מגה בעיר: נוזיל אלף מוצרים ב-2%-30%
הרשת שלחה הודעה לעיתונות על מהלך הוזלה רחב היקף, אך לא גילתה את גובה ההנחה ובאלו מוצרים מדובר. בעקבות בקשת ynet שלחה דוגמאות למוצרים שיוזלו: נוטלה יוזל ב-4%, תחליב רחצה קרמה יוזל ב-25%. מדובר בהוזלות של כמה אגורות עד 17 שקלים למוצר שייכנסו לתוקף במהלך השבוע. מגה בעיר היא עדיין אחת הרשתות היקרות בישראל
"אלף פריטים יוזלו בסניפי מגה בעיר", כך הודיעה הבוקר מגה קמעונאות, בהודעה ששלחה לעיתונות. "מדובר במגוון רחב של 1,000 מוצרים המהווים מרכיב מרכזי בסל הקנייה של כל צרכן ומבוססים על המוצרים הנמכרים ביותר ברשת", נכתב בהודעה.
ברם, בהודעתה, מגה לא גילתה את גובה ההנחה ובאלו מוצרים מדובר. בעקבות בקשת ynet, שלחה מגה דוגמאות למוצרים שיוזלו: נוטלה 750 גרם יוזל ב-4%, מ-24.99 ל-23.99 שקל, תחליב רחצה קרמה 500 מ"ל יוזל ב-25%. מ-21.29 שקל ל-15.99 שקל, פסטה ברילה 5 500 גרם תוזל ב-9% מ-10.99 ל-9.99 שקלים. נראה שההוזלות נעות בין אגורות בודדות ל-17 שקלים למוצר. במגה מסרו כי שיעור ההנחה הגבוה ביותר פר מוצר עומד על 31%. בעבר, מגה הכריזה על הוזלת סל רחב של מוצרי בסיס, בעקבות מחאת הקוטג' ויוקר המחיה, אך מאז העלתה שוב את המחירים.
פריט | מחיר לפני | מחיר אחרי | הפרש בשקלים | שיעור ההנחה |
שניצל עוף דק ענק 700 גרם אסם | 52.79 | 43.99 | 8.8 | 17% |
פסטה רביולי 400 גרם | 31.99 | 25.99 | 6 | 19% |
דבש פרחי בר 400 גרם בקבוק לחיץ, יד מרדכי | 35.99 | 27.99 | 8 | 22% |
מיץ סחוט תפוזים טרי 2 ליטר | 31.99 | 26.29 | 5.7 | 18% |
מרק עוף אמיתי 400 גרם יוני ליוור | 29.79 | 25.99 | 3.8 | 13% |
קורנפלקס תלמה רגיל 750 | 18.99 | 16.79 | 2.2 | 12% |
אורז בסמטי קלאסי 1 ק"ג , סוגת | 16.99 | 14.99 | 2 | 12% |
שוקולד נוטלה 750 גרם | 24.99 | 23.99 | 1 | 4% |
ביסקוויט פתי בר 500 גרם אסם | 12.99 | 11.99 | 1 | 8% |
תה ליפטון אנגלי 100 יחידות | 20.99 | 19.99 | 1 | 5% |
פסטה ברילה מספר 5 500 גרם | 10.99 | 9.99 | 1 | 9% |
כריות דגני בוקר נוגט 750 גרם תלמה | 27.99 | 27.24 | 75 אג' | 3% |
אבקת כביסה קולון 101 2.5 קילו | 43.99 | 39.99 | 4 | 9% |
סימילאק אדונס 900 גרם | 89.99 | 87.6 | 2.39 | 3% |
מיונז היינץ 430 גרם | 12.99 | 11.99 | 1 | 8% |
נייר טואלט לילי כפול 16 יחידות | 50.99 | 41.29 | 9.7 | 19% |
קרמה תחליב רחצה 500 מל | 21.29 | 15.99 | 5.3 | 25% |
קמח לבן מותג פרטי מגה | 3.99 | 3.29 | 70 אג' | 18% |
אנטרקוט טרי אדום אדום | 179.99 | 162.99 | 17 | 9% |
מטרנה אקסטרה קר שלב 3 700 גרם | 84.99 | 72.79 | 12.2 | 14% |
לחם דגנים לייט דוידוביץ' 500 גרם | 19.99 | 13.79 | 6.2 | 31% |
מגה בעיר היא רשת עירונית/שכונתית וככזאת היא אחת הרשתות היקרות ביותר בישראל. שנים גבו ברשת זו מחירים גבוהים מתושבי הערים. רבים מהקונים ברשת, הם סטודנטים או קשישים, שמעדיפים לקנות קרוב לבית ומשלמים על כך מחיר. גם המחירי הנוכחיים שהרשת מציגה הם מחירים גבוהים. הה דוגמא. שימו לב למחירים של פתי בר ונוטלה באתרי האינטרנט של הרשתות:
במגה מסרו היום כי "מהלך זה נועד לצמצם את פער המחיר בין הרשת השכונתית אל מול רשתות הדיסקאונט ולתת פתרון לאוכלוסייה גדולה של צרכנים, שבשל נוחות, קוצר זמן והרצון לצרוך מוצרים טריים וזמינים מעדיפים לעשות את הקניות שלהם מתחת לבית, אך יחד עם זאת מחפשים מחירים הוגנים ותחרותיים".
הסיבה להתחשבות הזאת בקהל הקונים, היא מצבה הקשה של רשת מגה, הרשת השנייה בגודלה בישראל אחרי שופרסל, שנכנסה להליך של הבראה אותו מוביל המנכ"ל החדש של מגה קמעונאות מוטי קרן, שכולל גם שינוי שם "מגה בול" ל-You. אין ספק שלצרכנים השבויים תועיל ירידת מחירים, גם אם המחירים ברשת עדיין גבוהים. יחד עם זאת, לא בטוח שלמגה רצוי לשים דגש על מחירים, דווקא ברשת מגה בעיר - שמחירים נמוכים זה לא בהכרח הצד החזק שלה, גם אחרי ההוזלה. בנוסף, האם המסר לצרכנים הוא שהמוצרים היו יקרים מדי עד כה? אם כן, מדוע?
מנכ"ל מגה: נצמצם את הפער בין הרשת השכונתית למוזלת
"מהלך זה משתלב היטב בתוכנית אסטרטגיית הצמיחה של החברה, ששמה לה כמטרה מרכזית ליצור בשורה צרכנית חדשה ולהעניק לכל לקוח את הפתרונות הראויים לו על פי צרכיו", מסר קרן. "אנחנו רוצים לתת מענה לצרכנים, שנהנים ורוצים לקנות במגה בעיר, כל אחד מסיבותיו שלו, אך רגישים לפער הקיים אל מול רשתותהדיסקאונט. מעתה, כל אותם לקוחות, יוכלו להנות מהיתרונות המשמעותיים של קניות בקרבת הבית, עם דגש על מוצרים טריים ואיכותיים לצד מחירים הוגנים, בפערים קטנים מהרשתות המוזלות.
"המטרה שלנו היא לצמצם את הפער בין הרשת השכונתית למוזלת ולתת מענה לצורך הקיים בקרב צרכנים רבים בחווית קנייה המשלבת נוחות קרבה ויחס אישי לצד מחירים הוגנים ומשתלמים.
"אנו מאמינים כי מהלך ראשוני זה יוביל לשינוי תפיסת המחיר של מגה בעיר ומגה כולה על כלל מותגיה .אנו קוראים היטב את השוק ואת המציאות הצרכנית החדשה ומבינים שכדי להחזיר את אמון הלקוחות ברשת אנו מחוייבים להמשיך ולשפר את חווית השירות היחודית ברשת ולהתאים את המחירים, למצב התחרות בשוק המזון".