שברולט טראקס במבחן דרכים: תראו אותי
לפלח רכבי הפנאי הקטנטנים, או אם תרצו "סופר-מיני-מוגבהות", מצטרף שחקן קוריאני-אמריקאי חדש בישראל: שברולט טראקס. לקחנו אותו למבחן דרכים
- שנת השקה: 2013
- קטגוריה: רכבי פנאי קטנים
- מתחרים: ניסאן ג'וק, סקודה יטי, פיז'ו 2008, רנו קפצ'ור
- מחיר התחלתי: 130 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 136 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של שברולט טראקס
1. תא נוסעים ותפעול
בדומה לדגמי שברולט-קוריאה אחרים, תא הנוסעים של הטראקס אינו מהמצטיינים בקטגוריה. איכות החומרים בינונית ואיכות ההרכבה של חלקים שונים מאכזבת. עם זאת, נוחות התפעול של המערכות השונות - כולל מערכת המולטימדיה - טובה למדי. חבל רק שתגובת המתגים בתחתית המסך אינה תמיד מדויקת מספיק. המרווח בתא הנוסעים טוב לארבעה בלבד, אך תא המטען מציע שימושיות טובה - הן מבחינת גודלו, והן מבחינת נוחות ההטענה.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
שברולט טראקס לא מציע שיכוך מהמורות מרשים, כפי שלמדנו כבר לצפות מכלי רכב בקטגוריית הסופר-מיני המוגבהות, או רכבי פנאי-קרוסאוברים בשמם האופנתי יותר. נוחות הנסיעה בעיר אינה טובה במיוחד, עקב נוקשות וקופצנות מיותרות. מושב הנהג קשה ושטוח ואינו תורם לנוחות. מחוץ לעיר גילינו נוחות נסיעה סבירה-פלוס ביחס לקטגוריה, והנוחות הכללית מספקת. לטראקס היגוי סביר המאפשר תמרון עירוני נוח, ולכך תורמים גם ראות טובה ורדיוס סיבוב טוב.
3. מנוע ותיבת הילוכים
רכב המבחן צויד במנוע 1.8 ליטר עם 140 כ"ס ובתיבת שישה הילוכים אוטומטית. על הנייר אלו נתונים מרשימים, בפועל התמונה מעט יותר מורכבת: המנוע רועש ומעניק לעיתים תחושה חלשה מהמפרט הטכני. אלא שהביצועים מספקים ויותר לאופי השימוש הצפוי. תיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך - לטובת חסכון בדלק - ופוגעת כך בביצועים, מתבלבלת לעיתים בהעברה ואינה מהירה מספיק. העברות ההילוכים בה אינן חלקות במיוחד. במסלול מבחן המדמה תנאי אמת - מסלול ארוך המשלב בין תנועה עירונית לבינעירונית - רשם הטראקס תצרוכת דלק מאד לא מרשימה - 8.7 ק"מ לליטר.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הטראקס גבוהה במעט מהממוצע בקטגוריה, המתאפיינת במכוניות בינוניות למדי בתחום זה. רכב הפנאי של שברולט עדיין נחות ביחס לסופר-מיני מודרניות, אך מציע בסך הכל יכולת מספקת בכל המדדים: אחיזת כביש, היגוי, תחושת ועוצמת בלימה ויציבות בפניות תחת בלימה. כל גרסאות הטראקס משווקות בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכה הרכב לציון חמישה כוכבים מרבי עם ניקוד בטיחות גבוה.
5. אבזור ומחיר
רכב ההדגמה היה ברמת האבזור הגבוהה מבין השתיים שמוצעות עם מנוע 1.8 ליטר, בשם LT. תמורת 136 אלף שקל, תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי בלוטות' ו-USB, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, מראה נגד סינוור וחישוקי "16 קלים. אבזור מכובד, אם כי לא הטוב בקטגוריה ובמחיר מעט גבוה לטעמנו.
ציון כולל וסיכום
+ מרווח, בטיחות
- איכות, תצרוכת דלק, תיבת הילוכים
ולבסוף: אם אתם שוקלים לרכוש רכב מקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים, כנראה שעיצוב חשוב לכם יותר מאיכות דינמית ו-או נוחות. אם זה המצב, הוא בהחלט שווה נסיעת מבחן. אם בכל זאת אתם רוצים לשקול שוב באיזו קטגוריה כדאי לכם לבחור, זכרו כי בדומה ל(כל) מתחריו, הטראקס אינו מוצלח מסופר-מיני מודרנית, ועוד פחות מכך בהשוואה למשפחתיות קומפקטיות גדולות יותר כמו פולקסווגן גולף, מאזדה 3 ואף שברולט קרוז - שמחירן מקביל או אף נמוך יותר.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 1,796 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 140 כ"ס ב-6,200 סל"ד |
מומנט מרבי | 18.1 קג"מ ב-3,800 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, האצ'בק / חמישה |
אורך | 424 ס"מ |
רוחב | 177 ס"מ |
גובה | 167 ס"מ |
בסיס גלגלים | 255.5 ס"מ |
משקל | 1,361 ק"ג |
נפח תא מטען | 356 ליטר |
100-0 קמ"ש | 10.9 שניות |
מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 12.1 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 8.7 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | אין נתון |
קבוצת מיסוי ירוק | 11 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 136,000 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |