פלאפון משהה את הפסקת העבודה עם "call יכול"
יום לאחר שדווח על כוונתה של פלאפון לסיים את ההתקשרות עם מוקד חברת "call יכול" המעסיקה בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, הודיעה החברה כי תשהה הפסקת ההתקשרות. בעלי "call יכול": "מאושר שהדרך המשותפת נמשכת"
יום לאחר שדווח על כוונתה של פלאפון לסיים את ההתקשרות עם מוקד חברת call יכול המעסיקה עובדים בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות, הודיעה החברה כי תשהה את הפסקת ההתקשרות.
- פלאפון מצמצמת 200 מעובדי מוקדי השירות
מהחברה נמסר כי "פלאפון היא החברה היחידה במשק שמעסיקה מספר כה גבוה של בעלי מוגבלויות ורואה ב'call יכול' פרויקט לאומי וקהילתי, אותו הקמנו ובו תמכנו מיומו הראשון במשך כמעט 5 שנים, בהיקף של 20 מיליון שקל".
מהחברה נמסר כי היא מקווה שהממשלה תירתם בתקצוב הפעילות ובהפיכתה לפרויקט בסדר העדיפויות הלאומי, למשל כהכרזת הפעילות כאיזור פיתוח א'.
גיל וינש, מבעלי "call יכול" אמר בתגובה: "פלאפון עשתה עד היום מעל ומעבר וטובת תעסוקת נכים. הם היו איתנו נפלאים לכל אורך הדרך אני מאושר שהדרך המשותפת נמשכת".
הבוקר - ניסיון הרגעה
רק הבוקר הגיעו עובדי חברת "call יכול" למשמרת במוקד השירות בראשון לציון. כשבעלי החברה, אפרת שגב וינש ובעלה גיל, ניסו להרגיע את העובדים וסיפרו כי כבר קיבלו פניות מחברות אחרות.
"העובדים שמעו על המתרחש מהתקשורת והגיעו הבוקר נורא מודאגים", אמרה ל-ynet שגב. "מיד הרגענו איתם והסברנו להם שאף אחד לא יפוטר. אנו חיים בעולם עסקי שבו יש ועוד יהיו שינויים, ואנו ממש לא נבהלים. לא מעט חברות כבר פנו אלינו והביעו עניין לעבוד איתנו. יש לנו מוצר נפלא ביד, עובדים מסורים ומקצועיים שהרבה מאוד חברות ירצו לקבל".
עד היום הציגה חברת "call יכול" הישראלית דגם תעסוקה חברתי ייחודי, שמשך לכאן יזמים אירופים שביקשו ללמוד ממנו. עובדים ועובדות בעלי מוגבלויות פיזיות או נפשיות הפכו תחת המיזם הזה לנציגי שירות לכל דבר של חברת פלאפון. חלקם על כיסאות גלגלים, אחדים פגועי נפש, חלקם קורבנות עבירות מין קשות, נפגעי פוסט-טראומה, הלומי קרב, נפגעי שיתוק מוחין, קטועי גפיים, עיוורים וחירשים - כולם אנשים שעל פי רוב מתקשים להשתלב בשוק העבודה ה"רגיל" - אבל מצאו ב-"call יכול" פתרון תעסוקתי.