פשרה בייצוגית נגד סלקום: תשלם 750 אלף
החברה נתבעה בגלל הגדלה של נפח הגלישה של לקוחות ושל החיוב החודשי שלהם בין אוגוסט 2008 לדצמבר 2009. בהסדר שהתקבל התעקשה סלקום: "הפיצוי הוא לא הודאה, אלא רק חלק ממדיניות השירות שלנו"
לקוח של "סלקום"
הגיש נגד החברה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בגין חיובי יתר בגלישה באינטרנט בטכנולוגיית WAP. לטענתו, הבאנרים ששתלה סלקום הביאו להגדלת של נפח הגלישה ואיתה גם של חיובי הלקוחות. בהסדר הפשרה
נקבע שסלקום תשיב ללקוחות יותר מ-750 אלף שקל.
לאתרים אחרים. התשלום עבור הגלישה נקבע בהתאם לנפח הגלישה החודשי המצטבר של הלקוח.
פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:
- שופטת: "עירייה רשאית לקחת טביעות אצבע"
- מורה פוטר "משיקולים זרים" ויקבל 70 אלף ש'
- אפליה? בית ספר ביטל חוזה עם כת עדי ה'
- מורה פוטר "משיקולים זרים" ויקבל 70 אלף ש'
טכנולוגית WAP מאפשרת גלישה באמצעות תשתית של חברת הסלולר, באופן שהלקוח מנווט תחילה לפורטל של סלקום וממנו ממשיך
ואצל המתחרים:
פלאפון לא סיפקה שירות. המחיר: 750 אלף ש'
מערכת PsakDin
במשך שנים גבתה החברה תשלום על גיבוי אנשי קשר, אף שלבעלי מכשיר אייפון לא הייתה אפליקציה תומכת בשירות. אחד הלקוחות הגיש בקשה לייצוגית
אלא שאחד הלקוחות שם לב שסלקום הוסיפה באנרים פרסומיים של שירותיה לדפי האינטרנט שאליהם הגיע דרך הפורטל, מה שגרם להגדלת נפח הגלישה. הלקוח התייחס לתקופה שבין אוגוסט 2008 לדצמבר 2009.
הוא הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית וטען שסלקום נהגה שלא כדין כאשר החדירה את הבאנרים ללא ידיעתם של הלקוחות וללא הסכמתם. עוד נטען כי הבאנרים מהווים דבר פרסומת, ובכך הפרה סלקום את הוראת חוק התקשורת, האוסר על משלוח דברי פרסומת ללא הסכמת הנמען. הוא דרש את השבת סכומי היתר שנגבו מהלקוחות ופיצויים בסכום הקבוע בחוק התקשורת ללא הוכחת נזק.
עוד לפני ההסדר סלקום טענה שחיוב הלקוחות בגין הבאנרים מקורו בטעות, והודיעה שחדלה לגבות תשלום בגין נפח הגלישה הנובע מהם.
הסכם ראוי והוגן
על פי ההסדר, סלקום תשיב ללקוחות הרלוונטיים את הסכומים שנגבו ביתר. למי שרכשו חבילת גלישה בנפח קבוע יושבו הסכומים רק אם חרגו ממנה, שכן כל עוד לא בוצעה חריגה - סכום החיוב החודשי נותר זהה.
סלקום הבהירה שהשבת הכספים נובעת ממדיניות השירות שלה ואין משמעותה כי היא מסכימה לטענות שהועלו נגדה בבקשה.
על פי סלקום, שיעור ההשבה לחברי הקבוצה יעמוד על סכום כולל של 761,926 שקל. הסכומים יושבו למנויי סלקום בדרך של זיכוי החשבונית בתוך 90 יום מאישור הסדר הפשרה. סכומים שיועדו ללקוחות שעזבו מאז את החברה יועברו לתרומה.
השופטת ענת ברון קבעה שההסדר ראוי והוגן ונתנה לו תוקף של פסק דין. הגמול למבקש הועמד על 32,800 שקל ושכר הטרחה לבאי כוחו על 60 אלף שקל.
עו"ד אודי הקר, העוסק בתחום התובענות הייצוגיות, מסכים כי על אף שהתובענה הייצוגית התבססה על טענה מוצדקת, אישורה היה צפוי להיתקל בקשיים: "לא בטוח שניתן להוכיח את הטענה להטעיה צרכנית. מה גם שהדרישה לפיצויים הקבועים בחוק התקשורת עומדת בסתירה לחוק התובענות ייצוגיות".
- לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- עו"ד אודי הקר מרכז את תחום התובענות הייצוגיות במשרד "פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני FWMK
"
מומלצים