של הישראלים התאחדות המלונות: "המלון יקר? תבואו בחורף"
גם ישראל ביקשה להצטרף, אך הארגון אינו מדרג מדינות שאינן בקהילה האירופית . סוכם כי ישראל תוכל לבצע את הדירוג לפי השיטה של הוטלסטאר, עם מספר התאמות, מטעמים כמו אקלים, כשרות, שבת וביטחון.
הדירוג של כל מלון יפורסם באתר משרד התיירות
הוועדה המקצועית אישרה לאחרונה גרסה סופית לקריטריונים לדירוג המלונות. מלון שירצה דירוג יגיש בקשה לממונה על המלונות במשרד התיירות,
וזו תועבר לחברה שתיבחר. המלון ייבדק, ויקבל דירוג לשלוש שנים. מלון שירצה להאריך דירוג יגיש בקשה לחידוש ויעבור בדיקה חוזרת. מלון שירצה לשנות דרגה, למשל בשל שיפוצים, יוכל להגיש בקשה לכך, וכן מלון שירצה להפסיק להיות מדורג.
הדירוג של כל מלון יפורסם באתר משרד התיירות, ומלון חסר דירוג יצוין כ"מלון לא מדורג." כן נקבע כי אסור יהיה לפרסם דרגה של מלון בישראל בדירוג כוכבים לצורך שיווקו, אלא לפי הדירוג שנקבע לו בתקנות.
ארגון הוטל-סטאר האירופי כולל 270 קריטריונים, עם ניקוד משתנה. צבירת נקודות מדרגת מלון בציון של 5-1 כוכבים,
כשלצד כל ציון יש גם דירוג "פלוס" (כוכב, כוכב-פלוס, 2 כוכבים, 2 כוכבים פלוס וכו.('
השיטה מציגה שורת דרישות לכל דירוג. לדוגמה, במלון 3 כוכבים, על דלפק הקבלה לפעול 14 שעות ביום לפחות ולהציע סבל למזוודות, ובחדרים צריכים להיות מייבש שיער, מתקן להנחת המזוודות, ערכת תפירה, כריות ושמיכות רזרביות, ועוד.
מלון 5 כוכבים צריך, בנוסף לאלה, גם שירות 24 שעות בקבלה, פרחים טריים בחדר ועוד. הדירוג כולל גם את גודל החדרים והמיטות, סוג השמיכות והמזרנים, והאבזור בחדרים ובשטח הציבורי.