פורד פיאסטה המחודשת תגיע ארצה בינואר 2013
הסופר-מיני המצליחה עברה עדכון של אמצע החיים. תגיע לישראל בגרסתה החדשה בינואר 2013 - כפי הנראה עם מנוע חדש בגרסה האוטומטית. איזה? אתם מוזמנים לנחש
פורד פיאסטה עברה מתיחת פנים - ותגיע אלינו בינואר 2013. מכונית הסופר-מיני הנמכרת ביותר באירופה, מקבלת עדכון קל לעיצוב החיצוני. כעת יש פגוש קדמי חדש, המזכיר את זה של הגרסה הספורטיבית (פיאסטה ST), כמו גם את הפיוז'ן החדשה (המונדיאו הבאה). בתא הנוסעים פורד מבטיחה שינויים קלילים, אך העיצוב הכללי נותר דומה.
הפיאסטה המחודשת תקבל מנוע טורבו-בנזין חדש, יחידת שלושה צילינדרים מודרנית שזכתה לאחרונה בתואר "מנוע השנה". מנוע זה שמכונה אקו-בוסט, עם נפח 1.0 ליטר בלבד, כבר מוצע בפוקוס וב-B-מקס, מיניוואן המבוסס על הפיאסטה. שם הוא משווק בשני הספקים: 100 או 120 כ"ס. מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, נמסר ל-ynet כי שילובו של המנוע הקטן והחדשני בשוק הרכב המקומי נשקל ברצינות, אך ספק אם יגיע עקב מחירו הגבוה.
למרות זאת, בדלק מוטורס מציינים כי הפיאסטה המחודשת תגיע לישראל עם מנוע ותיבת הילוכים חדשים בגרסה האוטומטית. ביבואנית סירבו עם זאת לפרט באיזה שילוב מדובר. בהיצע הנוכחי של הפיאסטה הגרסה האוטומטית היחידה היא זו המשווקת אצלנו כעת (1.4 ליטר, תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית). פורד לא מפרסמת בשלב זה אילו מנועים יוצעו עם תיבה אוטומטית בפיאסטה המחודשת, והאם היא תקבל את תיבת הפאואר-שיפט (רובוטית כפולת מצמד) החדשה של הפוקוס.
מדלק מוטורס נמסר כי הגרסה הידנית (1.2 ליטר, 82 כ"ס), תמשיך להימכר בישראל ללא שינוי מלבד הבדלי העיצוב. רמות הגימור של שתי הגרסאות - ידנית ואוטומטית - יישארו כבעבר. פרטים נוספים על יחידות הכוח של הפיאסטה ומפרט טכני צפויים להתפרסם בתערוכת פריז בסוף החודש, אז גם נדע איזה מנוע ואיזו תיבת הילוכים תקבל הפיאסטה האוטומטית בישראל.