סיטרואן C1 חדשה - אצלנו תוך מספר חודשים
סיטרואן חשפה את ה-C1, אחות תאומה לפיז'ו 108 וטויוטה אייגו - שיוצגו יחד בתערוכת ז'נבה. לישראל הצרפתיות יגיעו באמצע השנה
בשבוע שעבר זו הייתה פיז'ו, וכעת מגיע תורה של האחות התאומה: סיטרואן חושפת את ה-C1, דור חדש לעירונית הקטנה שמשווקת גם בישראל. המכונית זוכה לשורה של חידושים, בהם גג בד מתקפל ומערכת מולטימדיה עם מסך "7.
ה-C1 דור שני תגיע לישראל באמצע השנה, יחד עם אחותה התאומה, פיז'ו 108, שהוצגה לפני כשבוע. השתיים יערכו הופעת בכורה בתערוכת הרכב השנתית של ז'נבה, שוויץ (16-6 במרס), יחד עם הצלע השלישית - טויוטה אייגו. גם זו צפויה להגיע אלינו במהלך הרבעון השלישי של השנה.
סיטרואן תציע את ה-C1 עם מנועי טויוטה או PSA (פיז'ו-סיטרואן). היפנים תורמים את מנוע ה-1.0 ליטר הוותיק (שלושה צילינדרים, 68 כ"ס), תיבת חמישה הילוכים ידנית או חמישה הילוכים רובוטית עם מצמד בודד שפעולתה שופרה, כך על-פי סיטרואן. הצרפתים יתרמו מנוע 1.2 ליטר חדש עם שלושה צילינדרים, 82 כ"ס ו-12 קג"מ, שמוצע בין היתר גם בפיז'ו 2008.
מנוע ה-1.2 יאיץ את ה-C1 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11 שניות, ותצרוכת הדלק הממוצעת שלו בתנאי מעבדה תעמוד על 23.2 ק"מ לליטר. מנוע ה-1.0 ליטר יוצע לראשונה בחלק מרמות הגימורגם עם מערכת עצור-סע לחסכון בדלק.
ה-C1 תציע אורך של 346 ס"מ, גובה של 145 ס"מ ורוחב של 162 ס"מ. היא תשווק עם מרכב שלוש או חמש דלתות (עם חלונות אחוריים שנפתחים החוצה ולא למטה), וגם בגרסאות גג בד מתקפל (מעין חלון גג ענקי). משקל המכונית עומד על 840 ק"ג בגרסת הבסיס.
בניגוד לדור היוצא, ה-C1 החדשה תציע גם שורה ארוכה יחסית של אפשרויות התאמה, החל ממדבקות מרכב ואפשרות לבחירת צבע גג, דרך שלושה גוונים לגג הבד, שני גדלי חישוקי גלגלים ("14 או "15) ושני סוגים (רגילים או קלים). יש הפעם גם יותר אבזור מותרות - החל במערכת מולטימדיה עם מסך "7 שמציג אפליקציות מטלפונים חכמים, מצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח ומערכת לסיוע בזינוק בעלייה.