שתף קטע נבחר

 

הוצע לכם ביטוח חינם? אז אל תשלמו סתם

למרות שחברת הביטוח הבטיחה למשרתי המילואים "ביטוח תאונות אישיות ל- 3 חודשים חינם", נשלחה לא' דרישת תשלום עבור התקופה. החברה: "מדובר על טעות נקודתית שטופלה מיידית עם פניית הלקוח"

הבטיחו לכם ביטוח בחינם? שימו לב שאינכם משלמים עליו. "שלושה חודשים ביטוח תאונות אישיות חינם", כך הציעה המודעה שהתפרסמה באתר "בהצדעה" למשרתי המילואים.

 

 

מדובר בביטוח תאונות אישיות בשם "אמצע החיים" של חברת הביטוח הראל שהוצע, כאמור, למשך שלושה חודשים - ללא תשלום, על ידי סוכנות הביטוח "בת עומרי".

 

א', משרת מילואים פעיל, החליט להצטרף למבצע ונרשם לביטוח בחודש אוגוסט האחרון. אולם לאחר שלושה חודשים הוא קיבל, באופן מפתיע, מכתב מהראל ובו דרישה לשלם את מלוא הפרמיה עבור אותם חודשים, סך של יותר מ-140 שקל.

 

"הדרישה היתה שובר לתשלום בדואר ללא שצויין עליו כלל עבור מה אני נדרש לשלם", מספר א' ל ynet, "אפילו לא היה כתוב שמדובר בביטוח תאונות אישיות", מספר א' ל ynet. "מכיוון שיש לי ביטוחים נוספים בהראל ולא כל כך זכרתי שבכלל נרשמתי להטבה הזו, חששתי שאולי מדובר באמת בכסף שאני חייב להראל וכמעט ושילמתי, אלא שלבסוף החלטתי לברר קודם במה מדובר".

 

מצטערים, מדובר בטעות

א' התקשר למוקד של חברת הביטוח ולאחר המתנה של חצי שעה בטלפון הודיעה לו נציגת השירות בנחרצות, כי עליו לשלם את "החוב" עבור שלושת החודשים לביטוח תאונות אישיות אליו הצטרף. כאמור, א' לא זכר כלל כי נרשם לביטוח החינם מספר חודשים קודם וגם נציגת השירות של הראל לא ציינה בפניו שמדובר בהטבה שקיבל ולכן אין הוא חייב כלל לשלם.

 

לאחר שיחה ממושכת בסופו של דבר הסכימה הפקידה כי א' ישלח פקס עם טענותיו ויבקש לבטל את הפוליסה.

 

"זה היה נראה לי מוזר, למה אני צריך בכלל להתחיל לשלוח פקסים כדי לתקן טעות שלהם?", מתקומם א', "ש"בהצדעה" ו"הראל" יסדרו זה מול זה את דרישת התשלום. למה אני צריך לעשות את זה?"

 

א' שחשש גם כי הראל עלולה להשתמש בעתיד גם בסנקציות שונות כדי לגבות את "החוב" שלה, החליט לפנות לפיקוח על הביטוח וגולל את הסיפור באמצעות טופס פניה.

 

"לאחר שפניתי לפיקוח, חזרו אלי מהראל ואמרו שמדובר ב"טעות". במכתב ששלחו הראל הם הודו כי "שלושת חודשי הביטוח הראשונים אמורים היו להינתן לך ללא כל עלות... עקב טעות נשלחו אליך הודעות תשלום החל מהחודש הראשון".

 

"אני ביטלתי את דרישת התשלום", אומר א', "אך ייתכן ועוד מילואמניקים קיבלו דרישת תשלום עבור חודשי ה"חינם", ומיכוון שהם אינם מבינים במה מדובר אולי גם שלמו את זה".

 

מחברת הביטוח הראל נמסר בתגובה: "מדובר על טעות נקודתית שטופלה מיידית עם פניית הלקוח לשרות הלקוחות של הראל".

 

באתר "בהצדעה" בחרו שלא להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל פוטוס
פוליסת ביטוח
צילום: ויז'ואל פוטוס
מומלצים