שתף קטע נבחר

מקדונלד'ס: אין יותר המבורגר+שתייה ב-10 ש'

הרשת ביטלה את הצירוף המבורגר+שתייה ב-10 שקלים אותו הציעה מאז 2005 ומוכרת מעכשיו המבורגר קטן ב-10-8.90 שקלים. תוספת שתייה קלה תעלה את המחיר של הצירוף להחל מ-18.8 שקלים. "הרשת שומרת לעצמה את הזכות להחליט איך, מתי ואלו מוצרים להציע במסגרת הקונספט השיווקי הזה"

רשת מקדונלד'ס ישראל מחקה לאחרונה מהתפריט את הצירוף המבורגר+שתייה ב-10 שקלים, שהיה חלק מהתפריט ב-10 שקלים אותו החלה להציע ב-2005. לפני המוכרים בסניפים, מעתה, המבורגר קטן עולה ברשת 8.90 שקלים, או 10 שקלים בתוספת ירקות. מי שרוצה להוסיף לכך שתייה – יוסיף 9.90 שקלים.

 

 

ב-2005, מקדונלד'ס החלה למכור תפריט מיוחד שכלל מוצר+שתייה: המבורגר קטן + כוס שתייה קטנה; צ'יפס קטן + כוס שתייה קטנה; פוטטו קטן + כוס שתייה קטנה; פאי + קפה. במהלך השנים, היא אף יצאה בקמפיין פרסומי רחב היקף כדי לקדם את התפריט הזה. לאורך התקופה הארוכה, התפריט הזה כונה "מבצע", אך לפי חוק הגנת הצרכן, מבצע שנמשך מעל 35 יום כבר לא נחשב מבצע.

היה היה ואיננו עוד. (מתוך סרון פרסומת של מקדונלד'ס ישראל) ()
היה היה ואיננו עוד. (מתוך סרון פרסומת של מקדונלד'ס ישראל)

מתוך סרטון פרסומת של החברה ()
מתוך סרטון פרסומת של החברה

 

מהתפריט המקורי נשארו מאז רק פאי+קפה והמבורגר+שתייה ונוספו לו פריטים ללא שתייה. כעת, גם הצירוף של המבורגר+שתייה בוטל. כתחליף, מקדונלד'ס מציעה בין היתר, מגוון המבורגרים קטנים, מיני דג, סלט ירוק קטן ו- 6 אצבעות תירס בעד 10 שקלים. כל אלה כאמור, לא כוללים יותר שתייה. 

 

לאחרונה פורסם שהרשת ביטלה את מק דיל ומחיר המנות עלה ב-2 שקלים ל-34.9 שקל. גם במקרה זה מדובר היה במבצע שארך שנים ועקב כך, לפי חוק לא מדובר בביטול מבצע, אלא בעליית מחירים.

 

 

גם בארה"ב הרשתות מנסות להיפטר מהתפריט המוזל

בארה"ב, רשתות ההמבורגר מוכרות כבר שנים תפריטים דומים בדולר אחד בלבד - כ-3.5 שקלים (כשבוונדי'ס אף מוכרים המבורגר ב-99 סנט), אבל גם שם מסתמנת לאחרונה מגמה של משחקים שיווקיים, שמקפלים בתוכם ייקור.

 

לפי מאמר שהתפרסם לאחרונה ב-TIME, רשתות המזון המהיר מנהלות יחסי שנאה-אהבה עם התפריטים האלה, שכן הם מגבירים תנועה בסניפים, אבל שולי הרווח - נמוכים. חלק מהמוצרים אף נמכרים במחירי הפסד, כמו צ'יזבורגר כפול שמקדונלד'ס מכרה ב-1 דולר. בנוסף, המוצרים האלה פוגעים במכירות של הארוחות האחרות, הרווחיות יותר.

 

במהלך השנים, הרשתות צמצמו את התפריטים בדולר. הן הורידו מוצרים והוסיפו אחרים עם שינויים קטנים ומתוחכמים. למשל, הן הקטינו את השייקים ואת מנות הטוגנים. הן הוסיפו לתפריטים המוזלים פריטים ב-2 דולר או יותר: מקדונלד'ס החלה להציע תפריט בשם Dollar Menu & More שכולל גם מוצרים יקרים יותר וברגר קינג השיקה מחדש את תפריט ה-Value שלה, שגם הוא כולל אי אלו פריטים שמחירם גבוה מ-1 דולר.

 

הזכיינים של מקדונלד'ס בארה"ב מתלוננים על התפריטים בדולר, שכוללים 25 פריטים. לטענתם, לא רק שהם הורגים את המכירות של הארוחות הרגילות הרווחיות, הם גם פוגעים בשירות, שכן צרכנים מזמינים שתי מנות במקום אחת בגלל המחיר המשתלם ועקב כך, הכנת ההזמנות במטבח מתארכת.

  

תגובת מקדונלד'ס

ממקדונלד'ס ישראל נמסר בתגובה: "ההצעות של מקדונלדס בעשרה שקלים שהוכנסו לרשת בשנת 2005 מתעדכנות ומשתנות לפרקים. מדובר בקונספט שיווקי שהרשת שומרת לעצמה את הזכות להחליט איך, מתי ואלו מוצרים להציע במסגרת זאת. אנו מדגישים שהיום ניתן לרכוש במחיר זה , מקלוני תירס, מיני דג, סלט ירוק קטן עם אגוזי מלך, קפוצינו ופאי תפוחים והמבורגר בשמונה שקלים בלבד. מעבר לכך אין שינויים במחירי המוצרים ברשת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים