חלק ממוצרי מגה באינטרנט יוזלו למחירי מגה בול
מגה הודיעה שתוזיל מאות מבין אלפי המוצרים שנמכרים דרך אתר האינטרנט שלה. כיום כל המוצרים באתר נמכרים במחירים הגבוהים של רשת מגה בעיר. מגה מבקשת להגדיל את המכירות פי 2 גם על-ידי התחייבות למוצרים עם תוקף של שבוע ומעלה
במגה מסרו כי הפריטים שיוזלו הם מוצרי בסיס, כמו בשר, גבינות, ירקות ופירות, וכן מוצרי תינוקות וילדים המהווים פתרון אופטימלי לצרכים של משפחה ממוצעת בישראל. החברה בנתה לשם כך מחירון "מחירי אינטרנט".
מגה גם הודיעה על הרחבת היקף אזורי החלוקה, כך שתציע משלוחים לרוב אזורי הארץ. המשלוחים התייקרו לאחרונה ל-28 שקל בכל אזורי החלוקה. חברי מועדון YOU אשראי יכולים להימנע מדמי משלוח בקנייה מעל ל-500 שקל.
החברה טוענת שהשיקה באתר אמנת שרות, המבטיחה ללקוחות "מוצרים טריים ואיכותיים ועמידה בזמני משלוח קפדניים".
באמנת השירות ישנה הבטחה כי המוצרים הטריים יסופקו עם תאריך תפוגה של לפחות שבעה ימים. "במידה שמוצרים אלו לא ישביעו את רצון הלקוח, מתחייבת החברה לאסוף אותם מביתו ולהחליפם במוצרים אחרים", נאמר בה.
החברה אף מתחייבת לעמוד בחוק, ולקבל בחזרה כל מוצר מהקנייה האחרונה, באריזתו המקורית (עד 14 יום מיום הקנייה, מוצרים מן החי תוך 48 שעות מיום הקנייה) וכן לעמוד בזמני המשלוח כפי שנבחרו על-ידי הלקוח. תלונות אפשר להפנות לשרות הטלפוני.
בשבוע שעבר הודיעה מגה כי היא מבטלת את המותגים "מגה" ושפע שוק". כל שמונת סניפי תת הרשת מגה יוסבו לסניפי למגה בול הזולה ומגה בעיר היקרה עד סוף 2012, ורשת המזון החרדית של מגה, "שפע שוק", תשנה שם והנהלה ותהפוך לרשת "זול בשפע". המותג "מגה" ציין פורמט חנויות עם מחירי אמצע - בין מגה בעיר היקר למגה בול הזול.
צופים שהיקף המכירות יוכפל ויגיע ל-200 מיליון שקל בשנה
"אנו רואים באתר הקניות, מנוע צמיחה מרכזי וצופים כי בשנתיים הקרובות היקף המכירות יעמוד על 200 מיליון שקל בשנה, עלייה של כ-100%", מסר מנכ"ל מגה קמעונאות זאב וורמברנד.
אתר מגה באינטרנט הוקם לפני שנתיים והוא מתחרה באתרי הקניות האינטרנטיים של שופרסל, מיסטר זול ורמי לוי, שפועל בינתיים רק בצפון ת"א. מכירות האתר עומדות כיום על כ-100 מיליון שקל בשנה, כך שהצפי הוא שהמכירות יוכפלו. סל הקנייה באינטרנט גבוה יותר מסל הקניות הרגיל ועומד על כ-600 שקל, פי 3 מסל קניות ברשת השכונתית מגה בעיר, לכן לא מפתיע שהרשת מבקשת לקדם את הקניות דרך האתר.
לפי מגה, באירופה תחום קניות המזון באינטרנט מפותח יותר מישראל, כאשר בריטניה נחשבת למדינה בה היקף קניות המזון הינו הגדול ביותר באירופה עם אחוז מכירות של כ-8% מכלל מכירות המזון. ממוצע מכירות המזון באירופה עומד על כ- 3% ואילו בישראל נתון זה עומד על כ-1-2%, כך שפוטנציאל הצמיחה של הפורמט הזה גבוה.