פייסבוק מאשר: אנשים אוהבים להשוויץ בטיולים
לעדכן סטטוס חברתי או זוגי זה חשוב, אך מחקר של פייסבוק מראה שהסיבה העיקרית שבה משתמשים ברשת החברתית היא שיתוף תמונות מטיולים וחופשות. ומה אתם הכי אוהבים לשתף?
האם כולנו משתמשים בפייסבוק בשביל להכיר בני זוג או אולי לחפש מידע על חברים?
ובכן, מחקר מראה שהסיבה הראשית שבזכותה אנחנו גולשים לאתר הרשת החברתית של צוקרברג, היא קודם כל בכדי להפיץ תמונות שלנו מטיולים. כך לפחות ניתן לפרש את הדו"ח החדש שהוציאה פייסבוק, שהחלה בשיווק של דף חדש שנקרא "סיפורי פייסבוק" שכל חודש מקבץ סיפורים בנושא שונה ששותפו ברשת החברתית שלה.
עוד על אינטרנט בערוץ התיירות:
- אינטרנט טורס: לטייל בעולם מבלי לזוז מהכורסה
- הכירו את מבקרי המלונות החדשים: אתם
- הצעת חוק: אינטרנט אלחוטי חינם בבתי המלון
נושא החודש הוא "לזכור" או "זכרונות", ויותר מ-200 אלף אירועים של גולשים כבר שותפו וקובצו תחת הכותרת "משתפים אירועים משמעותיים בחיים", ופייסבוק דירגה את סוגי האירועים ששותפו הכי הרבה.
התוצאה: חלק גדול מהצלחתה של פייסבוק ניתן לשייך לטיולים, או יותר נכון לשיתוף של תמונות מחופשות וטיולים.
שיתוף סיפורי טיולים עומד על 42 אחוז מהאירועים שמשתפים אנשים ברשת החברתית, כשגולשים בין הגילים 55 ל-64 משתפים אירועים ותמונות מסוג זה באופן תכוף יותר. אחרי נושא הטיולים מדורג, למרבה ההפתעה, נושא מעבר או חיפוש דירה (18 אחוז) ורק במקום השלישי עדכון ססטוס זוגי.
כנראה שהמצאת הפייסבוק היא הדבר הטוב ביותר שקרה לנושא תמונות הטיולים מאז המצאת פיתוח תמונות בשעה אחת, שהיה נפוץ בשנות ה-90. הימים שבהם סקרנו תמונות באלבום מטיולים וחופשות באירועים חברתיים, בסלון או אחרי ארוחה משפחתית, כבר תמו.
עתה אנחנו מעדכנים ססטוס ועושים "צ'ק-אין" מהרגע שעלינו על מטוס ועד שנחתנו ביעד החופשה שלנו. ואז, כמו מכורים, אנחנו מחכים שה"לייקים" (Like) יתחילו לזרום מחברינו.
מעדכנים ומחכים ל'לייק'. מכורים לתשומת לב? (צילום: Shutterstock)
יפנים משתפים הכי הרבה על משקפיים (?!)
הפופלריות של טיולים בקרב מבוגרים בפייסבוק, יכולה להיות מוסברת די בקלות על ידי שכיחוּת: רובם לא מחליפים בני-זוג, מתחתנים ומביאים ילדים לעולם בתדירות גבוהה
לעומת החלפה או מעבר דירה.
בני נוער, לעומת זאת, מטיילים בתדירות נמוכה יותר ובאופן יחסי יש להם עניינים יותר מסובכים לפתור, כמו קשרים רומנטיים חדשים ופרידות.
הדו"ח של פייסבוק מצביע גם על אופן השימוש של היפנים ברשת, וכשהם אינם משתפים תמונות טיולים או מעדכנים ססטוס זוגי - הגולשים מארץ השמש העולה בעלי נטייה לשתף עדכונים הנוגעים לרכישת משקפיים חדשים שלהם (?!). ואולי זו שורת פתיחה נהדרת לשיחה עם יפנים בפעם הבאה שלכם בטוקיו?!
ומה אתם משתפים הכי הרבה בפייסבוק? טקבקו לנו!