ארה"ב מחפשת תוכנה המגלה ציניות בטוויטר
השירות החשאי פרסם מכרז שבו הוא קורא למפתחים להציע תוכנות שיוכלו להבדיל בין ציוץ סרקסטי לציוץ כן. מה אדוארד סנואודן היה אומר על זה?
האמריקנים רוצים לדעת מתי אתם ציניים: השירות החשאי בארצות הברית פרסם מכרז למפתחי תוכנות שיצליחו ליצור עבורו מערכת שתוכל לנתח מידע ברשת המיקרו-בלוגינג טוויטר ותבדיל בין פוסט ציני לבין פוסט כן.
עוד חדשות בעולם :
70 שנה לנורמנדי: הצנחנים חזרו, וגם המלכה
הגיעה לפסגה: בת 13 כבשה את האוורסט
אושר בגרמניה: הפנסיה לעובדי הגטו תורחב
לפי המודעה שפרסם השירות, על התוכנה לדעת "להבחין בין סרקזם לבין אמירות חיוביות-שגויות (false positives)" ו"לנתח רגשות". התוכנה תצטרך להשיג גישה למידע היסטורי בטוויטר.
אד דונובן, דובר מטעם השירות החשאי, אמר לרשת הבריטית "סקיי": "המטרה שלנו היא להפוך את ניטור הרשתות החברתיות שאנחנו עושים לאוטומטי. היכולת לזהות סרקזם היא אחת מ-16 או 18 הקריטריונים שאנחנו מבקשים עבור התוכנה".
החוזה עם הסוכנות החשאית יימשך חמש שנים והמכרז כולל גם בקשה אופיינית למשרדי מדינה: על התוכנה להיות מותאמת לדפדפן משנת 2006 - "אינטרנט אקספלורר 8" של ווינדוז.
מחשבים מתקשים לזהות ניואנסים
אולם ייתכן שזו תהיה משימה קשה. מחשבים טרם הצליחו לזהות ניואנסים של מצבי רוח או להבחין בין הערה צינית להערה אמיתית. אוניברסיטת ניו ג'רזי ערכה ב-2011 מחקר שבו נאספו ציוצים עם ההאשטאג "סרקסזם" או "סרקסטי" ועורבבו יחד עם ציוצים חיוביים ושליליים לא ציניים.
החוקרים גילו כי התוכנות ידעו למיין 65 אחוזים מהאמירות ולהבחין בין האמירות הסרקסטיות לאמירות הכנות. עם זאת, גם המתנדבים לא הצליחו לזהות טוב יותר. ותוצאותיהם הראו כי הם הצליחו להבחין בין 62 ל-72 אחוזים מהאמירות.
השירות החשאי לא פירט מהי מטרת ניתוח המידע אך ציין כי משימתו כוללת "שימור התדמית של הכלכלה
והגנה על מנהיגים ושרים בממשל האמריקני".
פרסום המכרז מגיע בשעה שארה"ב זוכה לביקורת קשה על תוכניות המעקב של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, ה-NSA, בעקבות גילוייו של המדליף אדוארד סנואודן. בשנה שעברה הוא הדליף את מערכת Prism שיכולה לחדור לקבצים בסמארטפונים ולרגל אחר פעילות אינטרנטית של אזרחים.
פרסומי מסמכי סנואודן חשפו כי ל-NSA יש גישה נרחבת לרישומי צ'אט, למידע מאוחסן, להקלטות, להעברות קבצים ולתמונות שנשלחו ב-SMS או במייל, כמו גם למידע המצוי בפרופילים אישיים ברשתות החברתיות.