שתף קטע נבחר
 

אלפים מתמודדים על 30 משרות בנמל אשדוד

למרות הקושי הפיזי והתפקיד השוחק, כ-7,000 איש ניגשו בימים האחרונים למכרז ל-30 משרות סבלים בנמל אשדוד. ככה זה כשהשכר ההתחלתי עומד על 13 אלף שקל, התנאים משופרים ומאחוריך עומד אחד מוועדי העובדים החזקים בישראל

עבודת הסוור (סבּל) נחשבת לאחד התפקידים הקשים בכל נמל, וכוללת נשיאת משקלים כבדים, קשירת מכולות ועוד. גם המבחנים מפרכים ודורשים עמידה בתנאי לחץ וכושר גופני. למרות זאת, לא פחות מ-‭7,000‬ איש ניגשו לאחרונה להתמודדות על 30 משרות של סוורים בנמל אשדוד. כנראה שהם יודעים למה.

 

כתבות נוספות על נמל אשדוד בערוץ הקריירה :

 

המכרז לתפקיד המבוקש נפתח רק לפני שבועיים, אך בימים האחרונים נאלצו בנמל לסגור אותו לאור ההצפה בפניות. השכר ההתחלתי גבוה יחסית - כ-13 אלף שקל ברוטו בחודש עם אפשרות להעלאה תוך זמן קצר. אולם כנראה שהסיבה האמיתית שמושכת מתמודדים כה רבים למשרה היא "דריסת הרגל" בנמל אשדוד, ובייחוד האפשרות ליהנות מהגנתו של אחד מוועדי העובדים החזקים בישראל.

 

בשנים האחרונות פתחו ועדי העובדים בנמל בעיצומים ובהשבתות במסיבות שונות ומגוונות, כולל כאלו שגרמו להרבה צרות, עיכובים ונזקים כלכליים עצומים למשק. אחד המשברים המפורסמים יותר היה זה שזכה לכינוי "משבר הסינטה‭,"‬ כאשר הנמל הושבת בעקבות כוונת האוצר לבטל תלושי הטבה למסעדות שניתנו לעובדי הנמל.

 

העיצומים - תעודת כבוד

גם בימים אלו מתקיימים עיצומים בנמל אשדוד, הפעם מכיוון הנתבים, השייכים לוועד קציני הים. במחאה על דרישתו של הממונה על השכר באוצר לחייב את שני הנתבים הנמצאים בכל משמרת לשהות פיזית בנמל, במקום שאחד מהם יהיה בבית כמו שקורה בנמל חיפה, הודיע הוועד על "שביתה איטלקית‭."‬ הוועד התפעולי בנמל, המאגד את כל 8 ועדי העובדים בו, תומך במאבק הנתבים. התוצאה: בכל יום נכנסות לנמל 15 אוניות בלבד במקום ‭.25‬

 

מבחינת אלון חסן, יו"ר הוועד התפעולי, השביתות והעיצומים הם דווקא תעודת כבוד. "המאבקים שלנו תמיד היו לטובת עובדי הנמל‭,"‬ אמר אתמול (א') חסן. "אומרים עלינו שאנחנו מרוויחים משכורות מוגזמות ורוצים לקצץ לנו, אבל כאן בנמל עובדים קשה ומתוגמלים בהתאם. אנחנו נאבקים למען זכויות העובדים, שיקבלו שכר גבוה ככל האפשר במסגרת החוק וכמה שמגיע להם בתמורה לעבודתם. מה רע בזה‭"?‬.

 

באשר לנהירה ל-30 משרות הסוורים שמתפנות, חסן לא מופתע. "כל מי שנמצא היום בתפקיד בכיר בנמל אשדוד התחיל את דרכו כסוור, וגם אני התחלתי ככה‭,"‬ הוא מסביר. "פה בנמל זכויות העובד הן מעל הכל, ולכן יש דרישה להצטרף אלינו. מדובר בעבודה לא פשוטה בכלל וקשה מאוד בהתחלה, אבל יש אפשרות קידום ואופק מקצועי. נמשיך לדאוג לעובדים שלנו".‬

 

הידיעה פורסמה הבוקר (ב') ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל אשדוד. דריסת רגל
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים