המחאה עזרה? אל על מגייסת 50 טייסים
באל על טוענים כי מדובר בגיוס הגדול ביותר מאז הקמתה, המתבצע על רקע גידול בפעילותה. עם זאת המהלך מגיע לאחר שבחודש האחרון בוטלו מספר טיסות, כיוון שהטייסים לא התייצבו לטיסות. בין הדרישות: אזרחות ישראלית, סיום בית ספר לטיסה של חיל האוויר או קורס אזרחי והתאמה ביטחונית. הקורס מיועד לגברים ולנשים כאחד
כחודש שלאחר ש-4 טיסות של אל על בוטלו בשל היעדרות טייסים, חברת התעופה הודיעה היום (ב') על גיוס 50 טייסים חדשים לצי 737, הגדול ביותר בחברה.
- שיבושים באל-על: 4 טייסים לא הגיעו לטיסות
- אל-על לא מצאה טייס – והטיסה בוטלה
- מחאת עובדי אל על: לא יהיה אוכל בטיסות?
בחברה ציינו כי מדובר בגיוס הגדול ביותר מאז הקמתה, המתבצע על רקע גידול בפעילותה. עם זאת ההודעה על המהלך מגיעה לאחר שבחודש האחרון בוטלו מספר טיסות של החברה. בעוד שבחברה טענו כי הטיסות התבטלו לאחר שהטייסים לא התייצבו לטיסות, העובדים טענו כי לא הצליחו לאייש את הטיסות בשל העומס המוטל עליהם.
הטייסים יגוייסו לצי 737 - הכולל 21 מטוסים קטנים ובינוניים במסלולים לאירופה ושנחשב לעמוס ביותר בחברה. המועמדים יעברו קורס טייס שצפוי להתחיל בחודש נובמבר 2014, לאחריו ישלימו מסלול ההכשרה במטרה להצטרף לפעילות במהלך שנת 2015.
הדרישות מהמועמדים כוללות בין היתר אזרחות ישראלית, סיום בית הספר לטיסה של חיל האוויר או קורס אזרחי, מגורי קבע בישראל, התאמה ביטחונית לתפקיד בהתאם להוראות חוק הטיס ועוד. הקורס מיועד לגברים ולנשים כאחד.
"עומס שאין לו אח ורע בעולם"
מנכ"ל אל על, דוד מימון, אמר כאמור כי הגיוס מתבצע על רקע גידול רב בפעילות החברה, בין היתר בשל השקת פעילות המותג UP ולקראת הגעת מטוסים חדשים נוספים מדגם 737-900. "אנו נערכים לתת מענה להגדלת הפעילות ובהתאם נפעל להגדיל את מצבת כוח האדם של הטייסים הפועלים בצי זה. בתום התהליך יוכשרו אנשי צוות האוויר של אל על לעמוד בסטנדרטים המקצועיים והבטיחותיים הגבוהים ביותר על פיהם פועלת החברה".
בחברה יש כיום 530 טייסים - כמחציתם בצי 737, שנחשב לבעל נפח הפעילות הגדול ביותר בחברה. ניר צוק, יו"ר ועד טייסי אל על, בירך על הגיוס הצפוי. "ההנהלה הבינה שהיא עובדת ביום יום עם מעט מדי טייסים, במיוחד בחודשים העמוסים", אמר, "הוספת טייסים תוריד את העומס ותאפשר לנו לעובד בצורה יותר סבירה והגיונית. מדובר בתוספת גדולה שמראה על כיוון חיובי מצד ההנהלה בדבר הגדלת נפח פעילות של החברה".
לדבריו, ביטול הטיסות בחודש שעבר התרחש "אך ורק על רקע המחסור בטייסים. יש עומס בכל הטיסות, אבל המקום היחיד שבו זה באמת התבטא בשטח ושלא מצאו לו פתרון היה בצי הזה:.
עם זאת, ייקח עוד זמן עד שתוספת כוח האדם החדשה באמת תתבטא בשטח ותקל על העומס. צוק מפרט כי הטייסים בחברה טסים בממוצע 90 שעות בחודש, כשבחודשים העמוסים היקף העבודה מגיע ל-120 וגם 130 שעות טיסה, זאת לעומת 55 שעות באירופה ו-65 שעות בארה"ב.
"אנחנו עובדים בעומס שאין לו אח ורע בשום חברת תעופה מקבילה בעולם", אמר צוק, "הטייסים עומדים לרשות החברה בכל יום בחודש. אין שבתות ואין חגים – אנחנו יכולים להיות מופעלים בכל אחד מהימים כדי לבצע טיסות שלא היו מאויישות, גם בימים החופשיים שלנו. הטייסים לא נמצאים בבית 75% מהחודש - מופיעים בבית ל-12 עד 18 שעות ויוצאים לטיסה נוספת. אם יש מרווח יותר גדול, מכניסים עוד טיסה".
מחפשים משרה כטייסים? למשלוח קורות חיים