הדור הבא בסלולר: בבנק כבר מוכנים
שיעור החדירה העצום של הסמארטפונים בישראל, מציב שלל הזדמנויות למערכת הבנקאית. בבנק הפועלים ישיקו בקרוב שירות מתקדם וייחודי ללקוח באמצעות הסלולר. התרשמנו
עליית מדרגה בשירות הסלולרי הבנקאי. על רקע התרחבות השימוש בטלפונים חכמים בישראל, בנק הפועלים מציג את הדור הבא בשירות בסלולר.
- לא לגיהוץ: מסטרקארד מחפשת חדשנות ישראלית
הבנק משיק אפליקציה חכמה ומתקדמת לניהול החשבון בסלולר, המציעה חוויה בנקאית ייחודית, ומותאמת אישית, שתחליף בקרוב את האפליקציה הקיימת.
המהלך החדש, שנועד להרחיב את קהל המשתמשים באפליקציות הסלולאריות של הבנק ולשפר את חוויית המשתמש, כולל שדרוג והרחבה של אפליקציית ניהול החשבון בסלולר והתאמתה למגמות העכשוויות בתחום העיצוב, השפה, חוויית הגלישה ויכולות המכשירים החכמים החדשים.
בבנק שמים דגש על הפעילות בסלולר לאור שיעור החדירה הגבוה של הסמארטפונים בישראל העומד נכון לשנת 2012 על 31% - מספר 2 בעולם (אחרי ספרד). מנתונים מעודכנים יותר, שפרסמה לאחרונה חברת מסטרקארד העולמית עולה כי שיעור החדירה בישראל מתקרב כבר ל-50%.
סקר מיוחד שקיימה לאחרונה מסטרקארד, באמצעות TRI מחקרים אסטרטגיים, מעלה כי 63.4% מבעלי הסמארטפון הישראלים, ביצעו במהלך החצי השנה האחרונה לפחות רכישה אחת באמצעות מכשיר הסלולר שלהם, כאשר כחמישית מהם ביצעו לפחות רכישה אחת בחודש.
בגופים הפיננסיים בכלל ובבנק הפועלים בפרט מודעים לפוטנציאל הקיים בשימוש בסמארטפון ולהפיכתו הלכה למעשה, לכלי המרכזי לביצוע מגוון פעולות הן בתחומי הצריכה, הפיננסיים והשירותים.
לדברי הבנק, מספר הלקוחות המנהלים את פעילותם הבנקאית באמצעות הערוצים הישירים, מגיע כיום לכ-1.3 מיליון, כאשר כשלוש שנים מאז השקת האפליקציות של בנק הפועלים בסלולר, עושים בהן שימוש כ-300 אלף מלקוחות הבנק.
עם זאת, כמות הלקוחות שמבחינתם הסלולר הוא הכלי העיקרי לביצוע פעולות בנקאיות, עומדת בשלב זה על כ-30 אלף בלבד. מלבד הצורך בהשקעה רבה בתחום הטכנולוגי, קיימים בשלב זה, גם מספר חסמים רגולטוריים בנוגע להצעת מוצרים פיננסיים ורכישתם באמצעות הסלולר.
חיבור עם הרשתות החברתיות
אז מה מאפשרת התוכנה החדשה? בין הייתר כולל השדרוג, תצוגה תלת-ממדית המשלבת אלמנטים גרפיים ועיצוב מיוחד המדגים בצורה ויזואלית מצבים שונים בחשבון כמו משיכה מפיקדון, יתרת חובה ועוד.
היישום מאפשר גם גישה מהירה למגוון שירותים רלוונטיים כגון, תצוגת בנקטים של בנק הפועלים הקרובים ללקוח בהתאם למיקומו הגיאוגרפי ובממשק ישיר לתוכנת הניווט בסמארטפון, שחזור סיסמת כניסה לחשבון, שירות משיכת מזומן ללא כרטיס ועוד.
האפליקציה, המושקת במסגרת פיילוט שיורחב בתוך מספר שבועות ויוצע לכל לקוחות הבנק, מותאמת אישית לכל לקוח ומציגה את המידע העדכני והחדש ביותר במבט ראשון, מיד עם כניסתו לחשבון.
בבנק הפועלים טוענים כי האפליקציה מקדמת התנהלות פיננסית נכונה יותר של הלקוחות, בעזרת תמונת מצב שקופה של מצב החשבון ושפת האפליקציה מבוססת על האופן שבו רגילים הלקוחות לקבל את המידע בעולם הרשתות החברתיות.
לדברי מירב ספקטורובסקי-ששון, מנהלת האגף לבנקאות ישירה, "הדור הבא של אפליקציית ניהול החשבון בסלולר מבסס שפה בנקאית חדשה, המייצרת התאמה פרסונאלית לכל לקוח ומציגה לו את עולם התוכן הבנקאי מנקודת מבטו ובאופן בו הוא מורגל לצרוך אותו ברשתות החברתיות".
אבי כוכבא, מנהל אגף הפיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב מוסיף כי האפליקציה פותחה בתפיסה אחידה למערכות ההפעלה השונות של מכשירי סלולר, תוך ניצול היכולות הטכנולוגיות של מכשירי הסמארטפון. כל זאת כדי לאפשר ללקוח חוויה אופטימאלית איכותית".
בבנק מדגישים כי לקוחות המבצעים פעולות באמצעות האינטרנט, כולל באמצעות הסלולר, נהנים גם מהנחות והטבות בעמלות, ביניהן: תשלום חשבונות חינם, הזמנת פנקסי שיקים בהנחה של 25%, העברות כספים לחשבונות בבנק אחר בעלות של 1.35 שקל והנחות בעמלות על ביצוע פעולות בניירות ערך.
בשלב זה נראה כי בנק הפועלים מקדים את מתחריו, שאצל חלקם, אפילו פנקס צ'קים אי אפשר להזמין באמצעות האפליקציה.