פיז'ו 108 מחליפה את ה-107 - גם עם גג נפתח
פיז'ו חשפה את ה-108, שמחליפה את ה-107 אחרי שמונה שנות שיווק. תגיע לישראל באמצע השנה
פיז'ו 107 הולכת, תכירו את המחליפה: פיז'ו 108. יצרנית הרכב הצרפתית פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על המיני החדשה, שתתחרה בקיה פיקנטו ושברולט ספארק, בפלח שהפך לפופולארי מאוד בישראל בשנים האחרונות. מחברת לובינסקי, יבואנית המותג, נמסר כי המכונית החדשה צפויה להגיע לישראל באמצע השנה הנוכחית.
ה-108 היא חלק ממשפחה של שלוש מכוניות, שתכלול גם אחיות תאומות מבית סיטרואן (C1) וטויוטה (אייגו). יצרנית הרכב היפנית תורמת שוב את מנוע ה-1.0 ליטר (68 כ"ס) ותיבת חמישה הילוכים ידנית או רובוטית, ואילו פיז'ו תוסיף הפעם מנוע 1.2 ליטר שלא היה זמין ב-107. יחידת הכוח החדשה, שמשווקת בישראל בפיז'ו 2008 ו-208, תציע 82 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
ה-108 תהיה דומה במידותיה ל-107, עם אורך שצמח בשלושה ס"מ ל-347 ס"מ. רוחבה 162 ס"מ, אחד פחות מה-107. נתוני גובה ובסיס גלגלים לא פורסמו, ומשקלה העצמי יעמוד על החל מ-840 ק"ג. פיז'ו תציע גרסאות שלוש וחמש דלתות כמו בעבר (אצלנו דגמי שלוש דלתות לא נמכרו עד היום), ובדלתות האחוריות עדיין אין חלונות שיורדים למטה.
עוד נמסר כי לראשונה במכונית המיני הצרפתית, ניתן יהיה להזמין גם גרסת "!TOP", עם גג בד גדול שנפתח חשמלית. גג זה, באורך 76 ס"מ ורוחב 80 ס"מ, ניתן לפתיחה בלחיצת כפתור לכל גודל שבין סגור ל-76 ס"מ.
המכונית החדשה תציג גם יותר אבזור מותרות, שיכלול בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "7 וחיבורי USB ובלוטות', כפתור התנעה ומגביל מהירות - מערכת אלקטרונית ש"מחזיקה" מהירות שנקבעת על-ידי הנהג ומונעת האצה מעבר לכך, אלא אם דוושת המצערת נלחצת בחוזקה. פיז'ו גם תציע מעתה כפתור תפעול לחלון הנוסע בצד הנהג - שהיה חסר ב-107. אבזור הבטיחות יכלול שש כריות אוויר בכל הגרסאות.