שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

מיתון? לא בכביש. שוק הרכב שבר השנה שיאים

שנת 2014 הסתיימה עם 240 אלף מכוניות חדשות על הכביש המקומי, עם שיא כל הזמנים. איזו מכונית נמכרה יותר מכולן, איזו קטגוריה הכי לוהטת ומי היבואנית המובילה

239,771 מכוניות חדשות בשנה אחת. יבואניות הרכב המקומיות העריכו לפני שנה כי 2014 תהיה שנת מכירות טובה, אבל גם האופטימיות שבהן לא ידעו עד כמה. בסך הכל נמכרו ב-12 החודשים החולפים כ-37 אלף מכוניות יותר מ-2013 - או תוספת של יותר מ-3,000 מכוניות בממוצע בחודש. המרוויחות הגדולות הן כמובן היבואניות השולטות בשוק - כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, מרצדס וסמארט), צ'מפיון מוטורס (יבואנית מותגי קונצרן פולקסווגן) ויוניון מוטורס (יבואנית טויוטה ולקסוס). ובראש הטבלה, כמו בשנים האחרונות אך בפער קטן משמעותית - יונדאי הקוריאנית.

 

 

יונדאי מכרה השנה מעט יותר מ-31 אלף מכוניות, צניחה קלה לעומת אשתקד, אך טויוטה שבעקבותיה העלתה על הכביש יותר מ-27 אלף מכוניות חדשות, זינוק מרשים של כ-4,500 מכוניות לעומת 2013. לכך תרמה בעיקר טויוטה קורולה, שהייתה ב-2014 המכונית הנמכרת ביותר בישראל. כפי שדיווחנו בעבר המשפחתית של יצרנית הרכב הגדולה בעולם נמכרה בשנה החולפת ב-13,694 יחידות, וזכתה בקלות בתואר השנתי. זאת תוך שהיא אחראית בלעדית לכ-50% מסך מכירות המותג.


מסירות רכב בישראל 2014 - עשרת הגדולים

מסירות רכב בישראל 2014 - עשרת הגדולים
המותג מסירות 2013 מסירות 2014
1. יונדאי 32,089 31,376
2. טויוטה 22,788 27,384
3. קיה 20,975 26,365
4. מאזדה 10,562 17,090
5. סקודה 13,153 14,289
6. סוזוקי 10,988 13,799
7. מיצובישי 6,333 13,141
8. שברולט 6,680 12,106
9. ניסאן 10,403 9,872
9. רנו 9,930 9,436
כלל השוק 212,581 239,771

 

במקום השלישי סיימה קיה הקוריאנית, שהציגה גידול מרשים עוד יותר במהלך 2014. את השנה סיים המותג הקוריאני (שנמצא תחת כנפי קונצרן יונדאי) עם יותר מ-26 אלף מכוניות חדשות, שיפור של כ-5,500 מכוניות לעומת 2013. להיט המכירות של קיה בשנה החולפת הייתה, כמו ב-2013, הפיקנטו הקטנה והזולה יחסית. רביעית סיימה מאזדה. המותג המוביל של דלק מוטורס מכר בארץ מעט יותר מ-17 אלף מכוניות חדשות, שיפור של כ-6,500 מכוניות. לכך תרמה כמובן ה-3 החדשה, שהגיעה למקום השלישי בטבלת המכוניות הנמכרות ביותר אשתקד.

 

סקודה של צ'מפיון מוטורס סיימה חמישית (כ-14 אלף) עם שיפור קל לעומת 2013, לפני סוזוקי שסיימה שישית עם כמעט 14 אלף מכוניות ושיפור של כ-4,000 כלי רכב חדשים לעומת 2013 - זאת תודות ללהיט המכירות SX4, במקום הרביעי ברשימת המכוניות הנמכרות ביותר. שביעית סיימה מיצובישי עם מעט יותר מ-13 אלף מכוניות חדשות והזינוק המרשים ביותר אשתקד - תוספת של כמעט 7,000 מכוניות לנתון של 2013.

 

גם שברולט שבמקום השמיני שייכת ל"חבורת המשתפרות", עם כ-12 אלף מכוניות חדשות ושיפור של כ-5,500 מכוניות לעומת השנה הקודמת. ניסאן ורנו של היבואנית קרסו נועלות את עשרת הגדולות של שוק הרכב המקומי בשנה החולפת, עם ירידה קלה של כמה מאות מכוניות כל אחת.

 

זו הייתה שנת הפנאי

אם צריך להצביע על מגמה אחת ברורה בשוק הרכב הישראלי, הרי שהשנה החולפת הייתה שנת רכבי הפנאי. לא פחות מ-38 אלף רכבי פנאי קטנים וקומפקטיים נמכרו בישראל, 17% מכלל המכוניות.


חמש המכוניות הנמכרות ביותר בישראל לפי קטגוריה

חמש המכוניות הנמכרות ביותר בישראל לפי קטגוריה
פנאי קטן פנאי קומפקטי משפחתית קומפקטית

1. סוזוקי SX4

8,175 יחידות

1. מיצובישי אאוטלנדר

4,115 יחידות

1. טויוטה קורולה ואוריס

16,496 יחידות

2. ניסאן ג'וק

2,467 יחידות

2. מאזדה CX-5

3,764 יחידות

2. יונדאי i30 ו-i35

10,586 יחידות

3. שברולט טראקס

2,306 יחידות

3. קיה ספורטאז'

3,572 יחידות

3. מאזדה 3

8,365 יחידות

4. סקודה יטי

1,005 יחידות

4. יונדאי ix35

2,816 יחידות

4. סקודה אוקטביה

6,572 יחידות

5. רנו קפצ'ור

899 יחידות

5. ניסאן קאשקאי

2,043 יחידות

5. קיה סיד ופורטה

5,446 יחידות

 

שוק הרכב הישראלי ראה השנה השקות של שורה של דגמים חדשים, כמו גם התחזקות של הקיימים. וכך פלח רכבי הפנאי הקטנים זינק ב-67%, וזה של רכבי הפנאי הקומפקטיים ביותר מ-32%. זאת לעומת צמיחה של 10% בלבד בפלח המשפחתיות ה"רגילות", ופלח זה גם מאבד נתח שוק - 31.8% לעומת 32.5% מכלל המכוניות בשנת 2013.

 

בין הדגמים הבולטים השנה בפלח הקומפקטיים - מיצובישי אאוטלנדר עם 4,115 יחידות, מאזדה CX-5 עם 3,764 יחידות וקיה ספורטאז' עם 3,572. 

 

בפלח הפנאי הקטנים שלט ב-2014 רכב שהוא ספק סופר-מיני ספק פנאי - ה-SX4 של סוזוקי, עם 8,175 יחידות. אחריו במרווח גדול מתחרים על המקום השני - אלוף העבר וממציא הקטגוריה, ניסאן ג'וק עם 2,467 יחידות וירידה חדה לעומת השיא אשתקד, ושברולט טראקס שנמסר ב-2,306 עותקים. 

 

והמשפחתיות? כאן טויוטה שלטה ללא עוררין. מסירות הקורולה והאוריס הצטברו בשנה החולפת ל-16,496 מכוניות, זינוק של 45%. אחריהן יונדאי עם ה-i30 ו-i35 שנמסרו ב-10,586 עותקים (ירידה של 26%) ומאזדה 3 ממנה נמסרו 8,196 מכוניות - פי 7 כמעט מבשנת 2013.  

 

מדגמי הפלטפורמה הקומפקטית של פולקסווגן, כולל ג'טה, גולף ושירוקו, אודי A3, סקודה אוקטביה וסיאט ליאון, נמסרו השנה 12,195 מכוניות - 29% יותר מבשנת 2013. לגידול הזה תרמה בעיקר האוקטביה שנהנתה משנה מוצלחת במיוחד, אחראית ליותר ממחצית המסירות (6,572), וקיזזה ירידה חדה במכירות מקבילותיה בפולקסווגן. 


היבואניות הגדולות ב-2014

היבואניות הגדולות ב-2014
יבואנית מותגים סך מסירות נתח שוק
כלמוביל יונדאי, מיצובישי, מרצדס, סמארט 44,517 18.6%
צ'מפיון מוטורס פולקסווגן, סיאט, סקודה, אודי 30,671 12.8%
יוניון מוטורס טויוטה, לקסוס 28,385 11.8%
דלק מוטורס מאזדה, פורד, ב.מ.וו, מיני 27,246 11.4%
טלקאר קיה, סאנגיונג 26,695 11.1%
קרסו רנו, ניסאן, אינפיניטי 19,350 8.1%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים