שתף קטע נבחר

ארקיע מציגה: שלמו על טיסה, אבל סעו אוטובוס

חברת התעופה סיפרה כי נוסעי טיסה ששבה מאילת הוטסו לת"א, ונוסעים מת"א הוטסו לאילת. אבל מתברר כי 420 הוסעו באוטובוסים לשני היעדים. ארקיע: 'מתנצלים, נחשוב על פיצוי'

למה בדיוק מתכוונים בחברת ארקיע, כשהם מודיעים כי לאחר תקלה שהתגלתה במטוס בואינג 757 שהיה בדרכו לאילת, טופלו כל הנוסעים והוטסו בטיסות חלופיות מאילת לנתב"ג או מנתב"ג לאילת?

 

מתברר שבארקיע לפעמים לא יודעים את ההבדל בין מטוס לאוטובוס ובדיקה שערכנו בסוף השבוע,לאור תלונות של נוסעים, גילתה כי בעוד חברת ארקיע מסרה שנוסעים שנתקעו ביום חמישי האחרון באילת ובנתב"ג הוטסו ליעד בתוך 4-3 שעות ממועד הטיסה המקורי, כ-420 נוסעים הועברו לשני היעדים באוטובוסים, בבחינת מה שנקרא 'סיוט אחד מתמשך', והגיעו ליעדים אחרי כ-9 שעות, כדברי אחת הנוסעות.

 

עוד על טיסות בערוץ התיירות:

 

הודעת החברה "לא נכונה", שלא לומר שיקרית

ביום חמישי בצהריים יצא מטוס של ארקיע ובו 250 נוסעים מנתב"ג לאילת. בשל תקלה טכנית, המטוס לא נחת באילת אלא חזר בחזרה לתל אביב. באילת המתינו למטוס 250 נוסעים, מרביתם משתתפי הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין. בשל העובדה שמדובר ביום חמישי, כשכל מטוסי החברה נמצאים בפעילות מלאה, החלו לחפש לנוסעים טיסות חלופיות הן בארקיע והן בחברות אל על וישראייר, אולם היה קושי למצוא מקום לכל 500 הנוסעים התקועים.

 

שעות ספורות לאחר התקלה מסרה דוברת החברה כי כל הנוסעים טופלו, סודרו להם טיסות חלופיות והחברה אף הצליחה להטיס את כל הנוסעים תוך שהיא פועלת במגבלות של 'חוק טיבי', המחייב אותה לתת להם פיצוי אם יש איחור של מעל 4 שעות בטיסה.

 

הודעתה של החברה התפרסמה בכלי התקשורת השונים, אך התבררה כהודעה 'לא נכונה', שלא לומר שיקרית. מתברר כי החברה הצליחה להטיס מאילת רק 72 נוסעים מתוך 250 הנוסעים שהיו בטיסה המקורית לתל אביב. לעומת זאת, 170 נוסעים מאילת לנתב"ג, וכמעט כל 250 הנוסעים שהיו אמורים לטוס לאילת, הועברו ליעדם באוטובוסים.

 

אחת הנוסעות, מיטל, סיפרה לנו כי היא ובעלה ועוד נוסעים רבים נשלחו באוטובוס ולא קיבלו שום טיסה חלופית. "הגענו לאילת כעבור נסיעה מתישה וקשה, שממנה ניסינו להימנע מן הסתם כשבחרנו מלכתחילה לטוס. לאוטובוס עלינו רק כעבור שעתיים של המתנה בטרמינל. אני חייבת לציין שיחד איתנו המתינה גם אישה קשישה בכיסא גלגלים, ומן הסתם, אותה הם היו צריכים לשלוח בטיסה קודם כל וזה לא קרה".

 

כמעט כל 250 הנוסעים לאילת הועברו לאוטובוסים. ארקיע (מאיר אוחיון) (מאיר אוחיון)
כמעט כל 250 הנוסעים לאילת הועברו לאוטובוסים. ארקיע(מאיר אוחיון)

 

אוטובוסים נבחרו על-פני פיצויים בסכומים אדירים

לדבריה הם הגיעו לאילת 9.5 שעות מזמן ההגעה המקורי. "עד כה איש מחברת ארקיע לא פנה אלינו, לא דיבר איתנו על פיצוי ולא אמר לנו מה קורה עם הטיסה שלנו חזרה.

 

בדיקה של האירועים מלמדת, כי על-פי לוח הזמנים של ארקיע מטוס הבואינג שבו התגלתה התקלה וטופלה בתוך זמן קצר, אמור היה לטוס לפריז והחברה העדיפה לא לעכב את הטיסה לשם. אם הטיסה לפריז היתה מתעכבת, החברה היתה נאלצת לשלם לנוסעים פיצויים בסכומים אדירים, ולכן החליטה להעביר את הנוסעים מאילת ואליה באוטובוסים.

 

מחברת ארקיע התנצלו אתמול (שבת) על האירוע ועל המידע המוטעה, והסבירו כי החברה פעלה על מנת שלא לעכב טיסות נוספות משום שהמטוס המדובר אמור היה לבצע טיסות לחו"ל. "אנחנו נזכה את הנוסעים על הטיסה הזו ונבחן דרכים לפצות אותם", נמסר מהחברה.

 

פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן לווי
הנוסעים הגיעו ליעדם אחרי 9 שעות במקום שעה. ארקיע
צילום: אילן לווי
מומלצים