יוסף ואחיו: בני הרב עובדיה הציגו "אחדות"
אחרי שהרב עובדיה הכריע כי הוא מעדיף את בנו יצחק על פני אברהם לתפקיד הרב הראשי, הניחו בני המשפחה את החרבות והתייצבו למופע "פיוס". בתפקיד כתונת הפסים: גלימת הראשון לציון. הרב שלום כהן, מחכמי ש"ס, קבע: הכיפות הסרוגות - עמלק
היריבות והתחרות ארוכות השנים בין בני הרב עובדיה יוסף לא תמה, אבל אמש הניחו כולם לרגע את החרבות (הסמויות) לטובת מופע מעושה של אחדות וחנופה: בעקבות הכרעת אביהם, מנהיגה הרוחני של ש"ס, על תמיכתו במועמדות הרב יצחק יוסף בבחירות לרבנות הראשית, והעדפתו על פני אחיו, הרב אברהם - התייצבו אתמול השניים בבית הכנסת של "מרן" בזמן הדרשה השבועית, והכריזו: "אנחנו מאוחדים מאחורי אבא, לא רוצים לרשת אותו, ולא מחפשים קריירה ברבנות".
<< הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. כנסו >
שיעור התורה של הרב עובדיה, למעשה, בוטל אתמול (מוצאי השבת), מאחר שלא שוחח כלל בענייני הלכה או על פרשת השבוע, כפי שהוא נוהג לעשות בכל מוצאי שבת. במקום זאת, נשא מנהיג ש"ס נאום בחירות, כשלצדו שלושה מבניו ורבנים נוספים. עיקרו היה פנייה לחברי האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל, ולכל בעל השפעה עליהם – שיבחרו ברב יצחק לתפקיד הרב הספרדי. הוא אמר כי מדובר במצווה דתית, שבזכותה יזכו ל"אריכות ימים ושנים".
הרב עובדיה הבהיר כי אינו תומך במועמד נוסף, ומי שטוען כך – "הבל יוצא מפיהו". בכך ביקש, ככל הנראה, להכריז כי התמודדות הרב ציון בוארון, חבר בית הדין הרבני הגדול ואחד מבני טיפוחיו, נעשית בניגוד לדעתו.
בניסיון לחשק את הרב הראשי היוצא, שלמה עמאר, חברו הקרוב של בוארון, הנתפס כמי שמריץ את האחרון נגד ש"ס כדי לנקום בה על טרפוד "חוק עמאר" - סיפר הרב יוסף כי גם הוא (עמאר) הבטיח לפעול לבחירת הבן. "אין מחלוקת", אמר, "כולם שווים".
ברכת הבנים - גרסת הרב עובדיה
"מרן" ביקש לגונן על בכירי ש"ס, היו"ר אריה דרעי וראש הסיעה בכנסת אריאל אטיאס, מפני הביקורת
הפנימית נגדם במפלגה ובקרב רבני משפחת יוסף, לפיה הם פועלים בנושא הבחירות לרבנות משיקולים פוליטיים ואישיים ולא "לשם שמים", כהגדרתו. "הכל נעשה על פי עצתי", אמר. "הם עושים הכל למען התורה, כפי שהוריתי להם".
על בניו קרא את הפסוק "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד": את הרב יצחק ציין לשבח בכך ש"מכתת רגליו מעיר לעיר להביא את דבר השם", אף שאין לו "מונית מיוחד"; את הרב אברהם בירך על כך ששמע לעצת אביו ופרש מהמירוץ; לרב דוד, שפזל אף הוא לכס ה"ראשון לציון", איחל "שהשם יעלה אותו מעלה, שיזכה לעלות למעלות גבוהות".
הרב יצחק יוסף עצמו, המועמד ה"מוסכם", אמר: "אחי הגאון רבי אברהם - אין ספק שהוא עשה ועושה ויעשה במקום שלו. יש בעלי בתים בחולון בקיאים בהלכה בכל נושא ונושא. כמה תורה הרביץ שם".
"לא מחפשים לרשת את מקומו של אבא"
הרב אברהם קרא לו בתגובה "אחי היקר והנבון", והוסיף: "אנחנו הבנים כולנו מאוחדים לגרום לאבא שלנו נחת רוח... לא נחפש ירושה לקבל את מקומו... אנחנו כולנו גאים באחווה, באהבה, בשלום וברעות שיש בינינו. ברוך השם נותנים נחת רוח למרן... האם אנחנו רוצים חס ושלום כבוד? האם אנחנו רוצים חס ושלום שררה? מישהו מאתנו חושב שהרבנות זו מטרה? היא אמצעי, רק אמצעי!".
על "הדחתו" מההתמודדות לתפקיד הרב הראשי, אמר: "טוב לי היכן שאני נמצא... אני לא רודף קריירה ולא רדפתי מעולם... אבי כפה עלי להתמודד להיות רב של חולון". הוא הוסיף כי רב לא צריך לשקול "מה יוצא לי מזה", וכי במינוי רבנים אין מקום ל"פוליטיקה וצביעות".
גם הרב דוד יוסף התייחס בבוז לאופי שלבשו הבחירות לרבנות: "מה זאת אומרת לרוץ לתפקיד? אנחנו הבנים של מרן שליט"א, ממשיכים בדרכו, לא רצים, הולכים בדרכו והלכנו בדרכו כל הזמן. אני הצעיר לא ראוי לשום תפקיד ולא ביקשתי מעולם שום תפקיד. אני מרגיש יש לי אחים גדולים שהם תלמידי חכמים גדולים".
הרב שלום כהן: "הכיפות הסרוגות - עמלק"
על אחיו אברהם, הנחשד בהפרת אמונים ונמצא תחת חקירת משטרה, אמר: "אני רוצה לחזק את ידיו. ראינו מה שעשו לו השבוע וזה כאב לנו מאוד. הוא תלמיד חכם שישב תמיד למד תורה ולימד תורה במסירות נפש למען הכלל באהבה... אנחנו מברכים אותו ואומרים לו 'חזק ואמץ', והוא ימשיך ויעלה מעלה ומעלה. כולם מכירים את המנהיגות שלו ואת הגדלות שלו".
חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, שהשתתף אף הוא באירוע, ניצל את ההזדמנות לתקוף שוב בחריפות ובהכללה גסה את הציבור הדתי-לאומי, בשל המחלוקת עם "הבית היהודי" וההתנגדות למועמדה לרבנות הראשית, הרב דוד סתיו. "אלה יהודים אלה? השם ירחם עלינו", אמר. "אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב כזה".
לדברי כהן, הכיפה הסרוגה היא "עמלק", והדבר רמוז בדברי חכמים לפיהם כל זמן שזרע עמלק קיים בעולם - כיסא השם איננו שלם. "כס זה (ראשי תיבות – ק"נ) כיפה סרוגה", שיחק איש "מועצת החכמים" בלשונו. "כשיש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם. כיסא זה אין כיפה סרוגה".