רשת חדשה למגה; יופחת מס' הסניפים הזולים
חברת מגה קמעונאות תפחית את מספר הסניפים הזולים שלה מ-65 ל-30-20. המותג מגה בול יבוטל ושליש מסניפיו יוסבו לרשת חדשה בשם You. לפי מנכ"ל מגה, ברשת You יפצו לקוחות שימצאו סל זול יותר במקום אחר ובעתיד אף יעבירו רווחים ללקוחות
רשת מגה השיקה היום (ג') את הסניף הראשון ברשת חדשה עליה הכריזה לאחרונה, רשת You שתפעל מחוץ לערים. הרשת החדשה תהיה הרשת המוזלת (רשת הדיסקאונט) של מגה - ולמעשה יבוטל מותג מגה בול.
- דודי ויסמן במו"מ למכירת עד 40% מרשת מגה
- מגה: הסניפים הוסבו וערך התווים בהם ירד
- "הספקים מחכים לסיום המבצע של מגה"
מוצר | מחיר |
מעדן חלב בטעם וניל ג'וי שטראוס | 3.99 |
יוגורט מולר קוקוס | 4.29 |
קוטג' תנובה | 5.74 |
שישיית גולדסטאר 330 מ"ל |
47.99 |
תה ארל גריי ויסוצקי 50 תיונים | 29.99 |
משחת שיניים אקווה פרש מוטי אקטיב | 13.99 |
32 טמפונים o.b סופר פלוס | 33.79 |
שקולד לינדט מריר 85% מוצקי קקאו | 15.99 |
פסטה מגה 500 גרם | 4.49 |
קומקום חשמלי Graetz | 79 |
חזה עוף טרי ארוז | 24.99 (מחיר מבצע במקום 33.99) |
מלפפונים/עגבניות | 1.99 (מבצע) |
קפה נמס ג'ייקובס | 32 (מחיר מבצע במקו0 39.99) |
שמפו או מרכך הוואי | 11.99 (מחיר מבצע במקום 12.88) |
חיתולי בייביסיטר | 2 ב-76 שקל (1 ב-49.99) |
נייר טואלט לילי פסטל 32 גלילים | 29.99 (מחיר מבצע במקום 33.32) |
חיתולי האגיס פרידום | 4 ב-170 |
חיתולי האגיס בנים בנות | 49.90 (מחיר מבצע במקום 48.49) |
שישיית דיאט קולה | 29.99 (מחיר מבצע במקום 34.99) |
ממרח השחר העולה | 10.90 (מחיר מבצע במקו 12.99) |
אמנון גדול של נטו מלינדה | 39.99 לק"ג (מבצע: 5 ק"ג ב-100) |
המיתוג החדש יחליף בשבועות הקרובים את מיתוג שליש מסניפי מגה בול. עד סוף 2014 צפויה הרשת לכלול כ-30-20 סניפים מתוך 65 סניפי מגה בול. מה שאומר ששאר סניפי מגה בול יוסבו לפורמט אחר - שאינו דיסקאונט. מכאן, נראה שמגה מצמצמת את מספר הסניפים הזולים שלה. גם מגוון הפריטים ברשת You יצומצם. כמו כן לא יקבלו תלושים ברשת החדשה - כלומר תלושים יתקבלו רק ברשתות היקרות יותר בקבוצה.
בכלל רשתות מגה יש 220 סניפים בכלל רשת מגה, כולל מגה בעיר ומגה - פורמט שבוטל והוחזר לאחרונה ופורמטים נוספים שהרשת תכריז עליהם בהמשך.
לטענת מנכ"ל מגה קמעונאות, מוטי קרן, הרשת החדשה תהיה זולה ממגה בול ותפעל כקואופרטיב. "נפעל כרשת שיתופית יחד עם הלקוח", אמר במסיבת עיתונאים. "אם הלקוחות ימצאו סל יותר זול - שיביאו אלינו ונזכה אותו על ההפרש. אף רשת לא עשתה את זה בארץ".
כיצד אתה מגדיר סל?
"סל זה אפילו מוצר בודד. הכוונה כמובן לסל מאזור ספציפי שקרוב לסניף You עם טווחי זמן של הימים האחרונים. אם לקוחות ינצלו את זה בצורה צינית - אז נשקול את זה מחדש".
לטענת קרן, הרשת תפעל במודל של קואופרטיב - בשיתוף הצרכנים, אם כי המודל הזה עדיין לא מגובש. "הצרכנים גם יהיו שותפים לבחירת המוצרים. נשתף את הלקוח בניהול הרשת. ונשתף ברווחי הרשת את הלקוחות - הרשת תעבוד על שולי רווח מאוד נמוכים. הלקוחות ירוויחו מכך בדרך של מבצעים או באמצעות שיתוף רווחים. אנחנו עוד לא שם, אבל זו הפילוסופיה שמתווה את הדרך שלנו.
"המחירים יהיו נמוכים לכל הצרכנים ו-10% נמוכים יותר לחברי מועדון. יש לנו מועדון צרכנים של למעלה ממיליון צרכנים. נדע לייצר סל זול, אך לא נפסיד כסף".
לעניין מכירת רשת מגה לחברה זרה, ומו"מ עם דיויד ביסמוט שנערך לפני שבועיים בארה"ב, אמר קרן: "מגה שייכת לקבוצת אלון שהיא חברה ציבורית. אלון לא דיווחה שום דבר סימן ששום דבר לא מבשיל. יש התעניינות ברשת - תמיד יש ותמיד היתה. כשיהיה מה לומר נגיד".