שכחת לקחת חבילה מהדיוטי-פרי? הסיוט מתחיל
חזרתם מותשים מחו"ל ושכחתם לאסוף את הקניות מנתב"ג? צפויה לכם דרך ארוכה עד שתראו את המוצרים
ר' חזרה לפני שבועיים מחו"ל, מותשת לאחר יממה של טיסות ממושכות שכללו מספר עצירות ביניים לא מתוכננות בנמלי תעופה שונים. מרוב עייפות ובלבול היא שכחה לאסוף בדלפק הדיוטי-פרי את מוצרי הקוסמטיקה שקנתה טרם נסיעתה. "רק כשהגעתי הביתה נזכרתי בחבילה," סיפרה ר' (השם המלא שמור במערכת,( אישה מבוגרת שלא מרבה לנסוע לחו"ל. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות".
עוד כתבות בערוץ התיירות:
- סיבה למסי-בה: עזוב חופשה, יש בארסה-ריאל
- בשירות פעיל: הכירו את הדייל הזקן בעולם
- יישוב יהודי מלפני 1,500 שנה נחשף ליד באר שבע
ר' התקשרה למחרת לשירות הלקוחות של ג'יימס ריצ'רדסון כדי לברר כיצד ומתי תוכל לקבל את המוצרים, ושם נאמר לה להפתעתה
שאין כל אפשרות למסור לה אותם. נאמר לה כי יש שתי אפשרויות: להודיע על ביטול הקנייה בניכוי 5% מערכה, או לבקש ממישהו שחוזר מחו"ל בתוך שלושה חודשים לאסוף עבורה את החבילה.
אבל זה לא הכל: כדי שאותו שליח יוכל להביא את החבילה, על ר' לפקסס לחנות צילום של דרכונה וחשבונית הקנייה, ייפוי כוח ופרטים מדויקים מי יבוא לאסוף את הדברים ומתי בדיוק הוא צפוי לנחות. "אני לא מכירה אף אחד שנוסע בקרוב וגם אין לי כוונה להטריח אנשים שחוזרים מנסיעה לגשת לדלפק," אומרת ר,' "ולמה עליי להפסיד כסף אם אני מבטלת את הקנייה"?
ארוכה הדרך לשוקולד. חנות ג'יימס ריצ'רדסון (צילום: דנה קופל)
ג'יימס ריצ'רדסון: "ידינו כבולות"
מבירור שערכנו עולה כי חנויות הדיוטי פרי פועלות לפי הוראות רשויות המס. "ידינו כבולות במקרה זה. עלינו לפעול לפי חוקי המכס, האוסרים להוציא חבילה של לקוח שיצא משטח שדה התעופה," נמסר מהנהלת ג'יימס ריצ'רדסון, "יש שילוט מתאים שמזכיר לנוסעים לקחת את חבילות הדיוטי פרי לפני היציאה מהשדה."
ברשות המסים מאשרים את התקנה שנוסדה לפני עשרות שנים" :לפי החוק, בעת המעבר במסלול המכס הירוק או האדום מתקיים אירוע מס, בו מנצל הנוסע את שיעור הפטור המגיע לו. איסוף מאוחר של טובין מהדיוטי פרי עלול לגרום לניצול נוסף של הפטור שכבר ניתן לאותו נוסע ולכן המכס לא מאפשר לנוסע שעזב לחזור ולאסוף טובין." ברשות מוסיפים עוד כי רק בנסיבות יוצאות דופן, כמו לנוסע ששב באמבולנס אווירי, מאפשר המכס לחזור ולאסוף את החבילה בכפוף להגשת בקשה מנומקת.
ואנחנו שואלים: האם לא הגיע הזמן למצוא דרך להעביר לנוסע את החבילה שנשכחה? בנתב"ג פועל אשנב "אבידות ומציאות" מחוץ לתחום המכס, שבו מחזירות חברות התעופה לנוסעים חפצים שנשכחו, כולל מוצרים שנקנו בדיוטי-פרי על המטוס. מדוע לא לאפשר ללקוחות הדיוטי לקבל שם גם סחורה שנשכחה? ה
צעה נוספת: לחברת ג'יימס ריצ'רדסון יש שירות לקוחות במתחם איירפורט סיטי הסמוך, שבו ניתן להחזיר מוצרים ולקבל החזר כספי או זיכוי. אז מדוע לא לאפשר ללקוחות לקבל שם את החבילה? בהחלט חומר למחשבה.