שתף קטע נבחר
 

לקסוס LFA האחרונה בהחלט ירדה מפס הייצור

ייצור המכונית החזקה והמהירה ביותר בתולדות לקסוס הסתיים לאחרונה, אחרי שלוש שנים ו-500 יחידות בלבד. קבלו גלריית פרידה

לקסוס LFA, מכונית העל הראשונה של מותג היוקרה היפני, עוזבת את פס הייצור. ה-LFA האחרונה, מספר 500 מאז החל הוצג הדגם לראשונה בתערוכת טוקיו בסוף שנת 2009, ירדה מפס הייצור ביפן בסוף השבוע - כך נמסר מלקסוס.

 

 

ה-LFA האחרונה בהחלט בבדיקות טרום-מסירה בתום הייצור ()
ה-LFA האחרונה בהחלט בבדיקות טרום-מסירה בתום הייצור

 

ה-LFA היא מכונית על אקזוטית בעלת שני מושבים, מנוע V10 קדמי בנפח 4.8 ליטר, תיבת שישה הילוכים רובוטית והנעה אחורית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ולמהירות מרבית של 325 קמ"ש, נתונים שמקנים לה בקלות את תואר הלקסוס החזקה והמהירה בהיסטוריה.

 

לקסוס LFA נולדה כמקדמת תדמית, ובהתאם יוצרה במהדורה מוגבלת של 500 יחידות - מספר נמוך אפילו במונחי מכוניות על דוגמת פרארי ולמבורגיני. מחיר גרסת הבסיס עמד עם השקתה בסוף שנת 2010 על 375 אלף דולר (יותר מ-1.4 מיליון שקל לפני מסים), מה שהפך אותה גם לאחת המכוניות היקרות ביותר בעולם בייצור סדרתי.

 

 

המכונית האחרונה שיוצרה הייתה במהדורת ה"נורבורגרינג" החזקה יותר (562 כ"ס לעומת 552 בדגם הרגיל) ועם מרכב בצבע לבן. מחירה עומד על 445 אלף דולר (1.7 מיליון שקל לפני מסים), תמורתם הקונה קיבל גם קורס נהיגה במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, לינה וכניסה חופשית למסלול במשך שנה. למהדורה המיוחדת גם כיול מתלים ספורטיבי יותר, תיבת הילוכים משופרת ושינויי עיצוב קלילים. היא הוצעה ב-50 יחידות בלבד מתוך כלל הייצור.

  

ומה בעתיד?

לקסוס צפויה להשיק בעתיד הקרוב גרסה סדרתית של ה-LF-LC, שתהיה מכונית ספורט המבוססת על פלטפורמת ה-LS. היא תציע הנעת כלאיים עם 500 כ"ס וצפויה להיות זולה משמעותית מה-LFA, ובהתאם תיוצר בכמויות גבוהות בהרבה. ה-LF-LC (שם זמני) תחליף את ה-SC 430, מכונית קופה-קבריולה יוקרתית שיוצרה על-ידי לקסוס עד חודש יולי 2010. גלריית תמונות גדולה של ה-LF-LC ניתן לראות כאן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים