סופי: טויוטה וב.מ.וו יפתחו יחד דגמים וטכנולוגיות
שתיים מהגדולות שביצרניות הרכב, חתמו על הסכם ארוך-טווח לפיתוח משותף של מכוניות וטכנולוגיות - ובכלל זה דגם ספורטיבי משותף ומנועי מימן
ב.מ.וו וטויוטה יפתחו יחד מכוניות ספורט, מצברים מתקדמים למכוניות חשמליות ומנועי מימן. כך הכריזו יו"ר ב.מ.וו נורברט רייתהופר, ונשיא טויוטה, אקיו טויודה. השניים חתמו על הסכם סופי ומחייב בנושא, חצי שנה לאחר שהסכם הצהרת כוונות ראשוני נחתם ביוני 2012. מדובר בהרחבה ניכרת של הסכם שיתוף הפעולה הראשון של הצדדים, שנחתם עוד בדצמבר 2011.
במסגרת ההסכם החדש, טויוטה וב.מ.וו ישתפו ביניהן את הידע הנמצא ברשותן בנושא מכוניות מימן (תא-דלק). צוות משותף של שני הצדדים ימשיך מהנקודה בה עצר כל אחד מהם, במטרה לפתח יחד מנועי תא-דלק, מיכלי אחסון למימן ומצברים יעודיים, כאשר ביפן וגרמניה מצפים להציג מכוניות ראשונות על בסיס הטכנולוגיה המשותפת בשנת 2020. בנוסף, הסכם המימן יכלול גם עבודה משותפת לפיתוח תשתית תדלוק מתאימה, במטרה לעודד מעבר לטכנולוגיה, הנחשבת כבר שנים ארוכות לחזון הלא-ממומש לתחבורה ידידותית לסביבה.
פרק נוסף בהסכם מדבר על פיתוח משותף של מכוניות ספורט. כאן טויוטה וב.מ.וו הודיעו על הקמת צוות משותף, במטרתו לבחון את כדאיות שיתוף הפעולה באופן פרטני. הצוות יגיש את מסקנותיו להנהלת שני הצדדים בסוף השנה, ואז יוחלט סופית האם לצאת לדרך עם חלק זה של שיתוף הפעולה. אם זה יקרה, טויוטה צפויה להשתמש בפיתוח המשותף להצגת מכונית ספורט חדשה (כפי הנראה תחת השם סופרה) לצד דגמים נוספים מבית לקסוס. ב.מ.וו מצידה עשויה להשתמש בפלטפורמה ליורשת מודרנית ל-M1 הקלאסית.
סעיף נוסף המתייחס אף הוא לנושא מכוניות הספורט, הוא שיתוף פעולה מיידי בתחום הפחתת משקל המכוניות - יעד משותף של תעשיית הרכב שנובע מהצורך להפחית את תצרוכת הדלק של המכוניות. בב.מ.וו וטויוטה יפתחו יחד חומרים מרוכבים, ויבחנו דרכים להוריד את עלותם של מרכבי סיבי-פחם, למשל.
ההסכם שנחתם כולל גם הרחבה של שיתוף פעולה קיים בין היפנים לגרמנים, במסגרתו שני הצדדים יפתחו מצברים שיחליפו את מצברי הלתיום-יון ומכונים "ליתיום-אוויר". לדברי הצדדים, מצברים אלו יציעו דחיסות אנרגיה גבוהה יותר, כך שניתן יהיה לספק יותר כוח, ביצועים וטווח בין טעינות עם מערך מצברים קטן וקל יותר.
לצד ההסכם החדש, טויוטה וב.מ.וו ממשיכות גם ביישום ההסכם הראשוני שחתמו בדצמבר 2011. במסגרתו, טויוטה העניקה לב.מ.וו גישה חלקית לטכנולוגיות הירוקות הנמצאות ברשותה (בעיקר בנושא דגמי כלאיים, בהם לטויוטה עליונות מובהקת בתעשייה). בתמורה, הגרמנים יספקו ליפנים מנועי דיזל מודרניים לשיווק באירופה, מה שיסייע לטויוטה לצמצם את הפער בטכנולוגיה בה היא נחשבת לחלשה במיוחד.