מראה מראה שעל הקיר, למי הגב הכי שווה בעיר?
יותר ויותר סלבריטאיות בוחרות באופציית הגב החשוף, אבל לא כולן מצליחות לבחור שמלה שמתאימה לגוף - אולי כי קצת קשה להתרשם מהלוק במראה. בדיוק בשביל זה המעצב(נ)ת כאן, והיא מגלה להיידי קלום, נעמי קמפבל וניקול קידמן איך הן נראות מאחור
אחת המנטרות הקבועות של המעצב(נ)ת היא שיש להביט במראה לפני שיוצאים מהבית. אבל מה קורה מהצד השני? מי יכול לספר לנו איך נראה הגב שלנו במקרים שאנחנו בוחרים ללכת עם משהו חשוף? לפעמים מה שנראה טוב מהפרונט, לא נראה כל כך טוב מאחור. לכן, אספה המעצב(נ)ת נבחרת סלבריטאיות ובעזרתן תלמד מה כדאי, מה פחות כדאי ובכלל, תוציא עצבים על מי שצריך.
טורים אחרונים של המעצב(נ)ת:
- עם בגדים כאלה, כבר עדיף סוף עולם
- סוכריה חמוצה: סורי קרוז בתאונה ורודה
- איך אומרים זוועה בצרפתית? ונסה פאראדי בת 40
מזייפות קמטים
הטכנולוגיה המתקדמת לא מדלגת על תעשיית האופנה, וכיום אפשר למצוא שמלות שעברו חיתוכי לייזר מסובכים ועדינים כדי להוציא תחתם יצירת אמנות שאלוהים יודע איך מצליחים ללבוש אותה. אווה לונגוריה נהנית ללבוש את יצירות האמנות הללו, אבל הבעיה מתחילה בגב החשוף. כדי לתפוס שני קצוות של בד שביניהם מרחק גדול, כמו אלה על גבה של לונגוריה, צריך חלק שקוף ובלתי נראה שיצור אשליה של גב חשוף. אבל כשמשתמשים בבד שקוף, או לפחות קרוב לצבע הגוף, לעיתים קרובות נוצרים קמטים בבד שמשליכים על חלקות העור ואז נדמה שהגב מקומט. עדיף למתוח כמה שיותר את הבד החלק כדי שייראה כאילו הוא חלק מהעור, או פשוט ללכת חשוף לגמרי ולוודא שלובשים חזייה. מצד שני, עם כל כך הרבה פרטים בשמלת האווזה הזו, מי רואה בכלל את הגב?
גם היידי קלום עושה את הטעות הזאת וחושפת גב וקמטים מזוייפים בתחתיתו. חבל להרוס גוף כזה מושלם, אבל זה קורה. במקרה של קלום, אפשר היה ליצור חיבור בין הכתפיים בעזרת חתיכת בד מאותו בד של השמלה כדי לחבר ולדאוג שכלום לא יזוז ויציץ. כך הגב המושלם היה חשוף ובלי קמטים.
דרך הגב, רואים בת כמה את
המעצב(נ)ת דוגלת בלבוש מתאים לכל אחת, לא משנה בת כמה היא. אם את נראית טוב במה שאת לובשת, אפילו אם מדובר בחצאית מיני קצרצרה שחושפת זוג רגליים ארוכות וכבר מזמן עברת את הגיל שמתלהבים מהטמפון החדש בשוק, אין בזה שום דבר רע. העיקר שזה מתאים לצורת הגוף שלך. ג'יין פונדה, שחגגה לא מזמן 75 ונראית מיליון דולר, היא אחת מפלאי עולם בעיני המעצב(נ)ת. הבעיה היא שאם את חושפת גב בגיל מתקדם, את עלולה לסבול מאפקטים לא רצויים שצוינו בפסקאות הקודמות. גב מקומט הוא מראה פחות חגיגי. אין בעיה ללכת עם שמלה כזו, אבל בלי תנועות שחושפות שאת לא מצליחה להגיע עם קרם הלחות לאזורים מסויימים.
דרך הגב, ממש לא רואים בת כמה את
ולפעמים פשוט צריך לחתום על הסכם עם השטן, כמו נעמי קמפבל שנראית פשוט מדהים (תחגוג השנה 43 ועושה בית ספר לכל הצעירות באשר הן) וחושפת גב שאפשר ללמד עליו אנטומיה. המעצב(נ)ת לא מתלהבת מחשיפת יתר, אבל במקרה הזה קמפבל נראית מדהים מאחור. קצת פחות מקדימה, אבל בטור הזה אנחנו לא מתעסקים בפרונט. אם יש לך גב שמאפשר חשיפה כזו, תשתדלי להשקיע במדבקות חזייה מקדימה ולכי על זה. המעצב(נ)ת תמשיך לעמוד עם הגב צמוד לקיר.
שימי לב למה שמתחת
ריהאנה לוקחת את העצה של המעצב(נ)ת ומיישמת כמו שצריך. גב חשוף, בלי יותר מדי קשקושים. אבל, כשבוחרים גב חשוף, צריך לשים לב להמשך הבד שנופל ומכסה את האיברים הצנועים - אם כי במקרה של ריהאנה השמלה הזו היא יכולה להיחשב לפריט בקולקציית הנזירה שלה. בכל מקרה, אם מחליטים שהחלק התחתון מאחור מגובה בהרבה בד או לחילופין מאוד מאוד צמוד, הוא יכול ליצור אשליה של ישבן גדול. אם זה האפקט הרצוי, כמובן שיש לדבוק בלבוש זה. אם לא, כדאי להנדס את השמלה בצורה המתאימה.
צמוד זה לא תמיד מחמיא
אוליביה מאן היא אחת מאהובותיה החדשות של המעצב(נ)ת, גם בשל הדמויות החזקות שהיא מגלמת (כמו ב"איך היא עושה את זה" ו"חדר חדשות"), גם בשל העובדה שהיא צמודה לאחד שהמעצב(נ)ת מחבבת (ג'ואל קינמן מ"The Killing"), וכמובן כי היא פשוט יפהפייה. אבל גם הטובות טועות: מאן בחרה כאן בשמלה חושפת גב שגם חושפת היצמדות לא נאותה לחלק התחתון של המחשוף האחורי. זהו נושא כאוב, בעיקר לאלה שבוחרות בחזייה הלא נכונה שעלולה ליצור מצב של שדיים אחוריים - המקרה הנוראי של נזילות יתר בשל בד לוחץ. מאן אמנם עושה את זה בקטנה, אבל אפשר להימנע מזה עם גופייה צמודה שמחליקה את הנזילות, עם חזייה שעושה את העבודה כמו שצריך, או בלי. עם זאת, במקרה של מאן, מי מסתכל בכלל על הגב.
אפשר בוטוקס גם בגב?
קשה שלא לשלב במשפט אחד את המילים בוטוקס וניקול קידמן, שידועה בחיבתה הרבה לחומר הארסי. עם זאת, נוכח השמלות חושפות הגב שבוחרת הליידי עם עור הפורצלן, קשה שלא לתהות אם היא מזריקה גם לגב. קידמן נראית מושלמת בשמלה חושפת גב עדין ושברירי, עם מחשוף אחורי שמסתיים באזור המותניים הצרים ומתלבש מצוין על תחילת הישבן. המעצב(נ)ת היתה מוותרת על העיצוב של השמלה, אבל משאירה את הגזרה הכה מחמיאה. טוב נו, קשה לה לפרגן כשהיא מקנאה.
מה את חושפת כשאת חושפת
אם את בוחרת לחשוף את הגב המושלם שלך, את צריכה לחשוב מראש על האיברים האחרים. ג'סיקה ביל, שהמעצב(נ)ת מעריצה את גופה החטוב, בוחרת בשמלה שתמיד עושה שואו - חלק קדמי שלא חושף כמעט דבר, וחלק אחורי שמפאר את הגב. אבל במקרה של ביל, היא בחרה בשמלה בגזרת קולר שחשפה עד כמה הכתפיים שלה רחבות, וגורמת לעין להתמקד בעיקר שם. אם את רוצה להראות לכולם את הנתונים שלך, אין בעיה. אבל קחי בחשבון שרואים הכל.
אז מה באמת את חושפת?
קייט בלאנשט החליטה שהיא לא רוצה לחשוף כתפיים ובחרה בשמלה שנראית מאחור כמו שכמייה. הבעיה היא בשרוולים. מאחר שאין שום תפר שיחזיק אותם, נוצר מצב מסוכן שעלול לחשוף את החזה מהצד. אם את בוחרת לחשוף בגאווה את הגב, אל תנסי לדחוף עוד איברים, תני כבוד לחלק האחורי. אם השמלה היתה הדוקה יותר, חושפת גב צחור ועדין, היא היתה מצליחה יותר. ככה בלאנשט נראית כמו מישהו שלא הסתדרה עם השמלה ופשוט השתחלה פנימה בלי לבדוק מה רואים.
החשיפה המושלמת
לסיום, המעצב(נ)ת ניסתה למצוא שמלה אחת שעושה את העבודה כמו שצריך ויכולה להתאים לכל גוף. אז נכון שהשמלה של קירסטן דאנסט כעורה מאוד, אבל אופן החשיפה מצוין. השמלה, עם מחשוף אחורי שמחזיק הן את החזה מקדימה ועל הדרך גם מחזיק את הגב, מונע קמטי יתר ונותן תחושה של מראה צעיר ורענן. המעצב(נ)ת מחבבת מאוד את הגזרה הנ"ל שגם מאפשרת ליצור עיצוב שונה לכתפיים. כך אפשר להימנע מאשליה של כתפיים רחבות מדי, או ליצור אשליה של כתפיים חזקות אם רוצים. רק שמישהו ישים את העיצוב הזה על שמלה אחרת.