קצבי במזרחית: השירים החדשים לחתונה הקרובה
פורים מביא איתו את השירים שינסו לכבוש את עונת החתונות הקרובה. קובי פרץ, רגב הוד ושיר לוי מבקשים שתשמעו אותם, ועושים את זה קצבי. וגם: זהבה בן שוב נפרדה ממנהלה האישי
איך מרגישים בתעשיית המוזיקה את חג הפורים? כל הזמרים מתחילים לספור את דמי הפורים, ומוציאים את הנפצים הכי גדולים ששמרו בבוידעם, כלומר, השירים הכי קצביים ומקפיצים שבאמתחתם, מתוך מטרה ברורה אחת: לגרום לזוגות המתחתנים בקיץ הקרוב ולוועדי העובדים השונים, להזמין דווקא אותם לאירוע שלהם.
עוד על מוזיקה מזרחית בynet:
- שיר חדש: מושיק עפיה שובר שתיקה וחוזר ליוונית
וכשמדובר בהרבה כסף, יוקרה ותחרות בין האמנים עצמם, תהיו בטוחים שיתקיימו כאן שלושה דברים: האחד, רק מטומטמים יוציאו עכשיו בלדות, השני, נקבל הרבה, אבל הרבה, שירים גרועים - והשלישי: גם בשירים שייהפכו ללהיטים, אל תחפשו עומק או משמעות כי הם רק רוצים לעשות שמח. כיוון שאנחנו עדיין באווירת החג ורוח צהלה נחה על העיר שושן, ונפתח באלו שמשכו אותי במיוחד.
משביעו רעב, מרעיבו שבע
הראשון הוא כמובן קובי פרץ שמוציא סינגל ראשון מאלבומו הבא בשם "סה לה וי". לפני שניגע בשיר עצמו, חשוב לזכור: פרץ היה עד להתפוצצות פרשיות רשות המיסים והשלופים, הסטאר הכי גדול בז'אנר, הראשון שמילא את נוקיה וזה שהתגאה בעדת מעריצים שלא נפלה מזו של אייל גולן. ההיסטוריה ידועה מאז ופרץ כבר מזמן איבד את התהילה הגדולה שהייתה מנת חלקו ולכן, דווקא הוא, שהיה בטופ, ויודע איך זה להרגיש במקום הזה, רעב יותר מכולם כדי לחזור לשם, ולהוכיח לכל מי שהספיד אותו, שהוא עדיין כאן. וכשזמר כמו פרץ רעב כל כך, הוא לא ירפה עד שיצליח.
האזנה לסינגל מלמדת דבר אחד: פרץ לא חסך בשום פרט והביא אותה ביציאה מדליקה, בעלת גרוב מצוין שאני כבר רואה איך הקהל בחתונות ובקיסריות רוקד לפי הקצב ובעיקר - שר עם פרץ את השיר, כאילו ומדובר בהמנון מזרחי חדש. בינתיים מסתבר שאחד בשם שמעון עוקשי הוציא שיר עם לחן דומה (הלחן אלג'ראי) אבל לצערו של עוקשי, קרוב לוודאי שהשיר שלו ייקבר כעת, כי לא רק שהביצוע והעיבוד של פרץ טובים ועשירים יותר - הוא גם, בסופו של דבר, קובי פרץ. אז נסכם במשפט הבא: סיפתח מצוין של דב שהתעורר מתרדמת החורף ובא לאכול את כולם.
רגב הוד סמל סקס?
הסינגל השני הוא של רגב הוד בשם "קרוב אלייך", וגם הוא כמו פרץ, מביא אותה עם להיט רחבות לא רע בכלל. הוא עושה גם עוד דבר חשוב: הוא מצליח להביע את האישיות של הוד. לא עוד זמר עם קול יפה אבל עציצי, אלא גבר שיודע לעמוד על הבמה ולסחוף את הקהל שמולו.
חיזוק לתחושה שקיבלתי מהוד הגיע דווקא מתמונת העטיפה הנלווית לשיר, בה הוד לראשונה לא הצטלם כמו איזה מאמי עם מבט מצועף לשקיעה אלא כמו גבר ערס עם גופיה צמודה ועגיל מנצנץ מביט ישר למצלמה במבט חרמני, כאילו אומר: "אני עוד אראה לכולכם". אתם יודעים יודעים מה? דווקא מתאימה ומרעננת הפוזה החדשה הזו.
גבר הולך לאיבוד
הסינגל השלישי הוא "את לא יודעת", של שיר לוי. על אף האהבה הגדולה שלי ללוי, הוא לאחרונה הולך לאיבוד במסגרת מסע ניסוי וטעייה שלא לוקח אותו לשום מקום. אז אחרי ששני הסינגלים שהקליט עם יוסי גיספן לא הביאו לתוצאות הרצויות, מה שגנז בינתיים את המחשבה לעשות איתו אלבום שלם - ולאחר שהבלדה המשעממת שהוציא רק לפני שבועות בודדים התפיידה לה, לוי הוציא השבוע עוד שיר, הפעם קצבי - ולצערי, הוא אולי חמוד, אבל עדיין לא זה.
הבעיה הגדולה של לוי היא שהוא מנסה להיות איכותי גם בשירים קצביים, ולא מבין שלפעמים כדאי לרדת קצת אל המכנה המשותף הנמוך ולהגיע אל ה"עמך" - ולא רק לגלגל"צ. לשיר יש טקסט ארוך כל כך, שצריך להיות איינשטיין כדי לזכור אותו - כך שהקהל לא ממש יכול לשיר אותו איתו - והופה, קיבלנו עוד שיר מפוספס. חבל.
אלוהים תן לי רק טיפת מזל
אחרי ארבע שנים ביחד, זהבה בן ואמרגנה מאיר נחמני נפרדו. אפשר לכתוב טור שלם על מה לא עבד או לא היה נכון בתקופה הזו, אבל בסופו של דבר צריך לזכור: צריך שניים לטנגו. בן היא דיסוננס בלתי נתפס: מצד אחד היא אחת הזמרות
הגדולות והמוערכות בארץ, אך מנגד, אותה הערכה מוזיקלית, פשוט לא מתורגמת לשטח.
אני מקווה שבן לא תפעל מתוך לחץ, ושתדע לבחור מנהל טוב ומקצועי שימשיך להאמין בה ולנסות להיות זה שיביא לה את הקאמבק שהיא כל כך מייחלת לו. כדי שזה יקרה, ואני מאחל לה מכל הלב שזה יקרה, היא תצטרך לא טיפה, אלא הרבה הרבה מזל. או אולי אחד כמו אייל גולן. הזמר הרי מחפש כבר שלוש עונות את הזמרת הבאה להשקיע בה. אז אולי במקום נסרין, הספרנית או הזוכה בעונה הקרובה, ישקיע גולן את כל היכולות שלו בזהבה. אם הוא יצליח היכן שכולם כשלו, אפשר יהיה באמת להכתיר אותו - מלך.