שתף קטע נבחר

שיט התענוגות לא עמד בציפיות, הנופשים תבעו

בני זוג שרכשו טיול יוקרתי מחברת הנסיעות "דיסקברי", טענו בבית המשפט כי תאי הלינה בספינה כללו דרגשים מתקפלים במקום מיטות ושהמדריך לא היה מקצועי. מה פסק בית המשפט?

הזמינו טיול יוקרתי, קיבלו ספסלים מתקפלים ומלונות ברמה נמוכה. בעל ואישה שהזמינו מחברת הנסיעות "דיסקברי" טיול יוקרתי לסקנדינביה, תבעו את החברה בבית המשפט לתביעות קטנות, לאחר שלטענתם הטיול נחל כשלון חרוץ. הם דרשו פיצוי של כ-28 אלף שקל - כולל עלות הטיול (4,100 אירו) ופיצוי עוגמת נפש. ומה קבע ביהמ"ש?

 

 

הטיול לא עמד בציפיות (אילוסטרציה) (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הטיול לא עמד בציפיות (אילוסטרציה)(צילום: shutterstock)

 

לטענת הזוג, לא קוים מפגש קבוצתי טרם היציאה לטיול כפי שפורסם, הם לא קיבלו שתייה ואוכל בטיסה, המדריך היה בלתי מקצועי, מסלול הטיול שונה ורמת בתי המלון הייתה נמוכה. ואם כל זה לא מספיק, ב"ספינת האהבה" בה הובטחו להם לינה ושיט תענוגות, נאלצו לישון על דרגשים מתקפלים.

 

דיסקברי אישרה כי אכן התרחשו מספר אירועים שהשפיעו על מהלכו התקין של הטיול, אך טענה שפעלה במקצועיות ובמיומנות בהתחשב בנסיבות. כך למשל, טענה כי אמנם המדריכה הקבועה מטעמה חלתה, אך היא הביאה מדריך חלופי ותיק ובעל נסיון. עוד טענה, כי סיור לאחת הערים בוטל משיקולי בטיחות, וכי במהלך הטיול נגנב תיקה של אחת המטיילות, מה שדרש פעולות שגזלו זמן. עוד טענה, כי את התלונות בדבר המזון והמשקאות בטיסה יש להפנות לחברת התעופה, וכי הספינה הייתה ברמה גבוהה וכללה קזינו, דיסקוטק ומסעדות.

 

ציפיות גבוהות - ומוצדקות

השופטת זהבה קאודרס-בנר קיבלה את התביעה בחלקה. נפסק, כי הציפיות של התובעים לטיול ברמה גבוהה, ובכלל זה למדריך מקצועי ועמידה ביעדים, היו מוצדקות בהתחשב בתכנית הסיורים שקיבלו, המהווה הסכם לכל דבר ועניין. עוד נפסק, כי הנתבעת דרשה תמורה גבוהה ביחס לחברות אחרות, וזאת בהסתמך על המוניטין שלה בשוק הטיולים, ולפיכך הייתה צריכה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי התובעים על אחת כמה וכמה.

 

השופטת מציינת כי אילו הייתה הנתבעת מקיימת את המפגש המקדים עם התובעים, כפי שהייתה אמורה לעשות, ניתן היה לתאם ציפיות בין הצדדים ולהפחית או למנוע חלק מהתלונות. "שוכנעתי כי לנתבעת ולמדריך אחריות משותפת לכשלון הטיול. זו מצידה לא טרחה להבטיח סידורים ארגוניים מוקדמים ויעילים, וזה מצידו לא מצא את הדרך להתגבר ולהתמודד עם הבעיות הצפויות והבלתי צפויות, שנתגלו במהלך הטיול", כתבה השופטת.

 

השופטת הוסיפה כי היא בחרה להתעלם מטענות התובעים לגבי התנאים ב"ספינת האהבה", כיוון שידוע הוא שתאי הספינות אינם משתווים לחדרי מלון רגילים. גם כאן הדגישה השופטת כי מפגש מקדים היה יכול לסייע לתיאום ציפיות.

 

לבסוף השופטת קבעה כי הנתבעת תשלם לתובעים פיצוי של 5,000 שקל בלבד, ותישא בהוצאות משפט של 800 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הובטח נופש יוקרתי, מה קרה בפועל?
צילום: Shutterstock
מומלצים