שתף קטע נבחר
 

חברת המזרח משיקה סינית קטנה, ידנית ויקרה

גרייט וול הסינית מתחילה בשיווק מכוניות נוסעים בישראל, ופותחת בסופר-מיני עם תג-מחיר גבוה משמעותית מהמתחרות האירופאיות וקוריאניות: 82 אלף שקל. האבזור עשיר יחסית, אך יש רק שתי כריות אוויר

חברת המזרח, יבואנית גרייט וול (Great Wall) הסינית, משיקה מכונית נוסעים ראשונה - סופר-מיני בשם C10 וולקס (Voleex), שהושקה בעולם ב-2010. בישראל היא תוצע עם מנוע 1.5 ליטר עם 96 כ"ס (105 כ"ס בשווקים אחרים) ותיבת חמישה הילוכים ידנית. מחיר המכונית עומד על 82 אלף שקל, ובשלב ראשון היא תשווק בהנחה של 2,000 שקלים.

 

 

סם פסח, מנהל מותג גרייט וול, אמר ל-ynet כי בכוונת החברה למכור כמה מאות מכוניות C10 בשנה, רובן ככולן לשוק הפרטי.

גרייט וול C10 וולקס ()
גרייט וול C10 וולקס

 

ה-C10 וולקס מציעה מידות דומות לדגמי סופר-מיני קיימים - 381 ס"מ של אורך, רוחב של 170 ס"מ וגובה של 154 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 246 ס"מ. למכונית מרכב חמש דלתות עם חמישה מושבים. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות ולמהירות מרבית של 175 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 13.7 ק"מ לליטר. גרסה אוטומטית של המכונית צפויה להגיע לישראל במהלך שנת 2014, כך על-פי חברת המזרח.

 

 

במפתיע, גרייט וול משווקת את ה-C10 עם אבזור בטיחות דל יחסית למקובל כיום - שתי כריות אוויר בלבד. בכך תהפוך הוולקס לאחת ממכוניות הנוסעים היחידות בישראל שעדיין מסתפקת באבזור שכזה, שאינו כולל הגנת כריות מפני פגיעות צד. כנדרש בתקינה הישראלית, ה-C10 וולקס מצוידת בבקרת יציבות אלקטרונית. ה-C10 עדיין לא נבחנה במבחן הבטיחות של Euro NCAP.

 

 

אבזור המותרות יכלול חלון גג, חישוקים קלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני חנייה ומערכת שמע מקורית המופעלת מההגה. בכך תציע ה-C10 אבזור מותרות מעט גבוה מהמקובל בפלח הקטנות-זולות. אלא שבהקשר זה ראוי לציין כי היא לא ממש עומדת בקריטריון הנדרש להגדרה זו.

 

עם תג-מחיר של 82 אלף שקלים, ה-C10 היא בפירוש מהיקרות בין סופר-מיני הידניותפורד פיאסטה לדוגמה עולה 75.5 אלף שקל, אופל קורסה (שלוש דלתות בלבד) עולה 70 אלף שקל, וסיאט איביזה וסקודה פאביה עולות 71 ו-73 אלף שקל בהתאמה. כולן מתחרות ישירות מבחינת תעשיית הרכב, ולכולן אבזור בטיחות הכולל ארבע כרית אוויר לפחות (שבע בפיאסטה).

 

המזרח: מאמינים שהאבזור יידבר

ביבואנית המותג מקווים כי יצליחו בכל זאת להתחרות בשוק המקומי, באמצעות חבילת האבזור. לטענת סם פסח, קבל היעד של המכונית מונה צעירים ומשפחות צעירות, כמו-גם רוכשי רכב שני במשפחה. פסח מקווה גם שלמנוע בעל הנפח וההספק הגבוהים יחסית יהיה יתרון בקרב לקוחות פוטנציאליים, כאשר מרבית המתחרות מציעות מנועי 1.2 או 1.4 ליטר חלשים יותר על הנייר.

 

יש רק להזכיר כי המנוע הגדול יחסית מציע את אחד מנתוני תצרוכת הדלק הרשמיים הגבוהים בקטגוריה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים