שתף קטע נבחר

עובד שופרסל: אל תקנו באפליקציה החדשה

שופרסל העלתה לגוגל פליי אפליקציית קניות בגרסת הרצה. למרות שאחד מעובדי החברה הזהיר: "היא לא עובדת טוב, אל תשתמשו בה, אלא בעוד כמה חודשים", בכל זאת הורדנו אותה. היתרונות: קניה בסמארטפון וסריקת ברקודים. החסרונות: האפליקציה נתקעת והמחירים הם מחירי שופרסל אונליין, כלומר, לא הכי נמוכים ויש להוסיף 30 שקל דמי משלוח

רשת שופרסל השיקה אפליקציה חדשה לסמארטפון, המאפשרת קניות דרך הסלולרי. בישראל כבר קיימות אפליקציות קניות שונות דרך האינטרנט הסלולרי ובהן ברטה, הסופרמרקט הסלולרי הראשון, פרייסז, שמאפשרת לסרוק ברקודים ולהשוות מחירים. יחד עם זאת, שופרסל היא רשת המזון הקמעונאית הראשונה שמשיקה אפליקציה כזאת. שופרסל, מפעילה כבר כמה שנים אתר מכירות אינטרנטי פעיל וכמוה עושות גם מגה, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי ועדן טבע מרקט.

 

 

 

האפליקציה נקראית "שופרסל" בגוגל פליי (עבור מכשירים הפועלים על אנדרואיד) ומודגש שהיא "בגרסת הרצה". באפסטור, שופרסל עדיין מציעה את הגרסה הישנה של האפליקציה, שלא כוללת מכירה אונליין ושאר תכונות שנכללו בגרסה החדשה. בין התכונות שלא השתנו: יצירת רשימת קניות, איתור סניפים ומבצעים. בין התכונות החדשות: קנייה מקוונת, ליווי חכם לקנייה בסניף (מסדר את המוצרים שבחרנו לקנות לפי מעברים בסניף הקיים), איזור אישי, מתכונים, טיפים ושאלות נפוצות.

 

האפליקציה נראית טוב, אבל ההפעלה שלה חורקת: היא נתקעת לא פעם ולא פעמיים ("טוען") ויש לסגור אותה ולהיכנס מחדש כדי להיפטר מה"תקיעות". בנוסף, היא מאפשרת סריקת ברקודים בחנויות, אבל המחיר שתקבלו יהיה המחיר של אתר האינטרנט שופרסל אונליין. כלומר, נראה שהיא לא מאפשרת סנכרון מלא בין החנות הפיזית לקנייה דרך הסמארטפון. עקב כך, יתכן מאוד שלצרכן שקונה בסניפי שופרסל דיל לא משתלם להשתמש באפליקציה.

האפליקציה. נוחה ונעימה לשימוש, אבל עדיין נתקעת ()
האפליקציה. נוחה ונעימה לשימוש, אבל עדיין נתקעת

המחירים - לא תמיד הכי נמוכים בנמצא, אבל לרוב זולים ממחירי שופרסל שלי ()
המחירים - לא תמיד הכי נמוכים בנמצא, אבל לרוב זולים ממחירי שופרסל שלי

האפליקציה בגרסה הישנה, כפי שהיא מוצגת במכשירי אפל ()
האפליקציה בגרסה הישנה, כפי שהיא מוצגת במכשירי אפל

 

עובד החברה: "הכל שם לא עובד טוב. עדיין"

אחד מעובדי החברה אמר ל-ynet: "אני לא ממליץ עדיין לקנות דרך האפליקציה. היא לא עובדת טוב, הכל לא עובד שם טוב. יש עדיין תיקונים שנעשים כל הזמן. אני למשל, לא מצליח להתחבר אליה ואני עובד פה. אני ממליץ לא לקנות דרכה, אלא לקנות דרך האתר שהוא הכי מתקדם מבין כל הרשתות. ייקח כמה חודשים עד שהיא תתפקד יותר טוב".

 

גם כשהיא עובדת חלק, לא הכל מושלם באפליקציה. הליך ההרשמה - מעט מבלבל. כדי להשתמש ברוב הפיצ'רים שלה, לא צריך להיות חבר מועדון בשופרסל או להיות רשום לאתר שופרסל אונליין, אבל כדי לערוך קניות מקוונות באמצעותה – חייבים להירשם. כדי להירשם יש להקליד קודם את מספר תעודת הזהות ואת מספר חבר המועדון.

 

כיוון שלא לכל לקוח במועדון שופרסל יש את מספר חבר המועדון שלו בשלוף, (כיוון שמי שלא מחזיק בכרטיס אשראי שופרסל, יכול לקבל הנחות וצבירת נקודות בקופה גם עם מספר ת.ז בלבד), המשתמש נדרש לברר את מספר חבר המועדון שלו. 

 

אי אפשר להירשם דרך האפליקציה

אחרי הזיהוי הראשוני, האפליקציה מברשת שם משתמש וססמא. הכוונה לשם משתמש וססמא באתר שופרסל אונליין. מסתבר שמי שלא רשום לאתר הזה, לא יכול להירשם לקניות אונליין דרך האפליקציה – שופרסל לא מאפשרת הרשמה דרך האפליקציה. זו מגרעת שמהווה סרבול רציני למשתמשים חדשים.

 

כדי להירשם, יש לחזור למחשב השולחני, לגלוש לאתר שופרסל אונליין ולהירשם דרכו לשירות הקניות אונליין. את הססמא שהזנתם באר יש להסין באפליקציה. האפליקציה מבקשת גם שם משתמש שלאחר בירור הסתבר שזו כתובת האימייל של הצרכן הנרשם. אז למה לא לכתוב פשוט: "הזן כתובת אימייל"?

מבצעים מיוחדים לאונליין ()
מבצעים מיוחדים לאונליין
 

איך קונים?

כדי לקנות מוצרים באמצעות האפליקציה, אפשר להקליד את שמם ואפשר גם להגיע לאחת מהחנויות ולסרוק ברקודים (אפשר גם לסרוק ברקדים של מוצרים שנמצאים אצלכם בבית). אחרי סריקת הברקודים, האפליקציה מזכירה לך: "אולי שכחת": ואז פותחת חלונית של כל מה שקנית בקנייה הקודמת בשופרסל. זה קורה גם אם מעולם לא היית רשום קודם לשום אתר של הרשת. משמע, הרשת שומרת את המידע הזה על חברי המועדון. מצד אחד: זה האח הגדול בגרסת שופרסל, מצד שני: נוח מאוד לראות כך מה אולי שכחנו לקנות. האפליקציה גם מציעה קופונים מיוחדים לאונליין ובמקום סריקת ברקודים – אפשר גם לצלם מוצרים.

 

לפי גורמים בחברה, יש באפליקציה, או לכל הפחות, יהיו בה פונקציות שיציעו לצרכן מוצרים בריאים יותר מאלה שבחר בהם וכן מוצרים זולים יותר, אך לא נתקלנו בהן.

 

המשלוח מייקר

את ההזמנה, הצרכן יכול לאסוף בעצמו מסניף לבחירתו ואפשר גם לבחור מועד למשלוח הביתה, שהקרוב ביותר שאנחנו מצאנו (בשעת צהריים מאוחרת) הוא למחרת בין 10:30 ל-13:30. ביטול: עד 5 שעות לפני המשלוח.

 

אם אתם מחפשים מחירים טובים, לא בטוח שהאפליקציה הזאת היא פיתרון עבורכם: המוצרים באתר הזה מעט זולים יותר משופרסל שלי אך במקרים רבים יקרים יותר מהמוצרים בשופרסל דיל. בנוסף, תתבקשו להוסיף דמי משלוח של 30 שקלים בקנייה עד 750 שקל. בקנייה מעל 750 שקל, דמי המשלוח יעמדו על 10 שקלים. בגלל דמי המשלוח, קנייה באמצעות האפליקציה, לא משתלמת כשמדובר בקניות בסכומים קטנים ולא משתלמת אם אתם כבר נמצאים בסופר ואין תור ארוך בקופה. באיסוף עצמי מאחד הסניפים תשלמו 15 שקל בסכום מתחת ל-750 שקל. כמו כן, מבצע שמסתיים לפני מועד האספקה לא יכובד.

 

"מי קונה רק ברשת אחת"?

בועז יהב, הוגה אפליקציית פרייסז, חושב שהאפליקציה של שופרסל היא לא בשורה צרכנית. "לא השתמשתי בה, אבל אפליקציה לסופר אחד בלבד היא קצת בעייתית כי מי קונה רק ברשת אחת?", אמר ל-ynet. פרייסז מציעה מחירי מוצרים שצרכנים מעדכנים בזמן אמת בסניפים שונים של רשתות מזון ופארם שונות ברחבי הארץ, כולל קופונים מכל הרשתות ו'שאיבה' של רכיבי מתכונים אל רשימת הקניות באפליקציה,

 

"האתר של שופרסל באונליין הוא המתקדם ביותר טכנולוגית לעומת האתרים האחרים והוא גם הכי מפורט מבחינת מידע על המוצרים, אז אני מניח שגם האפליקציה מושקעת, אבל עד שהמחירים של הסניפים של רשתות השיווק יהיו גלויים באינטרנט - אני לא מאמין בקנייה באונליין. זו השוואה בין יקר לעוד יותר יקר. ובהשוואות באינטרנט רמי לוי תמיד יוצא הכי זול מה שלא תמיד משקף את המצב בשטח. לכן המבצעים האמיתיים הם בעולם האמיתי, לא באתרי האינטרנט".

 

ברטה: לא כבש נתח שוק משמעותי

תומר אבנון, הבעלים של "ברטה", הסופר הסלולרי הראשון, שמשווה בין מחירי מגה באינטרנט לשופרסל אונליין ומציע לצרכניו את המחיר הטוב מביניהם חושב שהעתיד נמצא במובייל. זאת למרות שברטה לא הצליח לכבוש נתח שוק.

 

"לא השקענו מספיק בפרסום, זה החיסרון", הוא טוען. "אנחנו על אש קטנה, אבל הצלחנו להוכיח שהמודל עובד. כעת אנחנו מחפשים למכור את הפלטפורמה לרשת בינלאומית. בעולם, מי שמובילה את התחום זו טסקו. בישראל עדיין לא הבינו שהדור הבא מקליד הכל בסמארטפון. בחו"ל נפתחה רשת עם חנויות של 30-24 מ"ר, שיש בה רק פוסטרים וברקודים שאנשים סורקים והם נשלחים אליהן עד הביתה. קניות כאלה - זה העתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים