שתף קטע נבחר

נביעות: לא החזרת 56 כדים, שלמי 1,614 שקל

לקוחה שביקשה לעזוב את החברה גילתה שיש לה "חוב" משום שלא החזירה כדים. הלקוחה: "לא אגרתי 56 כדים אצלי, זה מגוחך". עוד טוענת הלקוחה: לפני שביקשתי להתנתנק לא הודיעו לי על "החוב". נביעות בתגובה: "מדי חודש הופיעה בחשבוניות הודעה על מספר הכדים שברשותה"

אם לא תוודאו שנציג חברת המים המינרליים אסף מכם את הכדים של החברה, תשלמו ביוקר. לקוחת נביעות, בעלת מסעדה, פנתה ל-ynet בתלונה: לטענתה, כשביקשה להתנתק משירותי הכדים של נביעות, נאמר לה שהיא חייבת 56 כדים לחברה ולמרות שביקשה להתנגד לחוב, גבו ממנה 1,614 שקל.

 

 

הלקוחה טוענת שלא שמרה אצלה את הכדים, וכן שבנביעות לא טרחו לומר לה דבר על הימצאות הכדים לכאורה, ברשותה. בחברה טוענים שהלקוחה קיבלה גם קיבלה תזכורות על כך בחשבוניות החודשיות שקיבלה. הלקוחה טוענת שלא קיבלה מעולם חשבוניות מהחברה.

 

כך או כך, עולה השאלה מדוע נביעות רק מתזכרת את הלקוחות "החייבים" לכאורה בחשבוניות ולא פונה אליהם או מציבה סנקציה על מנת שיחזירו את הכדים, גם משום שהחברה זקוקה לכדים המוחזרים וגם כדי למנוע מלקוחותיה לצבור חוב.

 

התעוררו רק כשביקשתי להתנתק

"הייתי לקוחה של נביעות 7 שנים", מספרת המתלוננת, "בספטמבר-אוקטובר 2013 הודעתי להם שאנחנו מתנתקים. ברגע שאמרתי את זה בשירות הלקוחות, אמרו לי, 'אוקיי, אם את מתנתקת, יש לך חוב על 56 כדים שלא שילמת'. הייתי בשוק. אמרתי: 'לא הודעתם לי מעולם שיש לי חוב אצלכם, למה רק עכשיו אומרים לי את זה? ובכלל תמיד החזרתי כדים, תמיד הוצאתי אותם החוצה והמחלק לקח אותם והביא לי כדים חדשים'.

 

"אולי אם אני מתאמצת מאוד לחשוב, במעבר דירה יתכן שלא החזרתי שני כדים וגם את זה אני אומרת בספק גדול, אני בכלל לא בטוחה שזה נכון, אבל זה הדבר היחיד שאני יכולה לומר. לא אגרתי אצלי 56 כדים. זה מגוחך. ולמה הם התעוררו רק כשביקשתי להתנתק? למה מעולם לא קיבלתי שום הודעה על החוב לכאורה? אני מרגישה שזה ממש לנסות ללכוד את הלקוח".

 

למרות שביקשתי בירור - חייבו אותי

לטענת הלקוחה, אחרי שהכחישה את הטענות מצד שירות הלקוחות על החוב שצברה לכאורה, היא פנתה באוקטובר למחלקת פניות הציבור של החברה. "שלחתי פקסים והתקשרתי, אבל הם לא הגיבו אלא רק אמרו בזלזול שיחזרו אלי, וכמובן שלא חזרו. לעומת זאת הפסיקו לשלוח לי כדים, למרות שהעניין הזה לא התברר ועדיין לא התנתקתי".

 

הלקוחה מספרת כי בסופו של דבר עזבה את נביעות, אך גילתה רק לאחרונה כי החברה גבתה ממנה את החוב שדרשה. "הורדתי אפליקציה של חברת האשראי שהפכה את חיובי האשראי שלי ליותר זמינים לצפייה, בזכות האפליקציה 'דפדפתי' לאחור בפירוטי האשראי וגיליתי שלקחו לי את הכסף.

 

"נביעות חייבו אותי בנובמבר 2013 ב-1,614 שקל באשראי בלי רשותי, על חוב שאני מכחישה. זה חוב שלא הסתיים הבירור עליו, שכן לא הסכמתי עמם שהוא קיים בכלל".

 

בנביעות טוענים ששלחו לך הודעות על החוב בחשבונית החודשית.

 

"מעולם לא קיבלתי חשבונית כזאת ואין סיבה שלא תגיע: החשבון הוא על שמי, בית העסק הוא שלי, כרטיס האשראי הוא שלי, הרחוב הוא רחוב המגורים שלי והכתובת היא שלי".

 

בנביעות טוענים שאמרת בשירות הלקוחות שלא שמרת את הכדים.

 

"נכון מאוד, זה מה שאמרתי, ברור שלא שמרתי אותם, אבל זה לא אומר שזרקתי אותם. אני מדגישה: לא שמרתי אצלי שום כד ובטח שלא זרקתי כדים. היה לי בית עם גינה, הייתי מוציאה את הכדים החוצה למחלק וזה פשוט נעלם והגיעו כדים חדשים. אנחנו משפחה ירוקה ולעולם לא נזרוק כדים בפח, אין מצב".

 

גם לקוחות מי עדן צריכים לוודא שהחזירו את הכדים

בעבר כתבנו על מקרה דומה אך לא זהה שקרה ללקוחת מי עדן. בניגוד למקרה שלפנינו, בו הלקוחה טוענת שלא זרקה את הכדים, במקרה של מי עדן, הלקוחה אמרה בפירוש שזרקה את הכדים, אך טענה שמעולם לא אמרו לה להחזיר אותם. כמו כן מחיר כד של מי עדן היה גבוה בהרבה ממחיר כד אבוד של נביעות - 44 שקל לכד, לעומת 28 שקל בנביעות.  

 

מבדיקה שערכנו אז – לא אמרו לנו בשירות המכירות של מי עדן ונביעות שיש חובה להחזיר את הכדים ולא ממש ידעו להגיד לנו כמה קנס נשלם אם לא נחזיר אותם ומדוע הפיקדון שמשלמים לחברה לא מספיק. יתכן שהדבר מצויין בחוזה עם הלקוח ויתכן שאף מצוין בחשבונית אם וכאשר נצבר חוב, אך מסתבר שלא כל הלקוחות מודעים לכך.

 

בכל מקרה, ההמלצה שלנו היא: אם חברה המספקת כדי מים מינרליים, לא מודיעה מפורשות ללקוח המצטרף לחברה שעליו להחזיר את הכדים שהוא עתיד לקבל, ואם היא לא מודיעה ללקוח שנצבר לו חוב, בשיחת טלפון או במכתב הודעה על חוב שמצורף או נפרד מהחשבונית, אזי מוטלת עליכם הצרכנים החובה המעיקה לוודא שהכדים אכן מגיעים ליעדם, קרי לחברה עצמה. עליכם לוודא גם שהדבר רשום בחברה, זאת בתנאי שאתם מעוניינים להמשיך ולקבל שירותים מחברה שמאלצת אתכם לרדוף אחר מסעם של הכדים מביתכם לחברה.

 

תגובת נביעות

מנביעות נמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו, המידע אודות כמות הכדים שנמצאה אצל הלקוחה הופיע מדי חודש בחשבוניות שקדמו להודעתה על סיום ההתקשרות.

 

"בינואר 2013 הלקוחה הודיעה על רצונה לבטל את ההתקשרות. נציגת השירות ציינה בפניה כי ברשותה 56 כדים שלא הוחזרו לנביעות. בתגובה הלקוחה השיבה כי לא שמרה את הכדים הריקים.

 

"באוגוסט 2013 כאשר ניתן היה לתאם את איסוף הבר מהלקוחה, נערך גמר חשבון, שכלל כאמור חוב עבור אותם 56 כדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים