מרצדס C-קלאס במבחן דרכים: עושר, וגם עושר
המשפחתית היוקרתית של מרצדס מציגה שיפור גדול ביחס לעבר ושואבת לא מעט השראה מאחותה הגדולה, ה-S-קלאס. מבחן דרכים
- שנת השקה: 2014
- קטגוריה: משפחתיות גדולות יוקרתיות
- מתחרות עיקריות: אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3, לקסוס IS
- מחיר התחלתי: 296 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 296 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של מרצדס C-קלאס
1. תא נוסעים ותפעול
במרצדס התאמצו לייצר קשר ויזואלי ברור בין ה-S-קלאס החדשה ל-C הקטנה וזולה יותר, וזה בפירוש משתלם. איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה משמעותית לעומת ה-C הקודמת, ומרבית החלקים בתא מרשימים מאוד ברמתם. איכות ההרכבה טובה לרוב, אך אינה מצטיינת הקטגוריה - וכך גם הנדסת האנוש, כאשר חלק מהמתגים ובמיוחד מערכת המולטימדיה אינם נוחים במיוחד לתפעול ודורשים ניסיון.
המרווח בתא הנוסעים שופר, ויש כעת מקום לארבעה מבוגרים (במיוחד בולט השיפור במרווח הרגליים מאחור), ואפילו נוסע חמישי יכול להידחק (בחוסר נוחות). תא המטען מציע גודל מספק ונוחות שימוש טובה.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים של ה-C-קלאס אמנם נוקשה יחסית - כמקובל בתוצרת גרמניה - אך ביחס לקטגוריה מרשים למדי, במיוחד בעיר. בנסיעה בינעירונית המרכב נוטה להתנדנד לעיתים, אך שיכוך המהמורות נותר טוב. בנסיעות ארוכות פוגם מושב הנהג בנוחות, שכן הוא אינו מציע תמיכה מספקת לגב התחתון. נוחות הנהיגה העירונית טובה בסך הכל, עם רדיוס סיבוב מספק, ראות טובה החוצה והיגוי בעל משקל קל ודיוק סביר. בידוד הרעשים טוב, למעט רעשי מנוע תחת עומס.
3. מנוע ותיבת הילוכים
יחידת הכוח ב-"C180", מציעה נפח של 1.6 ליטר, מגדש טורבו, 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ ב-1,200 סל"ד. אלו נתונים מכובדים אמנם, אך בקטגוריית היוקרה מותר לצפות ליותר מכך. המנוע הזה אינו מעודן מספיק, ומרגיש לעיתים מעט חלש - בין היתר בשל נטיית תיבת ההילוכים לעבור להילוך גבוה מוקדם מהרצוי לטובת חסכון בדלק. מאכזב מעט היה לגלות כי תיבת ההילוכים מציעה פעולה סבירה בלבד, ונופלת מתיבות בדגמים מתחרים. מערכת עצור-סע בה מצוידת ה-C פועלת היטב, אך פוגמת בעוצמת המיזוג. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 10.7 ק"מ לליטר, נמוך ב-38% מנתון מרצדס (17.2 ק"מ לליטר בממוצע).
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של ה-C-קלאס מרשימה, עם אחיזת כביש גבוהה והיגוי שגם אם אינו המדויק או המהיר בקטגוריה, מספק תחושת ביטחון לנהג. כושר הבלימה טוב מאוד, אך דוושת הבלמים - לפחות במכונית המבחן - דורשת לחיצה חזקה מעט מהרצוי. רכב המבחן צויד בשבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), בקרת יציבות ומערכת לזיהוי סכנה לתאונה חזיתית במהירות של שבעה קמ"ש ומעלה ומערכת להתראה מפני עייפות נהג. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP זכה הדגם לציון חמישה כוכבים מרבי.
5. אבזור ומחיר
רכב ההדגמה היה הזול ביותר בין גרסאות ה-C-קלאס בישראל. אלא ש"זול" הוא מושג יחסי כידוע - תג המחיר כאן גבוה משמעותית ביחס למתחרות הישירות (296 אלף שקל). תמורתם תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך "7, שני שקעי USB, קישור בלוטות', מתג הנעה, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, חלון גג וחישוקי "17 קלים - חבילת אבזור מקובלת בקטגוריה.
ציון כולל וסיכום
+ נוחות נסיעה, איכות חומרים, עיצוב
- מחיר, תיבת הילוכים
ולבסוף: מרצדס C-קלאס החדשה, אפילו בגרסת הבסיס, היא מכונית מודרנית, נוחה ונעימה. וכיום, עוד יותר מבעבר, ראויה לקטגוריית היוקרה. למרות מספר נקודות פחות משכנעות - שילוב מנוע-תיבה וסוגיות איכות קלות - היא בהחלט משכנעת ומחמיאה למרצדס על ההתקדמות המרשימה. בהתאם, היא גם ראויה לציון גבוה. אלא שתג המחיר שהוצמד לה (גם באירופה) לא רק גוזל ממנה נקודות במבחן זה, אלא עלול לפגום בסיכויי ההצלחה שלה.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,595 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 156 כ"ס ב-5,300 סל"ד |
מומנט מרבי | 25.5 קג"מ ב-1,200 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית / אוטומטית, שבעה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | ארבע דלתות, סדאן / חמישה |
אורך | 469 ס"מ |
רוחב | 181 ס"מ |
גובה | 144 ס"מ |
בסיס גלגלים | 284 ס"מ |
משקל | 1,425 ק"ג |
נפח תא מטען | 480 ליטר |
100-0 קמ"ש | 8.5 שניות |
מהירות מרבית | 223 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 17.2 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 10.7 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 135 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 4 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 296,000 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי Euro NCAP |